Újabb jel mutatja, hogy a Temu a hazai online kereskedelem sírját ássa

forrás: Prím Online, 2024. június 29. 11:45

Miközben Magyarországon már minden 4. bankkártyával fizetett forintot online kereskedőnél fizetünk, aggodalomra ad okot, hogy az ázsiai globális piacterek, kiemelten a Temu előretörése miatt a hagyományos kereskedésekben gyorsabban nőtt a kártyás fizetések aránya, mint a hazai webshopokban – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Minden hazai kibocsátású bankkártyával itthon elköltött 100 forintból 24-et már online kereskedőnél fizetünk - mutat rá a kiskereskedelem teljes átalakulására Gergely Péter. 

 

A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője arra emlékeztet, hogy történelmi csúcsra jutott az online bankkártyás költés: a magyar webshopokban kifizetett 876 milliárd forint 17,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szinteket. Eközben a fizikai kereskedőknél elköltött 3719 milliárd forint „csak” 8,3 százalékos növekedést jelent. 

 

Lassabb lett az online fizetések növekedése

 

Fontos ugyanakkor látni, hogy a tranzakciók számának növekedésében a hazai bankkártya történelemben először fordult elő, hogy a fizikai kereskedőknél itthon lebonyolított tranzakciók arányaikban jobban tudtak növekedni, mint az online boltokban lebonyolított bankkártyás forgalom. 

 

Míg a bankkártyáinkkal/óráinkkal 2024 első negyedévében 407 millió alkalommal fizettünk a boltokban, ami 10,4 százalékos növekedést jelent, addig a hazai webshopokban elért új rekord, a hagyományosan erős karácsonyi negyedéves forgalomra is ráverő 50,2 millió kártyás vásárlás csak 8,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 46,1 millió kártyás vásárlás számát. 

 

Pexels

 

A Temu letarolja a hazai online kereskedelmet

 

A hazai internetes kereskedelem iránti érdeklődés megtorpanását Gergely Péter szerint teljesen egyértelműen az ázsiai webshopok, ezen belül a Temu előretörése magyarázza. A külföldi internetes vásárlások darabszáma közel háromszor gyorsabb bővülést mutatott az év elején éves összevetésben, mint a hazai online kereskedők forgalma. 

 

Az idei első három hónapban már több mint 36,3 millió külföldre irányuló internetes vásárlást regisztrált a Magyar Nemzeti Bank, a nemzetközi online piactereken elköltött 556 milliárd forint 27,7 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi 435 milliárdos értéket. 

 

A hazai webshopok térnyerésének végét jól mutatja a BiztosDöntés.hu szakértője szerint az, hogy míg egy évvel korábban az internetes kereskedelemben lezajló bankkártyás fizetések 61 százaléka hazai kereskedőknél bonyolódott, a magyarországi internetes bankkártyás vásárlások aránya idén március végéig már csak 58 százalékos súlyt képviselnek. A vásárlások értékében ennél is komolyabb a visszaesés: egy évvel ezelőtt a teljes online bankkártyás fizetési forgalom kétharmada hazai webshopokban bonyolódott, idén, az első negyedévben ez az arány már alig haladja meg a 61 százalékot.

 

Kétszer annyiért vásárolunk a neten, mint a boltban

 

Az ázsiai vetélytársak előretörése ellenére a BiztosDöntés.hu szakértője szerint minden kereskedőnek érdemes elgondolkodnia, hogy a hagyományos kereskedelmet internetes értékesítéssel is megtámasztja. Ezt Gergely Péter szerint mindennél jobban alátámasztja, hogy a hagyományos boltokban bonyolított vásárlásoknál az átlagos bankkártyás fizetés összege 9.130 forint volt, miközben a webshopokban ennek közel kétszeresét, több, mint 17.450 forintot költenek a vásárlók. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Lenovo lett a PC piac legnagyobb nyertese 2024 első félévében

2024 első félévében a PC piac jelentős átalakuláson ment keresztül, amit a technológiai újítások és a globális gazdasági környezet egyaránt befolyásoltak.
A Lenovo, mint vezető asztali számítógép (PC) gyártó, kiemelkedő teljesítményt nyújtott ebben az időszakban és a piac legnagyobb nyertesévé vált – olvasható a gazdasagielet.hu-n

2024. július 13. 13:50

Az MI lehet a kulcs az egyszemélyes vállalkozások nyári pihenéséhez

Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét azon, hogy hogyan pihenhetne a nyári időszakban legalább egy, de inkább két hetet. A megoldás nem lehetetlen, azonban némi előkészületet és a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségek használatát is igényli – derül ki a Billingo, az egyik leggyakrabban használt, online számlázóprogramot fejlesztő hazai cég összefoglalójából. A nyári időszak a vállalkozói szféra számára kihívásokkal teli, főként az egyéni vállalkozásaikat vezető tanácsadók, IT szakemberek, jogi, számviteli munkát végzők tudnak a legnehezebben elszakadni íróasztaluktól.

2024. július 13. 12:08

Az LG és a ChargePoint közösen bővítik globális elektromosautó-töltőhálózatukat

Az LG Electronics (LG) a közelmúltban egyetértési nyilatkozatot és végleges megállapodást írt alá az elektromos járművek (EV) kereskedelmi célú töltésére vonatkozóan az Egyesült Államokban a ChargePoint vállalattal, az EV-k hálózati töltési megoldásainak vezető szolgáltatójával. Az LG egyrészt arra számít, hogy az egyetértési nyilatkozat felgyorsíthatja az EV-töltési üzletág növekedését, másrészt további lendületet adhat a vállalat B2B tevékenységei bővülésének, illetve a társaság intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá történő átalakulását is támogatja.

2024. július 13. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55

A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint

2024. július 4. 19:09

A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen

2024. július 1. 12:59

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01