Három országban, egyszerre három LAN e-sport verseny zajlott le sikeresen
2021 után, november utolsó hétvégéjén ismét megrendezésre került az esport CUP powered by Telekom helyszíni e-sport verseny, amely ezúttal már három ország - Csehország, Szlovákia és Magyarország - részvételével, vérbeli regionális esport eseménnyé nőtte ki magát. Az egész napos, maratoni verseny végén egy magyar csapat lett a végső győztes.
Minden helyszínen, így Prágában, Pozsonyban és Budapesten is, 40 League of Legends játékos mérte össze a tudását a nap folyamán, a legerősebb gamer PC-ken. A Telekom által biztosított különleges technológiai körülmények között, dedikált hálózaton, 2 csapatonként 8,6 Gbps le- és feltöltéssel, rendkívül alacsony késleltetéssel játszhattak az online szervereken, ezzel garantálva a folyamatos, kiemelkedő játékos élményt.
A verseny először minden országban külön zajlott, az egyes országok döntős csapatai azonban egymás ellen is összemérték tudásukat a nap végén, a mindent eldöntő, szlovák-magyar összecsapáson pedig végül magyar győzelem született. A magyar döntő győztes csapattagjai fejenként 1-1 Samsung Galaxy A53 5G-képes mobiltelefonnal és 1-1 Huawei Watch 3 Pro E-SIM okosórával, a cseh és szlovák győztesek 1-1 Samsung Beam hordozható projektorral, a nemzetközi verseny győztesei pedig 1-1 Oculus Quest 2-vel gazdagodtak.
A League of Legends mellett, 5G hálózaton, elképesztően alacsony késleltetés és 1 Gbps sávszélesség mellett, influencerek és meghívott rajongóik játszottak bemutató mérkőzést a LoL mobilos verziójában, Wild Riftben, míg a látogatók PlayStation 5 konzolokon játszottak a FIFA játék legújabb kiadásával, és próbáltak ki különböző VR játékokat.
„Hatalmas, de nagyon izgalmas kihívás volt három országban helyszíni eseményt koordinálni úgy, hogy a legjobb csapatok a nap végén országhatárokon átívelve küzdöttek meg egymással. A pandémia óta kevesebb az ilyen típusú e-sport verseny a régióban, azt pedig eddig csak a Telekom tudta megvalósítani, hogy ilyen kivételes technológiai környezetben versenyezhessenek a játékosok. Büszkék vagyunk arra, hogy immáron második éve dolgozunk együtt ezen projekten, sikerrel.” – mondta Hodozsán Dániel, az Esport1 CEE régiós operatív vezetője.
„Örömmel tölt el bennünket, hogy idén is alkalmat és lehetőséget teremthettünk a képességek összemérésére a verseny alap-infrastruktúrájának biztosításával, a Telekom Gigaerős Tettek Hálózata ezúttal nemzetközi környezetben is bizonyított. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a lehető legjobb technikai feltételek mellett küzdhettek a résztvevők és arra törekedtünk, hogy Magyarország területén kívül is tudjuk tartani a hálózat magas minőségét.” – fogalmazott Lubor Zatko, Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Egy napra beköltözött az e-sport a Magyar Sport Házába
- Szövetségben a hazai oktatástechnológiai cégek
- Különleges helyszínen adott tanácsot a Telekom
- A Telekomnál mától elérhetők az Apple új készülékei
- A Telekom újragondolta mobil díjcsomagjait
- Új innováció a podcast-piacon
- Folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon
- Véghajrában a Telekomnál a 3G mobilhálózat lekapcsolása
- A Telekom Electronic Beats bemutatja: Billie Eilish élőben
- A Telekom újra az első helyen a mobileszközök online értékesítésében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hatékony oktatás a digitális világban
Néhány évtizeddel ezelőtt jóval kevesebbet lehetett hallani a generációk közötti különbségekről – bár ezek már akkor is léteztek. Mára viszont életünk szinte minden területén érzékelhető az egyre sűrűbben változó, és egymástól is egyre nagyobb mértékben különböző generációk hatása. Egyes ágazatok, például a kommunikáció és az informatika gyorsan alkalmazkodnak az átalakuló igényekhez, máshol azonban nehezebb az áttörés. Ez utóbbihoz tartozik az oktatás, ahol az elméleti KRESZ oktatás átalakulása szolgál jó példával.
A magyarok többsége már nem tudna mobil nélkül élni
A digitális világ átalakulása a koronavírus-járvány alatt felgyorsult: a mobiltelefon lett a legfontosabb eszköz az internetezéshez, a közösségi média szerepe a kapcsolattartásban tovább erősödött, és az online vásárlás is széles körben elterjedt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új kutatásában a Kantar-Hoffman piackutató intézet elemzései révén mutatja be a hazai digitális és kulturális trendeket az elmúlt tíz évben, valamint a koronavírus hosszú távú hatásait.
AI-orientált 2024 után további AI fejlesztések az SAP-nál
Az SAP legújabb fejlesztései tovább bővítik az ügyfelek számára az SAP generatív mesterséges intelligencia-megoldását, a Joule-t, amely mostantól az SAP portfólió funkcióinak több mint 80 százalékába beépült. Ennek révén a felhasználók gyorsan és egyszerűen, természetes nyelven végezhetik el a legfontosabb feladataikat. A Joule több mint 1300 új funkciója többek közt azt is lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos csevegést indítva kapjon egy felhasználó betekintést a legfrissebb üzleti adatokba vagy hagyjon jóvá egy folyamatot.
Díjazták az ELTE-n folyó tehetséggondozói munkát
Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann Társaság (NJSZT) is elismerő oklevelet kapott a 2024. évi Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI) és a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián (CEOI) eredményesen szereplő tanulók felkészítésének támogatásáért. Az oklevelet Horváth Zoltán tanszékvezető egyetemi tanár, az ELTE Informatikai Intézet igazgatója vette át Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkártól.
Rekordnézettséget hozott a Super Bowl Magyarországon
Az amerikaifutball rajongók ünnepének számító NFL-döntő a világon mindenütt az adott év egyik legnézettebb sporteseményének számít, és ez így volt Magyarországon is: a Network4 műsorfolyama kiemelkedően sok nézőt vonzott a képernyők elé, sőt, az egyik fővárosi mozi is a Philadelphia Eagles – Kansas City Chiefs meccstől volt hangos.