Az EU szeretne világelsővé válni a nanotechnológiában
Az Bizottság általános programjában ösztönzi az ilyen jellegű kutatásokat és befektetéseket, ami várhatóan nemsokára a pályázatok világában fog konkrét formát ölteni. Az EU kiemeli, hogy a nanotechnológia az egész társadalom jövőbeli képét alapvetően befolyásolja, mivel számos alkalmazási terület között a gyógyászatban, vagy a repülés terén is ígéretes fejlesztésekre ad lehetőséget. A legfontosabbak ezek közül a nano-cipek, az olyan nano-robotok, melyek az ember szervezetébe injekciózva képesek betegségek kezelésére, szintén fontos a nagy tűrőképességű borítások megjelenése, melyek többek között az űrkutatásban, és a repülés terén jelenthetnek stratégiai előnyt Európa számára. De a jövő szinte minden területét átszövik az új lehetőségek, egyes kutatócsoportok például olyan ruhaanyag kidolgozásán fáradoznak, mely szerkezete miatt nem koszolódik. Az EU eddig is az élcsapatba tartozott ezen a területen, hiszen 1997 és 1999 között az ilyen tudományos publikációk 32 százaléka származott Európából, míg az USA-ban ez az adat 24, Japánban 12 százalék. Ez a tendencia azonban beavatkozás, támogatás hiányában kezd megfordulni, így az EU 2010-ig megháromszorozza a nanotechnológiai kutatások támogatását. Az Európai Bizottság szerint a befektetés bőségesen megtérül, mivel a nanotechnológiai termékek piaca jelenleg 2,5 milliárd eurós, ám 2010-re nem kevesebb, mint 1 trillió euróra tehető. A 2002-2006-os EU programok már 1,3 milliárd eurót szánnak ilyen célra a hatodik kutatási keretprogramon (RFP6) belül , és a 2007-2013 időszakban ezt az összeget várhatóan legalább a duplájára emelik.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- Szupergyors lézeres merevlemezek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.