A fekete pénteki vásárlással kapcsolatban készült reprezentatív kutatás

forrás: Prím Online, 2022. november 15. 14:15

Tavalyhoz képest többen terveznek a Black Fridayen vásárolni: minden második vásárló 15 és 60 ezer forint körüli összeget költene ezen a napon, a megvenni kívánt termékek körében előtérbe került a ruha, a cipő, a különböző háztartási kisgépek és a spórolási szándék nyomán az élelmiszer is.

Idén a Black Fridayt ismerők körében jelentősen – 7,4 százalékponttal – nőtt azoknak száma, akik tervezik, hogy vásárolnak valamit a Black Fridayen: 24,5 százalékuk jelezte vásárlási szándékát – derül ki a Kantar Romania piackutató cég által az eMAG megbízásából az idei fekete péntek előtt, ezer, Magyarországon élő 18-55 év közötti személy körében végzett reprezentatív felméréséből. A kutatást 2015 óta minden évben elvégzik a fekete péntek előtti hetekben.

 

Ruhát, kisgépet és élelmiszert keresnek leginkább a magyarok a Black Fridayen

Fontos trendváltozást is előrejeleznek az idei Black Fridayre a felmérés eredményei: idén a legtöbb válaszadó a ruhaneműket (28,8%) jelölte meg olyan termékként, amelyet a fekete pénteken vásárolni tervez, ami közel tíz százalékpontos növekedést jelent tavalyhoz képest. 

 

Az előző évhez viszonyítva közel 12 százalékponttal többen (15,3%) terveznek cipőt vagy egyéb lábbelit vásárolni, és divatkiegészítőket (pl. óra, retikül) is 11 százalékponttal többen (14%) terveznek venni az idei fekete pénteken, mint tavaly ilyenkor. A ruhaneműk és divatcikkek utoljára 2020-ban, a pandémia kitörésének évében, a korlátozások alatt voltak ennyire népszerű fekete pénteki termékek.

 

 

Ugyancsak jóval többen terveznek élelmiszert (étel és ital) rendelni a Black Fridayen: míg idén a válaszadók 12,7 százaléka tervez vásárolni, tavaly csupán 1,2 százalék kalkulált ezzel a kategóriával. Mindez egybecseng a GKID októberi, ugyancsak az eMAG megbízásából készült kutatásának megállapításával, amely szerint az akciós kampányok szerepe fontosabbá válik, sokan a bevásárlást is a leértékelések idejére időzítik.   

 

A műszaki termékek közül a legtöbben háztartási kisgép (25,3%), hűtőszekrény (10,9%), TV (10,9%), mosógép (10,5%) vásárlását tervezik a fekete pénteken, és ugyancsak tíz százalék körüli a játékokat vásárolni tervezők aránya.

 

15 ezer és 60 ezer forint körül költenének a legtöbben

Idén bruttó 30 ezer és 60 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni a Black Fridayen a válaszadók legnagyobb hányada (25,3%), míg 24 százalékuk jelölte meg a 15 ezer és 30 ezer forint közötti értékhatárt. Összességében a válaszadók csaknem fele (49,3%) 15 ezer és 60 ezer forint közötti költést tervez, míg 60 ezer és 100 ezer forint közötti összegért 17 százalékuk vásárolni a fekete pénteken.

 

Idén is az online szektor uralja a Black Fridayt

Idén is egyértelmű az online kiskereskedelem fölénye a fekete pénteki akciókban: a válaszadók 83,4 százaléka a fekete pénteki vásárlást elsősorban online áruházban tervezi elvégezni, 55 százalékuk pedig a hagyományos, offline boltokban gondolkodik a fekete péntekkel kapcsolatban. A Black Friday akciókkal kapcsolatban az eMAG-ot említette a legtöbb válaszadó (42,8%) a neves magyarországi webáruházak közül.

 

 

Átlátható fekete pénteki kedvezmények

Tavalyhoz hasonlóan az eMAG idei Black Fridayán az európai uniós előírásoknak megfelelően egy-egy termék gyártója által ajánlott árat (RRP) is feltünteti a fekete pénteki akciós ár mellett. Ha a Black Friday ár felett egy áthúzott ár szerepel, az a megelőző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti – szintén az uniós direktíva alapján. 

 

A Black Friday rendelések kiszállítását idén december 2-ig vállalja az eMAG, a cég várakozásai szerint a rendelések 70 százalékát pedig mindössze 5 napon belül feladják a megrendelőknek.  Idén a legkedvezőbb kiszállítási lehetőség egyértelműen az országszerte több mint hatszáz helyszínén elérhető easybox hálózatának csomagautomatában való átvétel. Az eMAG új, közel 117 ezer négyzetméter alapterületű logisztikai központjának első ütemét már használatba vette a cég, ez is segít kiszolgálni az idei fekete pénteki rendelések gyors kiszállítását.

 

_______________

A felmérésről: az adatfelvételt a Kantar Romania, 2022. október 24. és november 2. között végezte, Computer Assisted Telephone Interviewing módszertannal, minta: magyarországi városokban és vidéki településeken élő 18 és 55 év közötti férfiak és nők, 1000 fő

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor. 

2024. április 24. 14:46

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50