A CIB Bank a Kyndryl segítségével modernizálja kritikus fontosságú folyamatait
A CIB Bank Zrt., Magyarország egyik legnagyobb bankja, hároméves technológiai szolgáltatási megállapodást kötött a Kyndryl-lel, a világ legnagyobb informatikai infrastruktúra-szolgáltatójával. A megállapodás célja a hitelezési munkafolyamatok és az ezek alapjául szolgáló platform korszerűsítése és működtetése.
A pénzintézetek világszerte hatalmas technológiai változáson mentek keresztül az elmúlt néhány évben. Ezt tovább gyorsította a világjárvány, amely átformálta az ügyfelek elvárásait is a banki szolgáltatásokkal és interakciókkal kapcsolatban.
Univerzális hitelintézetként a CIB Bank a kereskedelmi banki és befektetési szolgáltatások teljes körét nyújtja országos lefedettségű fiókhálózatával közel 415 ezer ügyfelének, miközben folyamatosan keresi az innovatív, ügyfeleire szabott megoldásokat. A CIB Bank szolgáltatásai társas vállalkozások, intézmények, önkormányzatok és egyéni vállalkozók, valamint lakossági ügyfelek számára egyaránt elérhetők. A bankfiókok mellett rendkívül sokféle elektronikus csatorna is az ügyfelek rendelkezésére áll pénzügyeik gyors és kényelmes intézéséhez, mint például a CIB Internet Bank, a CIB Bank Online, a CIB Bank Mobilalkalmazás vagy az eBroker információs és értékpapír-kereskedési rendszer.
A Kyndryl-lel való partnerség részeként a CIB Bank újraszabja hitelezési folyamatait, racionalizálja az ezzel foglalkozó munkatársak feladatait és terhelését, így még gyorsabban reagál majd a piaci és szabályozási változásokra.
"Komoly kihívást jelentett számunkra a régi és új alkalmazások, valamint az évek során nem integrált módon bevezetett különböző folyamatok egyidejű kezelése, ugyanis a csak részben strukturált megközelítés jelentősen korlátozta a skálázhatóságot" – mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működés-irányítási vezérigazgató-helyettese és igazgatósági tagja. Hozzátette: "IT-környezetünk modernizálása és integrálása a kritikus műveletek rendelkezésre állásának javítása mellett elengedhetetlen volt számunkra a digitális átalakulás útján, hogy fenntarthassuk elektronikus csatornáink jelentős, 80%-os penetrációját. Határozottan úgy gondoljuk, hogy a digitalizáció több mint egy front end, ez egy holisztikus rendszer. Ezért bíztuk meg a Kyndryl Magyarországot is három projektfolyamat egyidejű bevezetésével és menedzselésével, és más innovációs kezdeményezések is folyamatban vannak anyavállalatunkkal, az Intesa Sanpaolo-val, egyéb partnerekkel és a belső IT csapatunkkal. Ezek a mi modernizációs projektünk döntő lépései, hogy gördülékenyebbé tegyük a digitalizáció útját, melyre a mobilalkalmazás bevezetésével léptünk több mint 5 évvel ezelőtt."
A megállapodás részeként a Kyndryl frissíti a CIB Bank meglévő üzleti folyamatplatformját, korszerűsíti a kisvállalati hitelplatform front-end-jét, valamint teljesen újraírja és optimalizálja a bank fedezetlen hitelnyújtási munkafolyamatát. A projekt befejezését követően a Kyndryl fogja kezelni a teljes platformot a működési kockázatok csökkentése és a digitalizáció felgyorsítása érdekében.
"A bankok is a digitális átalakítás mellett teszik le voksukat, sok más vállalkozáshoz hasonlóan. A hitelintézetek minden eddiginél jobban törekednek arra, hogy olyan differenciált, személyre szabott élményt nyújtsanak, amely online és személyesen is vonzza az ügyfeleket. Az újdonságokat gyorsan és rugalmasan kívánják megvalósítani. A Kyndryl szolgáltatásokkal a banknak sokkal kevesebb időre van szüksége az üzleti folyamatok létrehozásához vagy módosításához, amikor a termékportfólió vagy a szabályozás változik." – mondta Szabó János, a Kyndryl Magyarország országigazgatója.
A Kyndryl-szolgáltatások lehetővé teszik a banki fejlesztők számára, hogy könnyen tervezzenek új, vagy módosítsanak meglévő folyamatokat, miközben biztosítják, hogy a platform naprakész, rugalmas és megbízható legyen. A CIB Bank modernizációs programjának célja, hogy fejlessze üzleti modelljét és a kritikus műveletek elérhetőségét annak érdekében, hogy hatékonyan működjön, és még jobban szolgálja ki az ügyféligényeket.
Kapcsolódó cikkek
- CIB Bank a digitalizáció útján
- A hazai Kyndryl Ügyfél Innovációs Központ 25 éves fennállását ünnepli
- Adománygyűjtés funkció indul a CIB Bank Mobilalkalmazásban
- Tíz kérdés és tíz válasz adataink védelméről
- Már Google Pay-jel is fizethetnek a CIB-es Mastercard kártyabirtokosok
- Holnaptól a CIB Bank ügyfelei is használhatják a Google Pay alkalmazást
- Már mobilalkalmazáson keresztül is lehet számlát nyitni a CIB Banknál
- A CIB Bank ügyfelei is élvezhetik az Apple Pay szolgáltatást
- A Novathon konferenciára jön az Apple társalapítója
- Öt tipp a stresszmentes karácsonyért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.