Nem vagyunk őszinték a neten
Bizony internetezés közben sokak orra megnőhetne, ugyanis a G-Data és az NRC adatai világosan alátámasztják, hogy elég sok mindenről füllentünk a világhálón.
Könnyű sokszor internetes profilunk mögé elrejtőzni, vagy egy teljesen új személyazonossággal felruházni magunkat. „Ki veszi észre? És amúgy is, olyan sokan csinálják” – valahogy így indul a láncreakció. Na de nézzük, miről is hazudunk a neten!
A G-Data megbízásából készült felmérés szerint a magyar internetezők főleg végzettségükről, keresetükről és munkahelyükről állítanak valótlant. A fiatalok – akik még keresik az igazit – a párkereső oldalakon igyekeznek megszépíteni a valóságot, az idősebb korosztály pedig – meglepő módon, a Facebook adatlapján füllent kicsit.
Százalékos megoszlás tekintetében a társkereső oldalak vezetnek: itt a regisztrált tagok 12%-a hazudik valamiben, míg a Facebook esetében „csak” a felhasználók 9%-a. És a „Miben hazudnak?” kérdésre adott válaszok is eltérőek: az előbbi esetében főleg keresetükkel (29%) és végzettségükkel (24%) kapcsolatban lódítanak, míg a Facebookon inkább a hamis profilképek (25%), és a valótlan munkahelyi adatok (23%) dominálnak.
Facebook oldal - ábra
Társkereső oldal - ábra
És persze valótlan profilok is akadnak szép számmal: hazánkban ez az arány 6%-ra tehető, ami több mint negyedmillió hamis adatlapot jelent. „Ez a szám felhívja a figyelmet arra is, hogy milyen fontos tudatosítani a gyerekekben, hogy az interneten nem minden az, aminek látszik, és nem mindenki az, akinek mondja magát” – emelte ki az eredmények kapcsán Petrányi-Széll András, a G Data magyar kommunikációs vezetője.
A kutatás készítőinak jótanácsa, hogy nem kell, sőt nem ajánlott minden személyes adatot kiteregetnünk a közösségi oldalakon, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy szükségszerűen füllentenünk kellene ezekről.
A kutatást a G Data megbízása alapján az NRC piackutató készítette, az eredmények reprezentatívak a magyar internetezőkre nem, kor, lakhely és végzettség szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
- Mi ösztönzi az online követőket?
- Az amerikai felnőttek többet SMS-eznek vezetés közben
- Mire használjuk mobilunkat telefonáláson kívül?
- Egyre több amerikai tinédzsernek van okostelefonja
- Az internet szabadságáról tanácskoztak az EBESZ keretében Bécsben
- Internet akkor és most - 10 év távlatából
- Szerződésben vállalta, hogy távol tartja magát Facebooktól
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
SZEzonnyitó: az autó-motor sport és a járműipari technológiák élvonalában a győri egyetem
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák fejlesztésének és a járműmérnökképzésnek, valamint egyre aktívabb résztvevője az autó-motor sportnak is. A győri intézmény támogatásával induló versenyzők az elmúlt évben jelentős sikereket értek el, hazai és nemzetközi helyezésekkel gazdagodtak. A SZE Motorsport SZEzonnyitó rendezvényét február 4-én tartották, amelyen a 2025-ös terveikről számoltak be a sportolók és a szakvezetők.
Magasabb szintre emeli a Super Bowl nézői élményét a Sony
Az NFL hivatalos technológiai partnere, a Sony, rekordmennyiségű technológiát fog bevetni a február 9-i Super Bowl LIX közvetítéséhez New Orleansban. A Kansas City Chiefs és a Philadelphia Eagles fog megküzdeni a Vince Lombardi-trófeáért.
Hasznos tavaszváró appok a HONOR-tól
A tavasz közeledtével egyre gyakrabban élvezhetjük a szép időt, és ha sikerül átvészelni az influenzaszezont, akkor rengeteg új lehetőség vár ránk a világban. Ehhez tökéletes társunk lehet okostelefonunk, valamint a számos alkalmazás, amelyek segíthetnek abban, hogy izgalmasabbá, produktívabbá vagy éppen kellemesebbé tegyük a mindennapokat, különösen, hogy egyre több lehetőségünk nyílik az új évszak beköszöntével. Íme néhány tavaszváró alkalmazás a HONOR kínálatából!
700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában
Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.