Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek

forrás: Prím Online, 2024. május 6. 18:10

A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben. 

A munkaadók és a munkavállalók között nagy a kontraszt a mesterséges intelligenciához való hozzáállásban, abban viszont mindkét fél egyetért, hogy a munka világában jelenleg a képzés és tanulás területén teremthetne az AI leginkább hozzáadott értéket számukra. Többek között ez is kiderül a Jobsgarden kutatásából, amelyet ötszáz résztvevő válaszai alapján értékeltek munkaadói és munkavállalói oldalról. A kutatásból kiderült, hogy a cégek több mint fele egyáltalán nem használ a HR-ben AI alapú technológiát.

 

„Magyarország el van maradva a nemzetközi átlagtól, munkaadói és munkavállalói oldalon sem terjedt el még az AI és automatizáció használata a HR területen. A cégek 62 százaléka válaszolta azonban azt, hogy ezzel a kérdéssel foglalkozni fog a közeljövőben. A munkavállalók oldaláról kiderült, hogy nagy részük nem aggódik, hogy az AI elveszi a munkáját, csupán tíz százalékuk válaszolt úgy, hogy tart attól, hogy a mesterséges intelligencia veszélyezteti az állását” – mondta el Paulovics Éva, a Jobsgarden ügyvezető igazgatója.

 

 

Toborzásban és onboardingban alkalmazzák leginkább

 

A felmérésből kiderült, hogy a vállalkozások a HR folyamatok közül a toborzásban és az onboardingban használják leginkább az automatizációt. 

 

A válaszok alapján a munkakeresők nem igazán használják ki az ebben rejlő lehetőségeket, inkább kisebb részfeladatokhoz használják, mint például a fordítás. Nem ezzel készülnek fel azonban az interjúra, vagy írják az önéletrajzukat, és nem használják az AI-t egy profi fotó elkészítéséhez sem. A cégek oldaláról viszont szélesebb az alkalmazási terület azoknál a vállalatoknál, amelyek használják ezt a technológiát. Több helyen van már virtuális chatbot, ami megválaszolja a szabályzatokkal kapcsolatos kérdéseket vagy éppen automatizált oktató szoftverek végzik a munkába állók betanítását” – tette hozzá Paulovics Éva. A munkakör digitalizációs projektjeink során mi is azt látjuk, hogy egyre több cég indul el az automatizáció és AI transzformáció útján, amellyel jelentős megtakarítást vagy profit növekedést tud realizálni rövid távon is. 

 

Noha Magyarország lemarad a nemzetközi átlag mögött ezen a téren, egyre több cég érdeklődik a terület iránt. Vannak, akik még kivárnak - elsősorban a szükséges invesztíció miatt, vagy mert még nincsenek meggyőződve a megtérülésről-, a nem cégre szabott megoldások esetén azonban adatvédelmi aggályok is felmerülnek – mutatott rá a kutatás.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben

2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni. 

2025. február 14. 14:25

Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik

Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik. Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.

2025. február 14. 09:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54