Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben
Nem csökken a visszaélések száma az internetes kereskedelemben, így az adóhatóság is egyre több ellenőrzést indít a fogyasztóknak, a tisztességes kereskedőknek és a költségvetésnek is kárt okozó illegális piaci gyakorlatok visszaszorítása érdekében – mondta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenőrzési főosztályának vezetője a hivatal szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
Horváth Gábor ismertette: a NAV munkatársai folyamatosan figyelik az online piactereket, közösségi oldalakat, éves szinten mintegy 20 ezer weboldal monitorozását végzik el.
Idén kiemelten követik egyebek mellett a szállásközvetítő és az ételkiszállítási platformokat, illetve a jövedéki és dohánytermékek, mobiltelefonok, tabletek, informatikai eszközök, ékszerek, kávégépek és kávék forgalmát, valamint értékesítőit, különösen, ha a piaci ár alatt hirdetik termékeiket – jelezte a főosztályvezető.
Horváth Gábor elmondta: a kockázatok felmérése után kiválasztott hirdetések esetében tavaly csaknem 1600 próbavásárlást kezdeményeztek a NAV ellenőrei, több mint 320 esetben állapítottak meg valamilyen jogsértést és 53 millió forint mulasztási bírságot szabtak ki. Emellett 33 adóellenőrzés során 30 esetben, összesen csaknem 4 milliárd forint nettó adókülönbözetet találtak és 1,46 milliárd forint adóbírságot állapítottak meg.
Idén az első fél évben 682 jogkövetési vizsgálat indult, 176 végződött adóhatósági megállapítással, a mulasztási bírság 27 millió forint volt. A húsz adóellenőrzés során 1,5 milliárd forint adókülönbözetet találtak és 685 adóbírságot szabtak ki.
A főosztályvezető hangsúlyozta, hogy a webhelyeken, portálokon értékesítők adókötelezettségeinek ellenőrzése idén is kiemelt feladat. Az adóhatóság ellenőrzéseket végző munkatársait segíti az információtechnológiai ellenőrzéseket végző szakterület, amelynek munkatársai adóellenőrzési, valamint szakértői szintű informatikai tudással, továbbá speciális műszaki eszközökkel rendelkeznek.
Az online piacterekhez kapcsolódó kockázatelemzési munkát ettől az évtől a nemzetközi információcserében érkező adatok is segítik – tette hozzá.
Sáriné Biró Anita, a NAV Heves Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának ellenőrzési igazgatóhelyettese konkrét eseteket ismertetve egyebek mellett elmondta, hogy hamis fémjelzéssel ellátott arany ékszereket, hamisított ezüst ékszereket és olcsó dohányt kínáló eladókat is ellenőriztek az elmúlt hónapokban, az eljárások során több jogsértésre is fény derült.
Kapcsolódó cikkek
- Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
- Az IzzyPay segítségével bővülhetnek a Shoprenter online áruházai
- Egyre gyakoribbak az online adatlopások és átverések a neten
- Az online vásárlásra inkább a fiatalok szavaznak, a környezettudatosság kortól független
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
- Új világ jön a vásárlásban: nem lesznek már olyan árakciók, mint régen
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- Nagyon népszerűek a easybox csomagautomaták
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve
A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.
Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik
Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik. Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.