Jelentős tőkekoncentráció az európai telefon- és hálózatintegrációs piacon

forrás Prim Online, 2004. október 7. 17:47
Jelentős tőkekoncentráció történt az európai telefon- és hálózatintegrációs piacon. Az egyik meghatározó, IP telefóniával is foglalkozó német Tenovis céget felvásárolta az amerikai Avaya. A fúzió erősíti az Avaya magyarországi helyzetét is.
A tranzakció összege 370 millió dollár, de az Avaya átvállalta a cég 275 millió dolláros adósságát is. Ugyanakkor a társaság a befektetéstől 1 milliárd dollár hasznot remél.

A Tenovisnak 5500 alkalmazottja dolgozik Európa-szerte, és eddig is igen jelentős pozíciót töltött be az európai piacon – nyilatkozta a felvásárlásról Gáll Tamás, az Avaya magyarországi leányvállalatának kereskedelmi igazgatója. Az Avaya korábban Európában mindössze 1800 alkalmazottat, és szerényebb piaci részt mondhatott magáénak. A fentiekből következik, hogy a német cég felvásárlásával és a Tenovis mintegy 200 ezres ügyfélbázisával a vállalat mindenekelőtt európai pozícióit szeretné megerősíteni.

A hamburgi székhelyű Tenovis neve elsősorban call- és contact centerek, ügyfélkezelő rendszerek és hálózatok révén vált ismertté Európában, míg Magyarországon elsősorban a telefóniapiac meghatározó szereplője. A cégnek működik irodája Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban és Hollandiában is. Hazánkban a Tenovis termékeket a Robert Bosch Kft. képviseli. Az Avaya – közel 100 fővel – közvetlenül, hangsúlyosabban van jelen a magyarországi piacon – a hazai csapat a helyi működés mellett egy európai támogató központot is üzemeltet itthonról. A Tenovis hazai képviseletéről az illetékes versenyhatóságok döntése, illetve a közgyűlés egyetértő szavazata után lehet majd többet megtudni. Az biztos, hogy a két cég fúziója erősíti majd az Avaya magyarországi helyzetét is, hiszen a cél itthon is a piacvezető szerep erősítése mind a contact center, mind az IP telefónia területén.
Kulcsszavak: Avaya

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51