Nem kerüli ki a viszonteladókat a Compaq webáruháza
Sőt: nem csak terméket, hanem eladót is! A Compaq Depo legfontosabb ismérve, hogy megteremtette a közös érdekeltséget a cég és a viszonteladók között, hiszen az interneten kiválasztott termék leszállítását a vevő által a termék mellé választott Compaq-viszonteladó végzi el.
A multinacionális cégek egyre nagyobb figyelmet szentelnek a kis- és középvállalatoknak (SMB, Small and Medium Business), hiszen ezek gomba módra szaporodnak, és egyre szélesebb a gazdasági potenciáljuk. A Compaq éves hazai forgalmának 25%-át teszi ki a SMB-knek eladott termékek, ez a leggyorsabban növekvő üzletág. Mivel e vállalati kör igen kiterjedt, nehéz egységesen felmérni igényeiket és ennek megfelelő taktikát választani, szemben a nagyvállalatokkal, ahol ez a feladat jóval könnyebben megoldható. Ezért ebben a szegmensben a Compaq úgy segíti viszonteladói hálózatának munkáját, hogy kiveszi a részét az igények felméréséből és felkeltéséből. Az elektronikus kereskedelem csak az egyik eszköz, amellyel egy cég kapcsolatot teremthet vásárlóival, ezen kívül a hagyományos marketingeszközöknek is nagy a jelentőségük. Az előbbi szempontok figyelembevételével hozott létre a Compaq Computer Magyarország egy call-centert (hívásközpontot). Az első néhány hét tapasztalatai azt mutatják, hogy a vásárlók hamar rátaláltak a Compaq Depóra, a call-centerhez érkezett visszajelzések pedig egyöntetűen kedvező fogadtatásról tanúskodnak. A tervek szerint az év végére a kis- és közepes vállalkozások felé irányuló értékesítés jelentős része már ezen az új csatornán keresztül bonyolódhat le.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
- Újragondolja árait az eBay
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Árguru.hu: Új árösszehasonlító oldal indult
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
- USB hitelkártya
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Az idén 2 milliárd koronát költöttek a szlovákok internetes vásárlásra
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról