Elengedhetetlen HR digitalizáció: hazai rendszermegoldások és tapasztalatok testközelből
Milyen HR szoftver megoldások érhetők el jelenleg a magyar piacon? Milyen mértékben szabhatók testre a hazai vállalatok igényei szerint? Hogyan ajánlott egy új szoftvert bevezetni, és mik a legnagyobb nehézségek, amelyekkel az implementáló cégek szembesülhetnek? A Deloitte Digitális HR Kutatás 2022 többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ idén 16 hazai HR szoftver szolgáltató körében.
A hazai HR IT megoldások kínálatát és lehetőségeit vizsgáló elemzés a legjelentősebb magyar HR szoftver szolgáltatók bevonásával készült, és célja a hazánkban jelenleg is elérhető technológiák és megoldások ismertetése, valamint főbb erősségeik és megkülönböztető ismérveik bemutatása. A 16 résztvevő céggel megvalósított beszélgetések alapján az elemzés nemcsak a legfontosabb HR IT fejlesztéseket mutatja be, hanem össze is hasonlítja azokat a tavalyi, hasonló fókuszú kutatás releváns részeivel. A Deloitte szakértői által megkérdezett HR szoftver szolgáltatók rendkívül széles spektrumot fednek le, átfogó HR IT rendszerektől kezdve modul specifikus és alternatív megoldásokig.
A digitális HR működés felé vezető út meghatározása és bejárása többet igényel az új technológiák felfedezésénél és használatánál: a HR szervezetet és a HR folyamatokat is úgy kell átalakítani, hogy jövőállóak legyenek. Míg a HR IT rendszerek használata alapvetően a nagyvállalatok mindegyikére jellemző, és a középvállalatok több mint 80%-a is használ ilyen technológiai eszközöket, a kisvállalatok kétharmadánál nincs HR IT rendszer használatban. A szolgáltatói oldal válaszai is ezt erősítették meg: rendszermegoldásaikat elsősorban a középvállalati (57%) és a nagyvállalati (43%) szegmensekben értékesítették.
„Kutatásunk eredményei alapján elmondható, hogy a legnagyobb kihívást minden cég számára - mérettől függetlenül - a belső vállalati erőforrás szűkössége jelenti. A felsővezetői támogatás, illetve a hosszútávú vízió hiányát a tavalyi kutatásban résztvevők kevésbé ítélték égető problémának, míg a HR szoftver szolgáltatók ezt látják az egyik legnagyobb problématerületnek” – mondta el Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának vezetője. A szoftverszolgáltatók ezen véleményét a Deloitte Magyarország csapata is osztja: tapasztalatuk szerint egy jól átgondolt és kidolgozott HR IT stratégia jelentősen hozzájárul a jövőben sikeres HR megoldások bevezetéséhez és használatához.
„A felmérésben kíváncsiak voltunk arra is, melyek azok a területek, ahol a legerősebb az igény a HR IT fejlesztések iránt. Az eredmények alapján elmondható, hogy a hagyományosan kiemelkedő területeken kívül, mint a toborzás és onboarding, vagy a munkaidő- és távollét-nyilvántartás, a HR adatok elemzése és a HR riportálás szintén előkelő helyen végeztek” – mondta el Uzsák Éva Virág, a Deloitte szenior HR szakértője. Ezeken túl erősödő területeknek mutatkoznak a munkavállalói önkiszolgálás és a ticketing alapú problémakezelés, amelyek a Deloitte tapasztalatai szerint is egyre inkább megkerülhetetlen funkcióknak bizonyulnak.
A kutatás részletes eredményeit a Deloitte HR tanácsadási üzletágának szakértői, Csépai Martin és Uzsák Éva Virág mutatják be a 2022. június 15-én megrendezésre kerülő webináron. A felmérés fő tanulságainak ismertetése mellett egy kerekasztal-beszélgetésre is sor kerül a felhasználói oldal kihívásairól és tapasztalatairól.
Kapcsolódó cikkek
- Okoseszközök a veszélyes területek digitalizálásához
- K&H: bankolás a felhők felett
- Digitalizált döntéstámogatási megoldással járul hozzá a KITE Zrt. a mezőgazdaság fejlesztéséhez
- A Covid hatása a kkv-kra: immunisak lettek a digitalizációra
- A digitalizáció javíthatja az egészségügyi ellátást a nehezen megközelíthető településeken
- Újabb megoldás segíti az áramhálózat digitalizációját
- Digitalizált sportkártyák: az NFT-k új korszakba repítik a sportrelikviákat
- Fenntartható okostelefonok: hosszabb élettartam, zöldebb világ
- Így gyorsítaná a hazai digitalizációt az IVSZ
- Elvárás és versenyelőny a hatékony adat- és dokumentumkezelés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A fiatalokat célzó digitális kampányáért kapott nemzetközi díjat a K&H
A digitális reklámozás kategóriában nyert bronzérmet a Mediaspace Global Changemakers' Awards díjátadón a K&H Bank. A rangos nemzetközi megmérettetésen a "Bank of Legends" kampányt ismerték el.
A Neumann Társaság átadta az év informatikai szakembereinek és kutatóinak járó hagyományos díjait
Tizenhárom hazai informatikus szakember kiemelkedő munkásságát díjazta a Neumann Társaság és a HUN-REN SZTAKI a „Velünk élő robotok – a sebészrobottól a robotkutyáig” című konferencián. A rangos eseményen adták át a társaság hagyományos elismeréseit, amelynek keretében a hazai informatika kiemelkedő kutatóinak és oktatóinak tevékenységét ismerik el.
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben. A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
Átütő sikerként értékelik a kiállítók az 56. Műegyetemi Állásbörzét
A szervezők munkájával, az előzetes tájékoztatással és az ügyintézéssel is maradéktalanul elégedettek voltak az 56. Műegyetemi Állásbörze kiállítói. A rendezvényt követően készített felmérés szerint a résztvevő vállalatok kiemelkedően jónak ítélték az esemény előtti és alatti kommunikációt, a többség a látogatók számával is elégedett volt. A következő állásbörzét 2025. március 11-12-én rendezik, a megkérdezett cégek 90 százaléka arra készül, hogy kiállítóként ismét megjelenik majd az eseményen.