Digitális kalandjátékon keresztül ösztönzi a diákokat a Vodafone Alapítvány

forrás: Prím Online, 2023. március 10. 18:28

A Vodafone Magyarország Alapítvány idén is különleges programmal készül Magyarország egyik legnagyobb digitális pedagógiai eseményére. Az Alapítvány élen jár a digitális kompetenciák fejlesztésében, ennek megfelelően a kezdeményezés 2016-os indulása óta minden évben tematikus aktivitásokkal és pályázatokkal szerepel a Digitális Témahét programjában. Idén digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdettek meg tanárok számára, amely során diákokkal közösen, kreativitásuk és tudásuk felhasználásával saját játékot készíthetnek. A pályázatra a programban részt vevő iskolák pedagógusai április 17-ig nevezhetnek a Digitális Témahét weboldalán keresztül.

A Vodafone Magyarország Alapítvány stratégiai célként tűzte ki a gyermekek, pedagógusok és szülők digitális kompetenciafejlesztését, amely részeként már nyolcadik éve különleges programokkal szerepel Magyarország egyik legnagyobb digitális pedagógiai eseménysorozatán, a Digitális Témahéten. A Témahét során az iskolák megismerhetik a különböző digitális pedagógiai módszereket és innovatív oktatási gyakorlatokat, csatlakozhatnak programokhoz, kihívásokhoz, pályázhatnak különdíjakért és akár egész héten dolgozhatnak digitális projekteken tanulóikkal. 

 

Az idei programban a Vodafone Magyarország Alapítvány egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdet meg. A pályázatra három különböző kategóriában – 1-4. osztályban tanítók, 5-8. osztályban tanítók, 9-12. osztályban tanítók – nevezhetnek a programban részt vevő iskolák pedagógusai. A legjobb kalandjátékot készítők mindhárom kategóriában 3D nyomtatót és 3 tekercs filamentet nyerhetnek iskolájuknak, a legjobb pályamunkákat benyújtó pedagógusok pedig egy-egy prémium kategóriás tabletet nyerhetnek. A pályázat jelentkezési határideje 2023. április 17. 

 

 

A versenyre olyan tudásfejlesztő digitális társasjátékkal lehet nevezni, melynek elkészítése, valamint maga a játék is a digitális térben történik. Fontos kritérium továbbá, hogy a pályamunkáknak legalább három iskolai tantárgy anyagához kell kapcsolódniuk, de annak témáját és kivitelezését a szervezők a diákok és pedagógusok kreativitására és innovatív gondolkodásmódjára bízzák. A szervezők a versenyre ehhez hasonló társas/kalandjátékokat várnak, a részletes pályázatikiírás pedig itt érhető el.

 

„Már tradíciónak tekinthető, hogy valamilyen különleges, izgalmas programmal készülünk a Digitális Témahétre. Míg tavaly egy Scratch-versenyt* hirdettünk a programozás népszerűsítéséért, idén egy izgalmas kalandjáték-készítő versennyel szeretnénk közös gondolkodásra hívni az általános és középiskolában tanító pedagógusokat és diákjaikat. Úgy gondoljuk, hogy ezek a játékos megmérettetések azért is hasznosak, mert kreatív módon mutatják meg a diákoknak, hogy milyen sokféle módon hasznosítható az iskolában megszerzett digitális tudás. A Vodafone Alapítványnál hisszük, hogy egyre több fiatal érdeklődését sikerül felkelteni az informatikai pályák iránt, a digitális kompetenciafejlesztés pedig hosszútávon hozzájárulhat az ország gazdasági fejlődéséhez is” – mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.

 

A Vodafone Magyarország Alapítvány évek óta aktívan dolgozik azon, hogy az ingyenesen elérhető oktatási programjaival, tudásanyagaival segítse a digitális ismeretek és kompetenciák megszerzését, fejlesztését. Ennek érdekében indította el az Alapítvány E-skola néven oktatási platformját, amelyen a diákok, pedagógusok és szülők külön-külön, szegmentált e-learning alapú ingyenes kurzusokat és segédanyagokat érhetnek el.

 

A digitális kalandjáték pályázat benyújtásának határideje: 2023. április 17., a pályázati űrlap pedig az alábbi linken érhető el.

 

__________________

*A Scratch egy vizuális programozási nyelv, amelyet elsősorban a programozással ismerkedő gyerekek számára fejlesztettek ki.

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban

Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.

2024. május 14. 19:26

Európai akciók a kibocsátásmentességért

Az Európai éghajlati paktum 2020-ban jött létre az Európai Bizottság kezdeményezésére. Fontos eszköze annak a célkitűzésnek, hogy 2050-re Európa kibocsátásmentessé váljon, megalakulása óta már több mint tízmillió kilogramm szén-dioxid csökkenéshez járult hozzá.  A Paktum évről-évre különböző akciókat szervez, hogy felhívja a figyelmet az éghajlatváltozás hatásainak mérséklésének fontosságára. Ebben az évben többek között fotópályázatot indít a környezettudatos cselekvések bemutatására.

2024. május 10. 09:55

Új pályázatok segítik a hazai innovációk szellemitulajdon-védelmét

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal vissza nem térítendő támogatás formájában 500 millió forint keretösszeggel hirdet felhívásokat hazai vállalkozások, kutatóhelyek, illetve magánszemélyek számára szellemi alkotásaik levédetésére, elősegítve azok hatékony hasznosulását akár a nemzetközi piacokon is. 

2024. május 9. 09:54

Indul a K&H STEM pályázat: az IT hallgatók innovatív megoldásait várják

Technológiai pályázatot hirdet a K&H a hazai IT képzést nyújtó felsőoktatási intézmények hallgatói számára, hogy elismerje azon fiatal szakembereket, akik kiemelkedő szakmai, tudományos dolgozataikkal hozzájárulnak az új, innovatív megoldások kitalálásához és inspirációként szolgálnak mások számára. A közel 2 millió forint anyagi támogatást és szakmai projektmunkában való részvételi lehetőséget biztosító pályázatra alap- és mesterképzés kategóriákban, összesen 8 témakörben – köztük AI, fintech és felhőtechnológiában – lehet jelentkezni itt.

2024. május 6. 19:53

Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

2024. április 23. 14:44

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17