5 alapfeltétel a sikeres digitális átálláshoz
Hogyan alakítja át a negyedik ipari forradalom és az azt működtető innovatív technológia a vállalkozások ügyfélkapcsolatait és folyamatait? Hol tartanak a hazai vállalatok a digitális átállás folyamatában? Milyen tanulsága van az eddig végrehajtott projekteknek? A Deloitte szakértői az idei Salesforce Basecamp Budapest rendezvényen egy kerekasztal beszélgetés során ezekben az izgalmas kérdésekben osztották meg gyakorlati tapasztalataikat.
Négy tapasztalt szakember - Papp Lajos, az Aegon Biztosító Értékesítési Fejlesztési vezetője, Komjáthy Csaba, a Deloitte technológiai üzletágának vezetője, Schenk Tamás, a Deloitte üzletviteli tanácsadási partnere és File Ágnes, a Deloitte Digital Salesforce üzletágának vezetője – a beszélgetés felütéseként azt elemezték, hogy hol tart ma a digitális átállás folyamata Magyarországon. Mindannyian egyetértettek abban, hogy az átalakulás, bár technológiai megoldásokkal van megtámogatva, elsősorban nem technológiai kérdés.
A vezető magyar vállalatok már elindultak a digitális átállás útján, és az eddigi tapasztalatok alapján hasonló nehézségekkel kell megbirkózzanak: évtizedek óta használt, berögzült alaprendszereket kell újragondolniuk, aminek a folyamata hosszadalmas, komplex szaktudást igényel, és vállalati kulturális változásokat von maga után.
A transzformáció időszakában azonban a prioritások változatlanok: az ügyfelek zökkenőmentes kiszolgálása mellett a cég profitabilitásának maximalizálása. Sok vállalat esetében éppen az utóbbi cél hívja életre a digitális átállás stratégiai koncepcióját. A kiélezett versenyhelyzetben a digitalizáció túlmutat a profit kérdéskörén: működési hatékonyságot, növekvő ügyfélélményt eredményez, ezáltal akár lehetőséget biztosít más piacokra való belépésre is.
A kerekasztal beszélgetés résztvevői digitalizációs projektjeik legfőbb gyakorlati tanulságait is összegezték. Ezek alapján az alábbi tényezők elengedhetetlenek egy digitális transzformációs folyamat sikeréhez:
- A digitális átállás üzleti céljának pontos meghatározása
- Az átállás mellett elkötelezett menedzsment
- Átgondolt belső implementációs és kommunikációs stratégia, változásmenedzsment tervezése
- A fejlesztés szakaszainak folyamatos nyomonkövetése, értékelése felhasználói validálással
- Kellő rugalmasság a változás folyamatában
A digitális átállás számos fent említett működési nehézségre megoldást nyújt, azonban a bevezetéssel megnyíló dimenziók más, új típusú kihívásokat generálnak a vállalatok számára.
„A digitális átállás megnövekedett adatmennyiséget, értékes üzleti infomációkat eredményez a vállalatok számára, így már a stratégiai tervezés szakaszában kell készülni arra, mihez kezd majd a vállalkozás az adatvagyonával.” - hívta fel a figyelmet Schenk Tamás, a Deloitte Üzletviteli tanácsadási üzletágának partnere.
Kapcsolódó cikkek
- NetSuite-Deloitte szövetség: felhőalapú ERP KKV-knak
- Lehet-e egészségügyi adattal életet menteni?
- Felpörgeti a digitalizációt a kórházakban a Schneider Electric
- Évnyitó másképp: innovatív tanárok az iskolapadban
- Digitalizáció a jó ügyek szolgálatában
- Okosváros nincs megújuló energia nélkül
- Lemaradásban a biztosítási szektor a digitális átalakulásban
- A jövőben robotok is vizsgálhatják a tőzsdei cégek teljesítményét
- IBM-mel gyorsítják a digitális transzformációt Délkelet-Európa vezető pénzintézetei
- Uniós rendelet védi a vállalkozásokat az online közvetítőcégekkel szemben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.