Büntetővámok bevezetését tervezi az EU a kínai elektromos autók importjára
Jelentősen drágulhatnak a kínai elektromos autók, ugyanis az Európai Bizottság bejelentette, hogy büntetővámokat vetne ki a Kínában gyártott és az Európai Unió piacára behozni szándékozott akkumulátoros elektromos gépjárművekre.
Az Európai Bizottság 2023. október 4-én indított szubvencióellenes vizsgálatot a kínai elektromos autógyártók jelentős állami támogatásának gyanúja miatt, amely – indokolása szerint – gazdasági károk veszélyeit hordozza az Európai Uniós elektromos autógyártókra nézve, ami egyúttal hatással van az importőrökre, a felhasználókra és a fogyasztókra is.
A vizsgálattal összefüggésben 2024. június 12-én az Európai Bizottság előzetesen közzétette a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművek behozatalára vonatkozó ideiglenes kiegyenlítő vámok tervezett mértékét:
• Egyéni vámok három kínai autógyártó vállalatra: 17,4%, 20% és 38,1%
• A vizsgálatban közreműködő többi kínai autógyártó esetén: 21%
• Egyéb autógyártók esetében, akik nem működtek együtt: 38,1 %
Ezeket az extra vámtételeket a jelenleg is alkalmazott 10%-os import vámtételen felül kellene megfizetniük az importőröknek.
Az ideiglenes kiegyenlítő vámok hatálya alá az alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművek tartoznak:
• új akkumulátoros elektromos járművek,
• melyeket 9 vagy annál kevesebb személy szállítására terveztek,
• kizárólag egy vagy több villanymotor hajt, beleértve a belső égésű motorral működő, hatótávnövelővel (segédhajtóművel) ellátott járműveket is,
• a 8703 80 10 KN kód (vámtarifaszám) alá tartoznak,
• a Kínai Népköztársaságból származnak.
Az Európai Bizottság felvette a kapcsolatot a kínai hatóságokkal a vizsgálati megállapítások megvitatása és a feltárt problémák megoldása érdekében.
Abban az esetben, ha nem sikerül egyezségre jutniuk a feleknek, az említett ideiglenes kiegyenlítő vámokat 2024. július 4-től garanciával vezetnék be. A garancia alkalmazása azt jelentené, hogy a szabad forgalomba bocsátás időpontjában az importőrnek még csak biztosítékot (garanciát) kell nyújtaniuk az ideiglenes kiegyenlítő vám összegére. Annak tényleges beszedésére a végleges intézkedések bevezetésekor kerülne sor.
Az Európai Bizottságnak a végleges intézkedéseket az ideiglenes kiegyenlítő vámok – várhatóan 2024. július 4-től történő – alkalmazásától számított 4 hónapon belül kell bevezetnie.
Kapcsolódó cikkek
- Képzési lehetőségekkel lehet megtartani a kifáradt munkavállalókat
- A CSRD feladja a leckét a vállalatoknak
- Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia
- Matchbox lett az elektromos Mercedesből
- NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
- Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
- PwC Debrecen Business Forum 2024
- Az ABB E-mobility a SMART márkájú villanyautót vásárlók otthonában kínál járműtöltési megoldást
- Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
- Debreceni üzleti csúcstalálkozót szervez a PwC
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
A nemzetközi autóipari trendekre rácáfolva, kiugróan jó értékesítési eredményeket ért el az év első négy hónapjában a Chery Holdings Group. A kínai gyártó éves összevetésben több mint felével növelte értékesítését a január-április közötti időszakban, az elektromos és plug-in hibrid járműveknél pedig több mint kétszeres fejlődést ért el. A társaság Omoda 5 modellje szeptembertől Magyarországon is elérhető lesz, novemberben pedig várhatóan az autó elektromos verziója is megérkezik hozzánk!
Az új Mercedes-AMG G63 gyári, első szereléssel kizárólagosan General Tire gumiabroncsaival érhető el
A General Tire biztosítja a gyári gumiabroncsokat az új Mercedes-AMG G63 modellhez, mely a Mercedes-Benz G-osztályának sportváltozata. Az AMG tuningműhelyéből származó ultranagy teljesítményű SUV-ot gyárilag kizárólag a 20 colos General Tire Grabber HTS60 nyári gumikkal látják el. Az abroncsot úgy tervezték, hogy maximális biztonságot nyújtson közúton és terepen egyaránt.
Bemutatta autóját az ART: magabiztosan várja a versenyeket a Széchenyi-egyetem csapata
Kisebb tömeg, nagyobb megbízhatóság – így jellemezhető a fennállásának tizedik évét ünneplő Arrabona Racing Team (ART) idei autója. A győri Széchenyi István Egyetem Formula Student-csapata rollout rendezvényén mutatta be új járművét, amellyel a tavalyi szezon tapasztalatait hasznosítva ismét az élmezőnybe kerülhet.
Büntetővámok bevezetését tervezi az EU a kínai elektromos autók importjára
Jelentősen drágulhatnak a kínai elektromos autók, ugyanis az Európai Bizottság bejelentette, hogy büntetővámokat vetne ki a Kínában gyártott és az Európai Unió piacára behozni szándékozott akkumulátoros elektromos gépjárművekre.
Itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa
A Bridgestone továbbfejlesztette a prémiumkategóriás négyévszakos túraautó-abroncsát az egyedülálló DriveGuard Run-Flat (RFT) defekttűrő technológia beépítésével. Ezen újításnak köszönhetően a járművezetők egy defekt esetén még további 80 kilométert is megtehetnek akár 80 km/órás sebességgel, így biztosítva számukra a teljes biztonságot, kényelmet és nyugalmat. Az elektromos járművekre is alkalmas Turanza All Season 6 ENLITEN a DriveGuard RFT-vel felszerelve kiváló fékteljesítményt nyújt bármely évszakban, különösképp hó- és futásteljesítményt tekintve.