Kihelyezett bérszámfejtés a Flextronics Magyarországnál
Kívül tágasabb
A Flextronics világszerte mintegy százezer dolgozójával elektronikai tervezési, gyártási és logisztikai szolgáltatásokat biztosít a világ legnagyobb multinacionális cégei számára. A vállalat e tevékenységének jelentős részét négy magyarországi üzemében több mint tízezer munkavállaló foglalkoztatása révén végzi. A cég stratégiai döntését követően 2000 nyarán írták ki azt a szolgáltatási tendert, amelynek nyerteseként 2001. január 1-jétől a Flextronics magyarországi munkavállalóinak bérszámfejtését outsourcing-szolgáltatás keretében a Nexon végzi. A projekt felelőse Papp Péter, a Flextronics humánerőforrás-vezetője.
B. O.: - A Flextronics saját tevékenységét outsourcingként, magyarul kihelyezésként is jellemezhetnénk. Önöknek mint szolgáltatóknak egyértelmű volt a választás, hogy maguk is hasonló szolgáltatást vegyenek igénybe?
Papp Péter: - A cég stratégiai döntése, hogy minden olyan tevékenységet, amely nem tartozik szorosan a saját profilunkba, lehetőleg ki kell helyezni. Mi is azt várjuk az outsourcingtól, amit saját ügyfeleinknek nyújtunk: az erőforrások és a költségek csökkentésével a versenyképesség és a profit javulását. A szolgáltató kiválasztása és a szolgáltatói szerződés megkötése azonban mintegy féléves vizsgálódás és tárgyalássorozat eredménye volt.
B. O.: - Milyen szempontokat vettek figyelembe, amikor választottak a szolgáltatók közül, és miért pont a Nexonnal írták alá a szerződést?
P. P.: - A pályázóknak számos igen szigorú feltételnek kellett megfelelniük, így a meghívásos tender nyolc indulója közül mindössze három maradt fenn a rostán. Ezen a ponton vontuk be egy nemzetközi tanácsadócég szakértőit, hogy alapos átvilágítás alá vessék ezeket a versenyzőket. Nemcsak a szolgáltatások színvonalát és árát hasonlították össze, hanem vizsgálták az ajánlatban szereplő szoftverek funkcionalitását, a háttérben meghúzódó infrastruktúrát, a leendő szolgáltatók erőforrásait, és hogy az egyes cégek milyen garanciát vállalnak tevékenységükért. Ebből az átfogó átvilágításból került ki győztesen a Nexon.
B. O.: - Mégis, mi volt az a plusz, ami feléjük billentette a mérleg nyelvét?
P. P.: - A Nexon saját fejlesztésű bérügyviteli rendszerrel rendelkezik, ami biztosíték volt számunkra, hogy nemcsak a jelenlegi, hanem a jövőbeni igényeinket is ki fogja elégíteni nexONSOURCE szolgáltatása keretében. Ráadásul a Nexon a kiválasztáskor már több mint tízéves piaci tapasztalattal rendelkezett, illetve már számos cégnek nyújtott hasonló szolgáltatást. A cég munkatársainak képzettsége, évtizedes ügyfélszolgálati tapasztalata, a magyar sajátosságokra kihegyezett ügyviteli szaktudása szintén olyan tényező volt, amely sokat számított. Ezenkívül a Nexon rugalmasan állt hozzá a kérdéshez: vállalta, hogy mind a négy városban, ahol Flextronics-gyár található, külön irodát nyit, hogy az ügyfélszolgálatot helyben tudja ellátni. Ez egyébként alapvető elvárásunk volt a tender nyertesével szemben.
B. O.: - Ha már itt tartunk, felmerül egy kérdés, ami az outsourcing egyik legkényesebb pontja szokott lenni. Mi történt azokkal a munkatársaikkal, akik eddig a bérügyvitelt vitték?
P. P.: - Valamennyi munkatársunkat átvette a Nexon. Persze ez nem ment ennyire egyszerűen. A döntés először komoly ellenállást váltott ki az érintett dolgozókból, de azóta mindenki megtalálta a helyét.
B. O.: - És hogyan zajlott le a bevezetés, zökkenőmentes volt-e az átállás?
P. P.: - 2001 januárjában tulajdonképpen egy hónap alatt lezajlott az adatok áttöltése, a migráció. Erre bizony mindkét félnek sok éjszakája ment rá, de február 10-én már rendben zajlott a bérfizetés.
