Hogyan marketingezzünk a választási kampány idején?

forrás: Prím Online, 2022. március 4. 12:38

Politikai kampányidőszakban a cégeknek jelentős reklámzajjal kell megküzdeniük. Ahhoz, hogy az emberek figyelméből nekik is jusson, különös gonddal kell megtervezniük marketingstratégiájukat erre a pár hétre. A politikai pártok reklámokra való költése ilyenkor egy átlagos év legerősebb hónapjainak – november és december – szintjére pörgeti fel a reklámpiacot, meghaladja a teljes magyar online hirdető vállalkozó közösség kampányainak mértékét.

Az emberek elérése ebben a periódusban drágább a Facebook-on és a YouTube felületén, azonban Google Ads-ben nem okoz jelentős változást, mivel ott kifejezetten kulcsszavakra történik a hirdetés. Ebben az esetben legfeljebb az egy kattintásra jutó költség növekedhet.

 

„Mind a plakát, mind a rádió és a televízió fix reklámhellyel rendelkezik, ezért kiemelten megjelenhet mindhárom területen a hiány. Van párt, amelyik akár 3-4 egymás melletti plakátot is megvásárol, ami az ország teljes területén több tízezer hirdetési felületet is érinthet. Szerencsére az online tér lehetőségei kevésbé korlátozottak, hirdetési hely van bőven, csupán az egy látogató weboldalra történő átterelésének a díja magasabb az év ezen időszakában” – ismertette Berta Gergő, marketing szakértő, a Maximum Business Web és Marketing ügynökség ügyvezetője, tulajdonosa.

 

Berta Gergő 

 

Tűnjünk ki, költsük el hasznosan a marketingbüdzsét!

A 2022-es év a videó marketing éve, ez a TikTok forgalmi adatai alapján is jól látható. Fontos szem előtt tartani, hogy az emberek 85%-a hang nélkül nézi a videókat, ezért szükséges, hogy mindent feliratozzunk. Egy videóban az első 10mp fogja meg a látogatót, így elengedhetetlen, hogy az ütős legyen, és akármennyi is a mondanivalónk, semmiképpen ne legyen hosszabb 2-3 percnél. Ha ezekre fókuszálunk, ugyanaz a hirdetés akár 30-40%-kal is eredményesebb lehet, mint a sima, képes-grafikás kampányok.

 

„Manapság teret hódít a 360 fokos marketing. Nem csak Facebook és Google hirdetésekben kell gondolkodnunk, hanem aktívabb, e-mail marketingben, offline elemekben és kereső optimalizálásban (SEO) is működnünk kell” – hívta fel a figyelmet a szakember.

 

Berta Gergő azt is elárulta, hogy az idei év nagy fejlesztése a Facebook esetében az úgynevezett „konverziós API", melynek használata egyre fontosabb lesz a jövőben.

 

„Ennek lényege oda eredeztethető vissza, amikor a Facebook hirdetéseket szabályozta az IOS operációs rendszer és az azt használók. Ennek segítségével pontosabbak lesznek a remarketing célzások (újrahirdetés azoknak, akik már egyszer találkoztak a weboldalunkkal vagy valamelyik hirdetésünkkel) és a hasonmás célközönségek (akik hasonlítanak ahhoz a célközönséghez, akiknek hirdetni akarunk) elérése is. Még nagyobb fókuszt kap a megfelelő elhelyezések kiválasztása és a célzások minél pontosabb beállítása” – tette hozzá a marketing szakértő.

 

Ne húzzuk be a féket!

A reklámzaj megnövekedése által okozott kihívás semmiképpen sem szabad, hogy elrettentsen, saját céljaink elérése érdekében végzett munkánkat megtorpanásra kényszerítse. Sőt! Marketingtevékenységünk kismértékű átalakításával könnyedén és eredményesen vehetjük az akadályokat.

 

„Mindenképpen azt tanácsolom, hogy a vállalkozások bízzák szakemberre a kampányaikat, hogy a megváltozott reklámközeg és a dráguló hirdetések mellett is hatékonyak tudjanak maradni. Hozzáértő segítségével a hirdetéseiket tudatosan tudják felépíteni, hogy minél erősebb garanciával hozhassanak új megrendeléseket 360 fokos marketing, eladásösztönző weboldal, webáruház, videó kampányok és a közösségi média felületek minél teljesebb körű kihasználása révén” – avatott be Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing ügynökség vezetője.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást

Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.

2024. november 22. 19:55

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36