A kkv-k kétharmada képtelen megfizetni a marketingeszközök drágulását

forrás: Prím Online, 2023. január 19. 16:59

Felemészti az infláció a magyar kkv-k marketingkiadásait, azok a kevesek nyerhetnek nagyot, akik most növelik üzletszerzési kiadásaikat. A Facebook népszerűségben és hatékonyságban is veretlen, de a TikTok hamarosan megkerülhetetlen lesz – derült ki a Marketing Commando friss kutatásából.

A kkv-marketingeszközök népszerűségi listáját idén is a Facebook vezeti, melyet a válaszadók 84 százaléka használt. Második a honlap, a harmadik az Instagram. Előbbit a megkérdezett kkv-k 69, utóbbit 56 százaléka használja.

 

 

A Google egy helyet javítva a negyedik, míg az ajánlás 13 százalékpontot gyengülve az ötödik helyre csúszott.

 

A legdinamikusabban növekvő kkv-marketingeszköz tavaly is a TikTok volt, öt helyet javítva a korábbi helyezésén, a 13. helyre érkezve. Jól érzékelteti a növekedés ütemét, hogy míg 2019-ben a kkv-k 1 százaléka használta a platformot, ma már 22 százalék van jelen a videómegosztón.

 

A TikTok térnyerése nem meglepő, véli Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, hiszen hazai felhasználóinak száma is egyre bővül, mára becslések szerint eléri a 2 milliót. Ha ilyen ütemben folytatódik a platform erősödése, már idén bekerülhet a top 10 eszköz közé, megelőzve népszerűségben a YouTube-ot!

 

Áthatja a digitalizáció a hatékonysági toplistát/ A digitalizáció hat!

 

A pandémia következményeként felgyorsult digitalizáció hatása a teljes toplistán érezhető: nőtt az online eszközök hatékonysága, jellemzően az offline eszközök rovására. A leghatékonyabbnak értékelt eszköz idén is a Facebook, amit a személyes ajánlás követ. Javított pozícióján a webshop, megelőzve a networkinget és a honlapot. Tizennégy helyet pattant vissza a partnertalálkozó, ami így újra bekerült a top 10 eszköz közé.

 

 

Az idei év talán legnagyobb meglepetése, hogy a TikTok már hatékonyabbra értékelt, mint az Instagram: a TikTok tíz helyet előreugorva a 15., megelőzve az Instagrammot, ami a 16. hatékonyság szerint.

 

Elinflálódik a kkv-k marketingköltése

 

2022-ben az átlagos marketingköltés 6,8 millió forint volt, 37 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez azonban nem azt jelenti, hogy több hirdetést, szolgáltatást kaptak: az emelkedő hirdetési költségek miatt ugyanakkora eredményért egyre többet kellett fizetni.

 

A vizsgált kis- és közepes vállalkozások 18 százaléka a marketingkiadások karcsúsításával válaszolt az előző év nehézségeire, további 45 százalék marketingköltése stagnált, így a növekedés csak egy kis számú szereplőhöz köthető.

 

Wolf Gábor

Wolf Gábor rámutatott, hogy figyelembe véve az infláció mértékét és az emelkedő hirdetési költségeket, a stagnáló marketing-költségvetés jó része elinflálódott, ezért valójában csökkenést jelent. Így összességében a kkv-k csaknem kétharmadának (64%) csökkent reálértékben a marketingköltése. Csupán a vizsgált kkv-k 31 százaléka növelte infláció feletti mértékben a marketingköltését.

 

A szakértő szerint ez óriási veszély: az előző válságok tapasztalatából tudható, hogy a gazdasági nehézségekre válaszul csökkentett marketingaktivitás hanyatláshoz vezet. Azok a cégek kerültek ki sikeresen a válságokból, amelyek növelték a marketingaktivitásukat.

 

Ezt támasztják alá a kutatás eredményei is: bizonyíthatóan erős kapcsolat van a marketingköltés és a bevétel növekedése között. Ez azt jelenti, hogy a marketingköltést növelő cégek közül jelentősen többnek és jobban nőtt a bevétele 2022-ben, mint a marketinget csökkentő cégeknek. Egyszerűen szólva, ha több a marketing, nagyobb valószínűséggel lesz több a bevétel is.

 

Módszertan

 

CAWI (Computer Assisted Web Interview) adatfelvétel a Marketing Commando Facebook-követői és hírlevél-feliratkozói körében, 2022. november, N = 850 fő. A kutatás 2009 óta évente kerül elvégzésre. A felmérés nem reprezentatív.

 

________________

* Azt tekintjük kkv-marketingeszköznek, amit a válaszadók legalább 3 százaléka használ. A hatékonysági sorrend 2022-ben ennek figyelembevételével került összeállításra.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36