Nem kerüli ki a viszonteladókat a Compaq webáruháza

Molnár Artur, 1999. július 16. 22:19
A világ legnagyobb számítógépgyártójának magyarországi leányvállalata immár interneten keresztül is értékesít számítógépeket (asztali és hordozható gépeket, szervereket, monitorokat, kiegészítőket), elsősorban a kis és közepes méretű vállalatok számára.
Általános tendencia a számítógépek teljesítményének kiegyenlítődése. Az iparági szabványok révén egyre kisebb a teljesítménybeli különbség a különböző gyártók gépei között, így versenyelőnyt az szerezhet, aki közelebb tud kerüli a vevőhöz, minél könnyebbé téve számukra a választást, a beszerzés folyamatát. A Compaq e felismerés mentén fogalmazta meg értékesítési modelljét, amelyet Customer Choice Modellként indított útjára világszerte. E modell, amely a vevők beszerzési választásának szabadságát helyezi előtérbe, jóval több interneten keresztüli értékesítésnél. A vevő felkészültsége, üzleti modellje, igénye szerint döntheti el, hogy a hagyományos beszerzési utat járja-e be, vagy az internet adta lehetőséggel élve választ-e terméket.

Sőt: nem csak terméket, hanem eladót is! A Compaq Depo legfontosabb ismérve, hogy megteremtette a közös érdekeltséget a cég és a viszonteladók között, hiszen az interneten kiválasztott termék leszállítását a vevő által a termék mellé választott Compaq-viszonteladó végzi el.

A multinacionális cégek egyre nagyobb figyelmet szentelnek a kis- és középvállalatoknak (SMB, Small and Medium Business), hiszen ezek gomba módra szaporodnak, és egyre szélesebb a gazdasági potenciáljuk. A Compaq éves hazai forgalmának 25%-át teszi ki a SMB-knek eladott termékek, ez a leggyorsabban növekvő üzletág. Mivel e vállalati kör igen kiterjedt, nehéz egységesen felmérni igényeiket és ennek megfelelő taktikát választani, szemben a nagyvállalatokkal, ahol ez a feladat jóval könnyebben megoldható. Ezért ebben a szegmensben a Compaq úgy segíti viszonteladói hálózatának munkáját, hogy kiveszi a részét az igények felméréséből és felkeltéséből. Az elektronikus kereskedelem csak az egyik eszköz, amellyel egy cég kapcsolatot teremthet vásárlóival, ezen kívül a hagyományos marketingeszközöknek is nagy a jelentőségük. Az előbbi szempontok figyelembevételével hozott létre a Compaq Computer Magyarország egy call-centert (hívásközpontot). Az első néhány hét tapasztalatai azt mutatják, hogy a vásárlók hamar rátaláltak a Compaq Depóra, a call-centerhez érkezett visszajelzések pedig egyöntetűen kedvező fogadtatásról tanúskodnak. A tervek szerint az év végére a kis- és közepes vállalkozások felé irányuló értékesítés jelentős része már ezen az új csatornán keresztül bonyolódhat le.

Kulcsszavak: e-commerce Compaq-hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36