A CIB Bank a Kyndryl segítségével modernizálja kritikus fontosságú folyamatait
A CIB Bank Zrt., Magyarország egyik legnagyobb bankja, hároméves technológiai szolgáltatási megállapodást kötött a Kyndryl-lel, a világ legnagyobb informatikai infrastruktúra-szolgáltatójával. A megállapodás célja a hitelezési munkafolyamatok és az ezek alapjául szolgáló platform korszerűsítése és működtetése.
A pénzintézetek világszerte hatalmas technológiai változáson mentek keresztül az elmúlt néhány évben. Ezt tovább gyorsította a világjárvány, amely átformálta az ügyfelek elvárásait is a banki szolgáltatásokkal és interakciókkal kapcsolatban.
Univerzális hitelintézetként a CIB Bank a kereskedelmi banki és befektetési szolgáltatások teljes körét nyújtja országos lefedettségű fiókhálózatával közel 415 ezer ügyfelének, miközben folyamatosan keresi az innovatív, ügyfeleire szabott megoldásokat. A CIB Bank szolgáltatásai társas vállalkozások, intézmények, önkormányzatok és egyéni vállalkozók, valamint lakossági ügyfelek számára egyaránt elérhetők. A bankfiókok mellett rendkívül sokféle elektronikus csatorna is az ügyfelek rendelkezésére áll pénzügyeik gyors és kényelmes intézéséhez, mint például a CIB Internet Bank, a CIB Bank Online, a CIB Bank Mobilalkalmazás vagy az eBroker információs és értékpapír-kereskedési rendszer.
A Kyndryl-lel való partnerség részeként a CIB Bank újraszabja hitelezési folyamatait, racionalizálja az ezzel foglalkozó munkatársak feladatait és terhelését, így még gyorsabban reagál majd a piaci és szabályozási változásokra.
"Komoly kihívást jelentett számunkra a régi és új alkalmazások, valamint az évek során nem integrált módon bevezetett különböző folyamatok egyidejű kezelése, ugyanis a csak részben strukturált megközelítés jelentősen korlátozta a skálázhatóságot" – mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működés-irányítási vezérigazgató-helyettese és igazgatósági tagja. Hozzátette: "IT-környezetünk modernizálása és integrálása a kritikus műveletek rendelkezésre állásának javítása mellett elengedhetetlen volt számunkra a digitális átalakulás útján, hogy fenntarthassuk elektronikus csatornáink jelentős, 80%-os penetrációját. Határozottan úgy gondoljuk, hogy a digitalizáció több mint egy front end, ez egy holisztikus rendszer. Ezért bíztuk meg a Kyndryl Magyarországot is három projektfolyamat egyidejű bevezetésével és menedzselésével, és más innovációs kezdeményezések is folyamatban vannak anyavállalatunkkal, az Intesa Sanpaolo-val, egyéb partnerekkel és a belső IT csapatunkkal. Ezek a mi modernizációs projektünk döntő lépései, hogy gördülékenyebbé tegyük a digitalizáció útját, melyre a mobilalkalmazás bevezetésével léptünk több mint 5 évvel ezelőtt."
A megállapodás részeként a Kyndryl frissíti a CIB Bank meglévő üzleti folyamatplatformját, korszerűsíti a kisvállalati hitelplatform front-end-jét, valamint teljesen újraírja és optimalizálja a bank fedezetlen hitelnyújtási munkafolyamatát. A projekt befejezését követően a Kyndryl fogja kezelni a teljes platformot a működési kockázatok csökkentése és a digitalizáció felgyorsítása érdekében.
"A bankok is a digitális átalakítás mellett teszik le voksukat, sok más vállalkozáshoz hasonlóan. A hitelintézetek minden eddiginél jobban törekednek arra, hogy olyan differenciált, személyre szabott élményt nyújtsanak, amely online és személyesen is vonzza az ügyfeleket. Az újdonságokat gyorsan és rugalmasan kívánják megvalósítani. A Kyndryl szolgáltatásokkal a banknak sokkal kevesebb időre van szüksége az üzleti folyamatok létrehozásához vagy módosításához, amikor a termékportfólió vagy a szabályozás változik." – mondta Szabó János, a Kyndryl Magyarország országigazgatója.
A Kyndryl-szolgáltatások lehetővé teszik a banki fejlesztők számára, hogy könnyen tervezzenek új, vagy módosítsanak meglévő folyamatokat, miközben biztosítják, hogy a platform naprakész, rugalmas és megbízható legyen. A CIB Bank modernizációs programjának célja, hogy fejlessze üzleti modelljét és a kritikus műveletek elérhetőségét annak érdekében, hogy hatékonyan működjön, és még jobban szolgálja ki az ügyféligényeket.
Kapcsolódó cikkek
- CIB Bank a digitalizáció útján
- A hazai Kyndryl Ügyfél Innovációs Központ 25 éves fennállását ünnepli
- Adománygyűjtés funkció indul a CIB Bank Mobilalkalmazásban
- Tíz kérdés és tíz válasz adataink védelméről
- Már Google Pay-jel is fizethetnek a CIB-es Mastercard kártyabirtokosok
- Holnaptól a CIB Bank ügyfelei is használhatják a Google Pay alkalmazást
- Már mobilalkalmazáson keresztül is lehet számlát nyitni a CIB Banknál
- A CIB Bank ügyfelei is élvezhetik az Apple Pay szolgáltatást
- A Novathon konferenciára jön az Apple társalapítója
- Öt tipp a stresszmentes karácsonyért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.