Ilyen lesz az e-kereskedelem jövője
Május 19-én immár második alkalommal rendezik meg a hazai kereskedelmi piac egyik legjelentősebb rendezvényét, a Future Trade konferenciát, ahol a szektor jövőjét kutatják a szakma jeles képviselői.
Az e-commerce piac legnevesebb előadói, a bolti és az online értékesítés legsikeresebb szereplőinek képviselői mutatják be, hogy mi történt az elmúlt évben a klasszikus és e-commerce piacon, milyen lesz a szektor jövője, illetve a webshoptulajdonosoknak milyen innovatív módszereket és eszközöket érdemes megismerni az érvényesüléshez. Az esemény a Hotel Hélia konferenciarészlegén, több teremben zajlik majd. A főteremben Prof. Dr. Jesse Weltevreden digitális kereskedelemmel foglalkozó professzor nyitja meg az előadások sorát, és az európai e-commerce piacot mutatja be. Ezután a magyar piacról tájékozódhatnak a a résztvevők a GKI Digital és a Nielsen munkatársainak segítségével. A délelőtti programsorozatot Dr. Kozák Ákos üzleti jövőkutató zárja, aki a makrogazdasági adatok tükrében a várható kiskereskedelmi folyamatokról beszél majd.
A konferencia főtermében ebéd után, a délutáni szakaszban a fulfillment és logisztikai szolgáltatásokról lesz szó a DHL Express és a Boxy Logisztikai Zrt. jóvoltából. Mindkét szekciót egy-egy kerekasztal beszélgetés zárja majd, amelyben a csomagszállítási szektor neves szereplői, illetve e-kereskedelmi kutatók vesznek részt. A két különteremben az online vásárlói élmény, valamint a webshopfejlesztést segítő fintech és marketing megoldások témáját járják körbe az előadók. A szakmai előadások mellett a kapcsolatépítésé lesz a főszerep, illetve a résztvevők a konferenciacsomag részeként megkapják az első hazai E-commerce Évkönyvet is, amely a magyar e-kereskedelmi piac elmúlt két évét mutatja be.
Kapcsolódó cikkek
- 2022 is az e-kereskedelem éve lesz
- Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- Az online vásárlás szárnyal a vírus-válságban is
- Magyar startup sikere az e-commerce piacon
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- Hamarosan többet vásárolunk majd mobilról, mint PC-ről
- Egyre fiatalabbak vásárolnak az interneten
- A biztonságos online vásárlás 5 szabálya
- Okos tippek az ünnepekre, műszaki cikk vásárláshoz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.