Három országban, egyszerre három LAN e-sport verseny zajlott le sikeresen

forrás: Prím Online, 2022. november 30. 18:39

2021 után, november utolsó hétvégéjén ismét megrendezésre került az esport CUP powered by Telekom helyszíni e-sport verseny, amely ezúttal már három ország - Csehország, Szlovákia és Magyarország - részvételével, vérbeli regionális esport eseménnyé nőtte ki magát. Az egész napos, maratoni verseny végén egy magyar csapat lett a végső győztes.

Minden helyszínen, így Prágában, Pozsonyban és Budapesten is, 40 League of Legends játékos mérte össze a tudását a nap folyamán, a legerősebb gamer PC-ken. A Telekom által biztosított különleges technológiai körülmények között, dedikált hálózaton, 2 csapatonként 8,6 Gbps le- és feltöltéssel, rendkívül alacsony késleltetéssel játszhattak az online szervereken, ezzel garantálva a folyamatos, kiemelkedő játékos élményt.

 

 

A verseny először minden országban külön zajlott, az egyes országok döntős csapatai azonban egymás ellen is összemérték tudásukat a nap végén, a mindent eldöntő, szlovák-magyar összecsapáson pedig végül magyar győzelem született. A magyar döntő győztes csapattagjai fejenként 1-1 Samsung Galaxy A53 5G-képes mobiltelefonnal és 1-1 Huawei Watch 3 Pro E-SIM okosórával, a cseh és szlovák győztesek 1-1 Samsung Beam hordozható projektorral, a nemzetközi verseny győztesei pedig 1-1 Oculus Quest 2-vel gazdagodtak.

 

 

A League of Legends mellett, 5G hálózaton, elképesztően alacsony késleltetés és 1 Gbps sávszélesség mellett, influencerek és meghívott rajongóik játszottak bemutató mérkőzést a LoL mobilos verziójában, Wild Riftben, míg a látogatók PlayStation 5 konzolokon játszottak a FIFA játék legújabb kiadásával, és próbáltak ki különböző VR játékokat.

 

 

Hatalmas, de nagyon izgalmas kihívás volt három országban helyszíni eseményt koordinálni úgy, hogy a legjobb csapatok a nap végén országhatárokon átívelve küzdöttek meg egymással. A pandémia óta kevesebb az ilyen típusú e-sport verseny a régióban, azt pedig eddig csak a Telekom tudta megvalósítani, hogy ilyen kivételes technológiai környezetben versenyezhessenek a játékosok. Büszkék vagyunk arra, hogy immáron második éve dolgozunk együtt ezen projekten, sikerrel. – mondta Hodozsán Dániel, az Esport1 CEE régiós operatív vezetője.

 

„Örömmel tölt el bennünket, hogy idén is alkalmat és lehetőséget teremthettünk a képességek összemérésére a verseny alap-infrastruktúrájának biztosításával, a Telekom Gigaerős Tettek Hálózata ezúttal nemzetközi környezetben is bizonyított. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a lehető legjobb technikai feltételek mellett küzdhettek a résztvevők és arra törekedtünk, hogy Magyarország területén kívül is tudjuk tartani a hálózat magas minőségét.” – fogalmazott Lubor Zatko, Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.

Kulcsszavak: e-sport Esport1 Telekom

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hatékony oktatás a digitális világban

Néhány évtizeddel ezelőtt jóval kevesebbet lehetett hallani a generációk közötti különbségekről – bár ezek már akkor is léteztek. Mára viszont életünk szinte minden területén érzékelhető az egyre sűrűbben változó, és egymástól is egyre nagyobb mértékben különböző generációk hatása. Egyes ágazatok, például a kommunikáció és az informatika gyorsan alkalmazkodnak az átalakuló igényekhez, máshol azonban nehezebb az áttörés. Ez utóbbihoz tartozik az oktatás, ahol az elméleti KRESZ oktatás átalakulása szolgál jó példával.

2025. február 13. 11:46

A magyarok többsége már nem tudna mobil nélkül élni

A digitális világ átalakulása a koronavírus-járvány alatt felgyorsult: a mobiltelefon lett a legfontosabb eszköz az internetezéshez, a közösségi média szerepe a kapcsolattartásban tovább erősödött, és az online vásárlás is széles körben elterjedt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új kutatásában a Kantar-Hoffman piackutató intézet elemzései révén mutatja be a hazai digitális és kulturális trendeket az elmúlt tíz évben, valamint a koronavírus hosszú távú hatásait.

2025. február 12. 20:09

AI-orientált 2024 után további AI fejlesztések az SAP-nál

Az SAP legújabb fejlesztései tovább bővítik az ügyfelek számára az SAP generatív mesterséges intelligencia-megoldását, a Joule-t, amely mostantól az SAP portfólió funkcióinak több mint 80 százalékába beépült. Ennek révén a felhasználók gyorsan és egyszerűen, természetes nyelven végezhetik el a legfontosabb feladataikat. A Joule több mint 1300 új funkciója többek közt azt is lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos csevegést indítva kapjon egy felhasználó betekintést a legfrissebb üzleti adatokba vagy hagyjon jóvá egy folyamatot.

2025. február 12. 18:16

Díjazták az ELTE-n folyó tehetséggondozói munkát

Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann Társaság (NJSZT) is elismerő oklevelet kapott a 2024. évi Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI) és a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián (CEOI) eredményesen szereplő tanulók felkészítésének támogatásáért. Az oklevelet Horváth Zoltán tanszékvezető egyetemi tanár, az ELTE Informatikai Intézet igazgatója vette át Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkártól.

2025. február 12. 16:38

Rekordnézettséget hozott a Super Bowl Magyarországon

Az amerikaifutball rajongók ünnepének számító NFL-döntő a világon mindenütt az adott év egyik legnézettebb sporteseményének számít, és ez így volt Magyarországon is: a Network4 műsorfolyama kiemelkedően sok nézőt vonzott a képernyők elé, sőt, az egyik fővárosi mozi is a Philadelphia Eagles – Kansas City Chiefs meccstől volt hangos.

2025. február 12. 15:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54