A foci VB-t már nézhetjük mobilról is

forrás Prim Online, 2006. február 26. 16:17
Bár a mobilkommunikációs szakma nagy része úgy véli, hogy 2006-ban sem fog előretörni a harmadik generációs mobiltelefónia, a Metacom Holdinghoz tartozó MFactory Kft. szerint mind a szolgáltatások és a készülékek elterjedtségében, mind az újszerű tartalmak megjelenésében fontos időszak lesz az idei év.
A régió egyik vezető mobiltartalom-fejlesztője és -szolgáltatója szerint a 3G mobilkészülékek árazása, az elérhető 3G szolgáltatások, illetve azok árai és nem utolsósorban a 3G tartalmak fogják eldönteni, melyik országban milyen gyorsan terjed el a harmadik generációs mobiltelefónia. Magyarország pedig a mobiltartalmak tekintetében élenjár.

„1981-ben még senki nem tudta, milyen szerepet fog betölteni az emberek életében az internet, 1991-ben pedig ugyanígy nem sejtettük, hogy ennyire hangsúlyos szerepet kap életünkben a mobiltelefon, amely nélkül legtöbben ma már el sem tudjuk képzelni az életünket. Világosan látszik, hogy a kommunikáció mellett a szórakoztatás és a szolgáltatások is egyre nélkülözhetetlenebbé teszik számunkra a mobilkészülékeket. Biztosak vagyunk benne, hogy a mobilkommunikáció új funkciói hosszú távon a médiafogyasztási szokásainkat is megváltoztatják” – nyilatkozta Malcsiner Péter, a Metacom Holding vezérigazgatója.

A mobilkommunikáció egyik legdivatosabb fogalma manapság a 3G, ami alatt nagy adatátviteli sebességet, online adathozzáférést, valamint jobb minőségű hangátvitelt értenek. A 3G nagyjából „csupán” ennyiben különbözik a 2G-től, vagyis az előző generációs mobilrendszerektől. A nagyobb sebesség azonban minőségi változást hoz a mobilkommunikációban: a 3G-vel például nem csak arra nyílik lehetőség, hogy mobilkészülékünkre videotartalmakat töltsünk le, hanem többek között arra is, hogy letöltés nélkül, valós időben nézzünk televízióműsorokat – akár a Világbajnokság mérkőzéseit, akár a Megasztár selejtezőit.

„Magyarországon mindhárom mobilszolgáltatónál működnek 3G szolgáltatások, elérhetőek 3G készülékek, a tartalmak előállítása pedig óriási ütemben folyik” – mondta Tus Tamás, az MFactory Kft. ügyvezető igazgatója. „Mindenkinek az az érdeke, hogy elterjedjen a 3G: a szolgáltatók és készülékgyártók növelhetik bevételeiket, a felhasználók pedig soha nem látott szolgáltatásokat érhetnek el a mobiltelefonjukkal. Nem csupán arról van szó, hogy megnézhetünk egy-egy gólösszefoglalót, hanem mondjuk az egész VB-t is élőben követhetjük a készülékünkön” – tette hozzá Tus Tamás.

A Wireless intelligence piackutató adatai szerint januárban a harmadik generációs hálózatok felhasználóinak száma meghaladta a 72 milliót. 3G hálózatokból már több mint száz létezik a világon: egy részük kizárólag harmadik generációs szolgáltatásokat nyújt, másik részük a „hagyományos” 2G után jelentkezett 3G szolgáltatásokkal – ahogy a hazai operátorok is tették. Magyarországon az elmúlt félévben mindhárom mobiltelefon szolgáltatónál megjelentek a 3G szolgáltatások, és ez alatt a néhány hónap alatt néhány tízezerre nőtt az új generációs szolgáltatásokat használók száma.