B. O.: - 2005-ben immár negyedik éve szolgáltat Önöknek a Nexon. Hogyan értékelné az elmúlt négy évet? Elégedett?
P. P.: - Alapvetően elégedett vagyok a nexONSOURCE szolgáltatással. Minimális számú hiba fordult elő, de ennyi ilyen nagy adatmennyiségnél és ilyen hosszú idő alatt óhatatlanul bekövetkezik. Minden hónapban több mint tízezer alkalmazottunk bérét kell számfejteni, illetve folyamatosan adminisztrálni kell a ki- és belépő dolgozókat. Ezenkívül az év végi adóösszesítéseket, bevallásokat is a Nexon készíti el. Annak érdekében, hogy ne csupán a puszta adminisztrációban merüljön ki a két cég közötti kapcsolat, folyamatosan törekszünk az élő partneri viszony ápolására. Negyedévente értékelő megbeszélést tartunk, hiszen mindannyiunk alapvető érdeke, hogy a hibákat korrigáljuk. Ez a négy év egyébként önmagában is bizonyíték arra, hogy jól döntöttünk. Elégedettségünket és a Nexon iránti bizalmunkat az is jelzi, hogy 2002-ben kibővítettük megállapodásunkat, és a nexONHR humánerőforrás-rendszerre is bérleti szerződést kötöttünk. Ez hatékonyan kezeli az emberi erőforrással kapcsolatos feladatokat és azok adminisztrációját.
B. O.: - A bérszámfejtés és a HR sok tekintetben összefügg, ami integrált megoldásokat feltételez. Vélhetően Önök is ebbe az irányba indultak el, már csak a papírmunka csökkentése érdekében is...
P. P.: - Már a tender kiírásakor és a szolgáltatási szerződés aláírásakor is fontos volt számunkra, hogy rendszereink között létrejöjjön a megfelelő adatkapcsolat. Első körben az volt a célunk, hogy a HR és a bérszámfejtés között megszülessen az adatáramlás, amire a szolgáltatás második évében - a nexONHR program lízingelését követően - született meg a kompromisszummentes megoldás. Ez komoly mérföldkő volt rendszereink összehangolásában, és még hatékonyabbá tette munkánkat. A HR és a bérszámfejtés között létrejövő elektronikus kapcsolatnak köszönhetően a papír alapú adminisztráció jelentős részét sikerült megszüntetnünk. Ha például a Flextronicsnál nagyobb mennyiségű munkatárs felvétele történik, a nexONHR-t ennek megfelelően új információkkal töltjük fel. Éves bérváltozás esetén szintén rengeteg módosítást kell végrehajtani. Ezek az adatváltozások viszont már nem papír-, hanem elektronikus formában kerülnek át a bérszámfejtő rendszerbe. A következő lépésben minden telephelyünkön szeretnénk megteremteni a bérszámfejtés, a HR és a beléptető-, illetve munkaidő-nyilvántartó rendszer hármasa közötti valós idejű online kapcsolatot. Terveik szerint ezt idén, 2005-ben hajtjuk végre, és akkor azt mondhatjuk, hogy egy teljes integrált rendszert tudunk működtetni a Nexonnal közösen.
B. O.: - Önök az outsourcing területén már nemcsak szolgáltatóként, hanem szolgáltatást igénybe vevőként is tapasztalt cégnek tekinthetők. Milyen tanácsot adna azoknak a vállalatvezetőknek, akik most fontolgatják az erőforrás-kihelyezést?
P. P.: - Ha a költségeket mérlegelik, a kihelyezés teljes vertikumát, illetve hatását vegyék figyelembe. A szoftver, a hardver, az üzemeltetés és az emberi erőforrás mellett gondoljanak az eddigi késedelmekre, hibákra és büntetésekre, amelyekért ezentúl a szolgáltatónak kell erkölcsi és anyagi felelősséget vállalnia. Számoljanak azzal az előnnyel is, hogy outsourcingot alkalmazva csak a tényleges szolgáltatásért kell fizetni, így még változó munkavállalói létszám esetén is pontosan tervezhetők a bérügyviteli költségek. Ezenkívül el kell dönteniük, hogy erőforrásaikat milyen mértékben kívánják saját alaptevékenységükre koncentrálni. Mi a kihelyezésnek köszönhetően nagyon komoly mennyiségű energiát tudtunk átirányítani olyan egyéb személyügyi tevékenységekre, amelyeket stratégiailag fontosabbnak tartunk a bérszámfejtésnél. Így számunkra az outsourcing nemcsak költséghatékonyabb megoldást jelent, de hosszú távú stratégiai előnyökkel is jár.
Kapcsolódó cikkek
- A Lenovo hosszabbított a Flextronics-szal
- Személyzeti kérdezz-felelek
- Pénzügyest és IT-st még most is keresnek
- A webes megoldások felé tolódik el a HR szoftverek piaca
- A Vodafone Magyarország a legjobb munkahely a távközlési szektorban
- Mit jelent a 4G a humánügyvitelben?
- A saját alkalmazottak jelentik a legnagyobb biztonsági rést
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- SAP mobilalkalmazások személyzetiseknek
- Közös gyárat épít a Huawei és a Flextronics Pécsett
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.