GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
Európa egyik vezető divatkereső platformjának friss felmérése szerint a tavalyi évben a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása bár jelentős hatással voltak a fogyasztói magatartásra, a teljes 2022-es évben mégis a forgalom élénkülése volt a jellemző tendencia az ágazatban.
A több mint 200 magyar és nemzetközi webshop 1,7 millió termékét katalogizáló GLAMI.hu divatkereső platform legfrissebb felmérése* szerint a globális divatipar 2021-ben és 2022-ben is gyorsan növekvő tendenciát mutatatott, de a további folyamatos növekedésre vonatkozó várakozásokat a jövőben számos kockázati tényező befolyásolhatja.
2022 a kontrasztok éve volt a divatkereskedelemben
A 2022-es év januárjában két év világjárvány és korlátozások után a divatipar kezdett visszatérni a normális kerékvágásba, és a fogyasztók érdeklődése is a szokásos "szezonális" kereslet irányába fordult. Az első hónapokra jellemző pozitív hangulatot azonban az ukrajnai háború által kiváltott események sorozata követte, és az Európa szerte eszkalálódó energiaválság, valamint a decemberben már 24,5%-ot is elérő infláció miatt a magyar fogyasztók is egyre konzervatívabb döntéseket hoztak a kiadások tekintetében.
Bár a negatív tényezők miatt az ágazat képviselői bizonytalanok voltak abban, hogy mire számíthatnak ünnepi időszakban, a vásárlóerő csökkenése végső soron nemhogy nem érintette az online divatüzleteket, de az idei Black Friday során rekordok dőltek meg: a platform adati szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a partner webáruházakban 19%-kal nőtt a platform által generált forgalom (GMV), valamint 10%-kal nőtt a leadott rendelések száma. Ugyancsak nőtt a termékek átlagos rendelési értéke (AOV), amely 8,5%-kal emelkedett 2021-hez képest.
A webáruházak több mint fele pozitívan értékelte a 2022-es évet
A GLAMI.hu magyar partner webshopok körében végzett felmérése szerint a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó magyar webáruházak 64%-a a nehézségek ellenére összességében pozitívan értékelte a 2022-es évet és várakozásaik szerint az infláció csak 2023-ban fogja befolyásolni a vásárlói magatartást. A kiskereskedelmi forgalom tekintetében 37% nagymértékű bevételnövekedésről, 27% kisebb mértékű bevételnövekedésről, 9% a 2021-es évvel azonos árbevételről, valamint további 9% a bevételek csökkenéséről számolt be.
Tovább hódít a Smartorial
A divattrendek tekintetében a pandémia során tapasztalható visszaesés után a formális ruházat kategória 2022-ben tovább nőtt, ugyanakkor a fogyasztók továbbra is olyan univerzálisan hordható ruhákat keresnek, amelyeket több különböző alkalomra is viselhetnek. A pólókkal, sportos nadrágokkal és alkalmi cipőkkel párosítva újra megjelentek a blézerek és várhatóan a gazdasági helyzet tovább erősítheti a laza, de elegáns öltözködési tendenciát.
_______________
* GLAMI survey across fashion e-retailers, 01/2022.
Kapcsolódó cikkek
- A jó árú élelmiszereket és gépeket keresték a vásárlók 2022-ben
- Így hat a hazai webáruházakra a háború és az infláció
- Gyorsan növekvő romániai szolgáltatóval lépett partnerségre a Packeta
- Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben
- A GLAMI divatkereső 5 millió eurós befektetési alapot hozott létre
- A fekete pénteki vásárlással kapcsolatban készült reprezentatív kutatás
- Ez lehet az ugródeszka webáruházaknak a külföldi terjeszkedéshez
- GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
- GLAMI: a magyarok többsége az emelkedő költségek ellenére sem tervez kevesebbet költeni divatcikkekre
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.