Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására
A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) meghirdette a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására felhívó pályázatát, amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák. A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy. A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása, ezt a munkát segíti a tervezett kutatás.
A járvány alatt a technológia létfontosságú eszközzé vált a hazai vállalkozások, így az e-kereskedők számára is. Ez a helyzet rámutatott, hogy elengedhetetlen a hazai digitális kereskedelem felzárkóztatása, a gazdasági újraindulás és Magyarország gazdaságának megerősítése szempontjából egyaránt.
2020-ban a belföldi online kereskedelem rekordnövekedésnek indult, ugyanakkor a hazai cégek online forgalma kereskedelmen belüli arányát és növekedési ütemét tekintve lemaradóban van a régió többi országához képest. A digitális kereskedelem 2021-ben sem csillapodott, a nyitást követő offline kereskedelem visszatérése sem korlátozta ezt a trendet. Látható, hogy továbbra is erős a kis és közepes e-kereskedelmi szereplők regionális lemaradása, miközben felgyorsult a nem hazai tulajdonban lévő e-kereskedelmi vállalatok térnyerése.
Az e-kereskedők aktuális kihívásait és a magyarországi e-kereskedelmi tendenciákat feltérképező kutatás célja, hogy pontosabb képet adjon arra a kérdésre, hogy hogyan reagálnak a digitális kereskedelemre már készenálló magyar fogyasztók várakozásaira és az egyre növekvő online vásárlási kedvre. A kutatás a magyar, a Magyarországon jelenlévő és a Magyarországon értékesítő cégekre fókuszál.
A kutatási eredményekre alapozva az elkövetkező időszakban támogatási célok és eszközök megfogalmazására, oktatási programok és tananyagok kidolgozására kerül majd sor, amelyek rövid és hosszú távon egyaránt javítani tudják a magyar digitális kereskedők helyzetét, segítik a hazai cégeket a növekedésben és a nemzetközi terjeszkedésben. A DKSZ alapítói elkötelezettek abban, hogy a kutatáson alapuló innovatív stratégiára épülő projektekkel segítsék a megfogalmazott célok elérését.
Bíró Pál, a Google Magyarország vezetője elmondta: „Nagyon örülök ennek a kezdeményezésnek, amivel hozzájárulhatunk a digitális kereskedelem fejlődéséhez és megerősödéséhez. A Google 2016 óta aktívan segíti a magyarországi vállalkozásokat a digitalizálódásban, melynek legújabb állomása az e-kereskedőket segítő szakmai szövetség és stratégia.”
Palocsay Géza, a Jófogás és Használtautó.hu portálokat üzemeltető Adevinta Hungary ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott: „Regionálisan jelentősen le vagyunk maradva az e-kereskedők exportképessége kapcsán, márpedig nemzetközileg is erős magyar tulajdonú cégek nélkül továbbra sem várható, hogy a hazai e-kereskedelmi piac elérje az európai átlagot a teljes kiskereskedelmi forgalomból. Azt gondolom, hogy ez nemzeti érdek és örülök, ha a kutatás segít majd az okok feltárásában, hogy elindulhassunk a megoldások felé.”
Az IVSZ részéről Vinnai Balázs rámutatott arra, hogy „a digitalizáció fejlődését fenyegető legfőbb korlátozó tényező jelenleg az informatikai és digitális munkaerőhiány. A kiskereskedelem az az ágazat, ahol a digitális megoldások a legtöbb ember mindennapjait befolyásolják, aktív vagy passzív módon szinte mindenki érintett. Ezért van szükség mind a szakemberek, mind pedig a fogyasztói társadalom digitális képességeinek folyamatos fejlesztésére. Az IVSZ erre is hangsúlyt kíván helyezni a szövetségben.”
Az alapítók határozott szándéka, hogy tevékeny részt vállaljanak a hazai e-kereskedelem megerősítésében, belföldön és külföldön egyaránt.
A pályázatról
A kutatási módszertan tekintetében nincs megkötés.
A kutatásnak az alábbi célokat kell teljesítenie:
• A felmérésből származó és a meglévő piaci adatok elemzése
• Felmérés alapú interjúk kiskereskedőkkel (nem csak e-kereskedőkkel)
• B2B interjúk kiskereskedelmi szakértőkkel
• 3 lehetséges szcenárió és az ezeket alátámasztó érvrendszer felvázolása
A kutató cégek 2021. december 15-ig jelezhetik pályázati szándékukat az info@dksz.hu e-mail címen. A győztes céget a DKSZ boardja választja ki.
Kapcsolódó cikkek
- Harmincadszor ismerik el a legkiválóbb innovációs teljesítményeket
- Újra itt van a Black Friday
- Netezz biztonságosan, és legyél TE is az internet ásza!
- Több mint 600 alkotást neveztek a veszélyeztetett madarak megóvására indított kampányban
- Ideathon 4.0: fókuszban a pénzügyi innováció és a fenntarthatóság
- Elkészült a 2021-es Nagy Webáruház Felmérés
- Közeleg a 31. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Verseny beadási határideje
- Rekordszámú nevezéssel zárult a 20 éves jubileumi ’Az Év Honlapja’ pályázat
- Az Év Projektmenedzsment Diplomamunkája
- Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új lehetőség nyílik meg a magyar egészségügyi innovátorok előtt
Vezető európai gyógyszeripari vállalatokkal, a Chiesi Grouppal és a SYNLAB Italy-val karöltve indította útjára az InnoStars Connect programot az EIT Health, az Európai Unió intézményeként működő Európai Innovációs és Technológiai Intézet egészségügyre fókuszáló egysége.
Digitális karakterekkel fejlesztenék az oktatást a Megoldások a holnapért idei győztesei
A négyhónapos sűrű és izgalmas projektidőszak után végül a budapesti Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium kétfős csapata vihette haza a Megoldások a holnapért fődíját. A Samsung az EdisonKids-dzel együttműködve immár negyedik alkalommal biztosított platformot a fiataloknak, hogy kibontakoztathassák a holnapot formáló ötleteiket. Az idei nyerteseket a jövő oktatásának témája ihlette meg: ők a digitális edukáció átformálásában, egy, a diákokhoz kapcsolt, személyes virtuális mentor megalkotásában látnak nagy lehetőséget.
Együtt a korszerű oktatásért
Megújult a SIÓ-Eckes iskolásokat támogató pályázata: a 2024-től „Köszi, SIÓ!” néven futó programban a vállalat az iskolák digitális oktatásának támogatását tűzte ki célul, hogy a gyerekek és a pedagógusok még több korszerű eszközhöz juthassanak. A sikeresen pályázó intézmények összesen 150 tablettel lehetnek gazdagabbak, sőt a modernizáció mellett elfogadásra motiváló mesével és óratervvel is segíti a tanárok munkáját a vállalat. A pályázatok online leadására 2024. július 14-éig van lehetőség.
Már tizedik éve lehet pályázni a Városmarketing Díjra
Májusban elindult a városmarketing „gyémántok” szakmai elismerések gyűjtése! A tizedik alkalom egy hosszabb pályázati időszakot ölel fel, mert a díj is csatlakozik a Magyar Marketing Szövetség februári díjátadó gálaestjéhez, így a pályázatok egészen 2024. december 31-ig folyamatosan beadhatóak a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet versenyére.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.