A konverzióoptimalizálás során a weboldal finomhangolása kerül előtérbe

forrás: Prím Online, 2024. június 1. 22:55

Sokan nem is hinnék, de ha egy weboldalon egy vásárlásra ösztönző gomb rossz helyre kerül, akkor elképzelhető, hogy a vásárló azt nem veszi észre és kilép az oldalunkról anélkül, hogy bármit vásárolt volna. A konverzióoptimalizálás, azaz a Click Rate Option, tulajdonképpen a konverziós arányok optimalizálását jelenti.

Mi egyáltalán az a konverzió?

 

A Call to Action, azaz a cselekvésre való felhívás a weboldalak zömén megtalálható, hiszen biztosan mindenki találkozott már például a „most megrendelem” gombbal. Természetesen, ha egy tanulmány letöltéséről van szó, akkor valószínűleg a „most letöltöm” gombot fogjuk látni.

 

Teljesen mindegy, hogy mi szerepel ezeken a gombokon, hiszen a lényeg a cselekvésre ösztönzés. A tökéletes CTA szöveg megtalálásában azonban a toldi marketing segítségét is kérhetjük.

 

 

A konverzióoptimalizálás egy nagyon összetett dolog

 

A konverziós arány nagyon sok mindentől függhet, ilyen lehet az ár, a minőség, maga az iparág vagy a termék is. Egy magasabb áron értékesíthető termék esetében valószínű, hogy nagyon alacsony konverzióra számíthatunk és ez ellen nem is nagyon lehet védekezni. A legtöbb esetben még a profik sem vállalnak garanciát az optimalizálásra, de egy PPC kampányra már igen, hiszen az sokkal kiszámíthatóbb. A vállalkozások természetesen ezt nehezen tudják elfogadni, de a profik mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a konverziót növeljék.

 

Milyen feladatokból áll össze, azaz miben kell jónak lenni?

 

  • Weboldalkészítés

Manapság egyre többet hallani, hogy 2-3 óra alatt összeraknak például egy WordPress weboldalt, de az eredmény nem fog jönni. Itt nem csak a tartalom feltöltéséről van szó, hanem sokkal többről. Programozói tudás ehhez egyáltalán nem kell, de a háttérben lévő technikák helyes használatát ismerni kell.

 

  • Felhasználói élmény biztosítása

Mint már írtuk, nem elegendő összerakni egy oldalt és mindenféle ingyenes fotókkal feltölteni, hiszen itt fontos szerep jut a webdesignnak. Az UI és UX tudással rendelkező szakemberek pontosan tudni fogják, hogy miként legyen csalogató egy weboldal.

 

  • A weboldal analitikája

Sokan azt sem tudják, hogy miről beszélünk, pedig ez nagyon fontos. Az oldalakról muszáj információkat és adatokat kinyerni annak érdekében, hogy később azokat elemezhessük és így optimalizáljuk a weboldal egyes részeit.

 

  • Keresőoptimalizálás

A SEO nem egy fizetett hirdetést takar, mert a keresőoptimalizálás egy ennél sokkal összetettebb folyamat. Ezzel a lehetőséggel a kiadásokat csökkenthetjük, hiszen pontosan és célzottan lehet vele elérni azt, hogy a weboldal tényleg jó helyen szerepeljen a különféle kereső oldalakon.

 

Természetesen még nagyon sok olyan feladat van, amit el kell végezni, ha a konverzióoptimalizálás a cél. Amennyiben saját magunk is belátjuk, hogy nem nagyon értünk a legújabb technológiákhoz, akkor kérjünk fel szakembert a feladat elvégzésére!

Szponzorált cikkek ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stílusos lakberendezési kiegészítő: sávroló

Ahogy megjelennek az első napsugarak, az árnyékolás is egyre fontosabbá válik a belső terekben. Ma már többféle eszköz létezik erre a célra, de nem mindegyikkel teremthető tökéletes sötétség. A leghatékonyabb ebből a szempontból a redőny. Ennek léteznek alumínium és műanyag változatai, kézzel mozgatható, illetve motoros modelljei is.

2024. július 1. 22:44

Radiátorfestés egyszerűen, hatékonyan

Egy régi, kopott, olykor rozsdás radiátor nem valami szép látvány. Azonban nem kell rögtön a cserére gondolnunk, ha ilyennel találkozunk. A megfelelő eljárással és kiváló minőségű hőálló festékkel könnyen megoldhatjuk a problémát. 

2024. július 1. 22:39

Mitől vesznek komolyan egy vállalkozást?

A cégek versengenek az érdeklődők figyelméért. A vásárlók nem csak a megkapó marketing vagy a minőség miatt választanak egy terméket: a döntést befolyásolja az is, mit sugároz magáról a vállalkozás.

2024. június 1. 23:00

A konverzióoptimalizálás során a weboldal finomhangolása kerül előtérbe

Sokan nem is hinnék, de ha egy weboldalon egy vásárlásra ösztönző gomb rossz helyre kerül, akkor elképzelhető, hogy a vásárló azt nem veszi észre és kilép az oldalunkról anélkül, hogy bármit vásárolt volna. A konverzióoptimalizálás, azaz a Click Rate Option, tulajdonképpen a konverziós arányok optimalizálását jelenti.

2024. június 1. 22:55

Hogyan válaszd ki a hűséges útitársadat a nyaraláshoz?

Ha kiválasztottad az úti célt az idei nyaralásodhoz, és le is foglaltad a szállást a neten, akkor elkezdhetsz gondolkodni azon, hogy milyen bőröndöt válassz az útra, ami cseppet sem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre tűnik.

2024. június 1. 22:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55

A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint

2024. július 4. 19:09

A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen

2024. július 1. 12:59

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01