Nem vagyunk őszinték a neten
Bizony internetezés közben sokak orra megnőhetne, ugyanis a G-Data és az NRC adatai világosan alátámasztják, hogy elég sok mindenről füllentünk a világhálón.
Könnyű sokszor internetes profilunk mögé elrejtőzni, vagy egy teljesen új személyazonossággal felruházni magunkat. „Ki veszi észre? És amúgy is, olyan sokan csinálják” – valahogy így indul a láncreakció. Na de nézzük, miről is hazudunk a neten!
A G-Data megbízásából készült felmérés szerint a magyar internetezők főleg végzettségükről, keresetükről és munkahelyükről állítanak valótlant. A fiatalok – akik még keresik az igazit – a párkereső oldalakon igyekeznek megszépíteni a valóságot, az idősebb korosztály pedig – meglepő módon, a Facebook adatlapján füllent kicsit.
Százalékos megoszlás tekintetében a társkereső oldalak vezetnek: itt a regisztrált tagok 12%-a hazudik valamiben, míg a Facebook esetében „csak” a felhasználók 9%-a. És a „Miben hazudnak?” kérdésre adott válaszok is eltérőek: az előbbi esetében főleg keresetükkel (29%) és végzettségükkel (24%) kapcsolatban lódítanak, míg a Facebookon inkább a hamis profilképek (25%), és a valótlan munkahelyi adatok (23%) dominálnak.
Facebook oldal - ábra
Társkereső oldal - ábra
És persze valótlan profilok is akadnak szép számmal: hazánkban ez az arány 6%-ra tehető, ami több mint negyedmillió hamis adatlapot jelent. „Ez a szám felhívja a figyelmet arra is, hogy milyen fontos tudatosítani a gyerekekben, hogy az interneten nem minden az, aminek látszik, és nem mindenki az, akinek mondja magát” – emelte ki az eredmények kapcsán Petrányi-Széll András, a G Data magyar kommunikációs vezetője.
A kutatás készítőinak jótanácsa, hogy nem kell, sőt nem ajánlott minden személyes adatot kiteregetnünk a közösségi oldalakon, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy szükségszerűen füllentenünk kellene ezekről.
A kutatást a G Data megbízása alapján az NRC piackutató készítette, az eredmények reprezentatívak a magyar internetezőkre nem, kor, lakhely és végzettség szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
- Mi ösztönzi az online követőket?
- Az amerikai felnőttek többet SMS-eznek vezetés közben
- Mire használjuk mobilunkat telefonáláson kívül?
- Egyre több amerikai tinédzsernek van okostelefonja
- Az internet szabadságáról tanácskoztak az EBESZ keretében Bécsben
- Internet akkor és most - 10 év távlatából
- Szerződésben vállalta, hogy távol tartja magát Facebooktól
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.