 „A mi dolgunk az, hogy élettel töltsük meg a 3G-t” – mondta el Tus Tamás, az MFactory Kft. ügyvezető igazgatója. „Olyan tartalmakat fejlesztünk, amelyek kifejezetten erre a médiumra készülnek. Például egy mozifilmben központi szerepet kaphat az égen elszálló sirály, de ha a filmet egy mobilkészülék képernyőjén nézzük, talán meg sem látjuk a madarat. Tehát a mobiltelefonokra készült mozgóképeknél először is figyelembe kell vennünk a fizikai adottságokat. Másrészt a felhasználói szokásokra is figyelnünk kell: a mobiltelefonokra készülő filmsorozatok akkor lehetnek igazán sikeresek, ha elég rövidek ahhoz, hogy kitöltsék például azt az időt, amíg a piros lámpánál várakozunk. Az ilyen sorozatok, az úgynevezett mobizódok nagyon népszerűek lesznek a közeljövőben. Az MFactory erre a gyártási szerepkörre készülve egy teljes kreatív és gyártó stábot hozott létre, amelyben a rajzfilmesektől kezdve a geg írókig mindenki megtalálható” – tette hozzá Tus Tamás.

Magyarország a közép-kelet-európai régió országaihoz képest a tartalomszolgáltatás terén van lépéselőnyben. A szolgáltatások, az árak, a hálózatok fejlettsége körülbelül azonos szinten van a környező országokban tapasztalhatóhoz, a mobil, illetve Call Media fejlesztésben viszont hazánk lényegesen előnyösebb helyzetben van: rövidtávon is Magyarország válhat a mobiltartalomfejlesztés, illetve a Call Media szolgáltatások regionális éllovasává.

A Philips Monitors bejelenti legújabb 49 hüvelykes professzionális kijelzőjét

Az új Philips monitor kombinálja termelékenységet a csatlakoztathatósággal, így ideális eszköz a professzionális munkakörnyezetekben.
A Philips 49B2U6903CH egy csomó olyan új funkciót hoz magával, amelyek segítik az együttműködést a modern digitális munkahelyen: Nagy 48,8 hüvelykes /124 cm-es képernyő, 5120 x 1440 DQHD felbontás, nagyteljesítményű webkamera és még sok egyéb. 

2024. június 26. 14:31

A CIO perspektíva: backstage-ből a nagyszínpadra

Jelentősen felértékelődött a technológiai vezetők szerepe az elmúlt években: a Deloitte által megkérdezett CIO-k mintegy kétharmada a korábbi rutintól eltérően már közvetlenül a vezérigazgatónak jelent. A Deloitte CIO Programja a nagyvállalatok technológiai vezetőinek véleményét mérte fel rövid távú prioritásaikról, teljesítményükről és a napjaink legsürgetőbb üzleti problémáinak megoldásához szükséges képességeikről.

2024. június 26. 12:59

Az Eaton szoftverének új funkciója csökkentheti az energiafogyasztást

Az Eaton Intelligent Power Manager szoftver legújabb verziójának kíméletes leállítás funkciójával a vállalatok innovatív módon csökkenthetik az energiafogyasztásukat a csúcsidőn kívüli órákban. Ezzel a gyártó a rendszergazdák kezébe adja a megoldást, amellyel nagyban hozzájárulhatnak az energiafogyasztás csökkentéséhez, ha a szerverek és a virtuális infrastruktúra kíméletes leállítását az üzemen kívüli órákra, például éjszakára és hétvégére ütemezik, és a rendszereket csak akkor indítják újra, amikor arra szükség van.

2024. június 26. 12:31

A HONOR 200 Pro elérte a DXOMARK csúcskategóriás rangsorának első helyét

A HONOR bejelentette, hogy a frissen megjelent HONOR 200 Pro elnyerte a telefonokról független méréseket és értékeléseket végző DXOMARK elismerését. Az okostelefonok csúcskategóriás rangsorában a HONOR 200 Pro az első helyet szerezte meg, a készülék így remekül szemlélteti a HONOR rendíthetetlen elkötelezettségét az emberközpontú technológia iránt. A HONOR 200 Pro a tekintélyes Gold Display Label és Eye Comfort Label díjakat is elnyerte, amelyek a kiemelkedő kijelzőminőséget és a szemkényelmi funkciókat ismerik el. 

2024. június 26. 11:35

Maximális termelékenység, hatékony csatlakozási lehetőségekkel

Az új Philips monitor kombinálja termelékenységet a csatlakoztathatósággal, így ideális eszköz a professzionális munkakörnyezetekben.
A Philips 49B2U6903CH egy csomó olyan új funkciót hoz magával, amelyek segítik az együttműködést a modern digitális munkahelyen: Nagy 48,8 hüvelykes /124 cm-es képernyő, 5120 x 1440 DQHD felbontás, nagyteljesítményű webkamera és még sok egyéb. 

2024. június 26. 10:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40