Hogyan befolyásolnak az internetes reklámok?

forrás: Prím Online, 2021. november 15. 16:59

Nem szeretjük, ha lódít, ha irritálóan tolakodó, ha harsány és ha unásig ismétlődik egy internetes reklám. Szeretjük viszont a jó reklámzenét, a humort, a szép képeket és ha frappáns a sztori. Ha pedig egy online reklám szerethető, hatására többet is vásárolunk, kiváltképp a nők – derül ki a DisplayNOW hirdetési webshop reprezentatív online reklám kutatásából.

A politikai reklámok bosszantják az embereket, leginkább internetezés közben, ezt 12%-uk említette. Ettől messze elmaradva a gyógyszer- (4%) és a nőiintimtermék-reklámok (3%) következtek. Ezenkívül sokakat zavarnak a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos, valamint az intimbetét- és online játék hirdetések.

 

A legtöbbek számára (31%) a negatív kivitelezés a zavaró. Ki nem állhatják, ha a reklám tartalma nem hihető, irritáló, negatív, ha túl harsány, agresszív, és ha idegesítő a zenéje. Emellett nem szeretik a tolakodó, túl sokat ismétlődő, bugyuta reklámokat sem.

 

 

A jó emlék vásárlást okoz

A zavaró reklámokkal szemben a legtöbb válaszadó a színvonalas, pozitív kivitelezést értékeli a legjobban egy internetes reklámban (19%). A leggyakoribb reklámelemek, melyek szerethetővé tesznek egy reklámot, a zene, a humor, a szép képek és a dinamikus tempó. Arányát tekintve a sorból a zene emelkedik ki, majd a humor, előbbi 58, míg utóbbi 22 említést kapott. Ugyancsak szeretjük, ha egy hirdetés – videohirdetések esetén – sztorija frappáns, megjegyezhető.

 

„Mindez azért is kulcsfontosságú, mert a kutatás rámutat, hogy ami tetszik, arra szívesebben emlékezünk, és amire szívesebben emlékezünk, azt szívesebben is vásároljuk” – magyarázza Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, a DisplayNOW társalapító-vezérigazgatója.

 

Az 1000 válaszadó 147 olyan márkára emlékezett, amit kedvel, viszont csak 47 olyanra, aminek a hirdetése zavarta őket. Akik említettek olyan online reklámot, ami tetszett nekik, vagy egyszerűen csak fel tudtak idézni részleteket a reklámból, azok számottevően többen (36%) állítják, hogy vásároltak a reklám hatására, mint az átlag (20%).

 

A nőknek jobb a reklámemlékezete

Természetesen az online reklám hatása más és más egyes demográfiai csoportok esetében. A nők 21%-a vásárolt az interneten látott hirdetés hatására, míg a férfiak 18%-a állította ugyanezt. Különösen a 18–39 éves nők körében magas, 26% a vásárlási hajlandóság az online reklámok hatására a DisplayNOW kutatása szerint. A nők számottevően jobban emlékeznek a reklámokban látott márkára, termékkategóriára és a konkrét részletekre. Számukra fontosabb a reklám kivitelezésének a minősége is.

 

A fiatalok a legkevésbé elutasítók az online hirdetésekkel szemben, ám a korral egyenes arányban nő a reklámkerülés. A 18–39 évesek csupán 16%-a nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten kerüli az online hirdetéseket. A 40–59 éveseknél már 19% ez az arány, míg a 60 év felettiek 30%-a elutasító az online hirdetésekkel szemben. Az idősebbek körében az online hirdetések hatékonysága is alacsonyabb: a 60 év felettieknél az átlagosnál alacsonyabb volt a hirdetések hatására történt vásárlások aránya.

 

„A kutatás eredménye árnyalja a »rossz reklám is reklám« frázist. A kutatás adatai azt mutatják, hogy ha egy online hirdetést nem szeretnek az internetezők, azaz rossz, akkor kevésbé eredményes a hirdető márka számára. Ezzel szemben, ha egy online hirdetést kedvelnek az internetezők, az a vásárlások számára is kedvezően hat” – foglalja össze a DisplayNOW reklámkutatásának legfontosabb tapasztalatait Csasztvan Nóra.

 

_____________ 

A kutatás módszertana

A kutatás ideje 2021. augusztus-szeptember. Elemszám 1000 fő. A mintavétel módja: online önkitöltős, nemre, korra, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív kérdőíves kvantitatív kutatás a felnőtt magyar lakosság körében.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Prémium dizájn és funkcionalitás: Fedezze fel az új Equip monitortartókat

A dortmundi központú Digital Data Communications GmbH (DDC), amely a LevelOne, Equip és Conceptronic márkák tulajdonosa, bemutatja hat új monitortartóját. Ezek az eszközök akár 49 hüvelykes képátlójú és összesen legfeljebb 40 kg-os kijelzők megtartására is alkalmasak. Az új tartók az Equip ergonomikus irodai terméksorozatának bővítését jelentik, és már egykaros, valamint dupla karos változatban is elérhetők, a modern formatervezés kedvelői számára is minőségi megoldásokat kínálva.

2025. március 16. 17:20

15 év Budapest szolgálatában: Díjat nyert a We Love Budapest csapata

A We Love Budapest szerkesztősége a Csengery Antal-díjat kapta Budapest sokszínűségének, kulturális életének, gasztronómiájának és rejtett értékeinek független és hiteles bemutatásáért, valamint a példaértékű lokálpatriotizmusáért.

2025. március 16. 15:46

Forradalmi RGB LED technológia nagy képernyőkhöz

A Sony bemutatta új kijelzőrendszerét, amelyben önálló vezérlésű RGB LED-ek és nagy sűrűségű LED-háttérvilágítás található. Ez a technológia lehetővé teszi a három alapszín – vörös (R), zöld (G) és kék (B) – külön-külön vezérlését, és alkalmas a nagy méretű képernyők támogatására is. 

2025. március 16. 13:59

Fenntarthatóság a gyakorlatban: A Zyxel Group a világ elitjében

A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligenciával támogatott felhőalapú hálózati megoldások vezető szereplője bejelentette, hogy a Zyxel Group ismét kiemelkedett a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével az S&P Global Sustainability Yearbook 2025-ben. A vállalat a világ több mint 7690 cége közül az iparágának legjobb 5%-ába tartozik, így továbbra is megerősíti elköteleződését a fenntartható gyakorlatok iránt.

2025. március 16. 12:13

Hidrogén- és e-üzemanyagok tanúsítása új megoldással

A Schneider Electric és az Atmen együttműködésének köszönhetően a hidrogén- és e-üzemanyagok gyártói gyorsabban és egyszerűbben juthatnak hozzá a zöld tanúsítványokhoz. A két vállalat közösen egy szabványosított megoldást dolgoz ki a PtX iparágak fenntarthatósági követelményeinek teljesítése érdekében.

2025. március 16. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59