A foci VB-t már nézhetjük mobilról is
„1981-ben még senki nem tudta, milyen szerepet fog betölteni az emberek életében az internet, 1991-ben pedig ugyanígy nem sejtettük, hogy ennyire hangsúlyos szerepet kap életünkben a mobiltelefon, amely nélkül legtöbben ma már el sem tudjuk képzelni az életünket. Világosan látszik, hogy a kommunikáció mellett a szórakoztatás és a szolgáltatások is egyre nélkülözhetetlenebbé teszik számunkra a mobilkészülékeket. Biztosak vagyunk benne, hogy a mobilkommunikáció új funkciói hosszú távon a médiafogyasztási szokásainkat is megváltoztatják” – nyilatkozta Malcsiner Péter, a Metacom Holding vezérigazgatója.
A mobilkommunikáció egyik legdivatosabb fogalma manapság a 3G, ami alatt nagy adatátviteli sebességet, online adathozzáférést, valamint jobb minőségű hangátvitelt értenek. A 3G nagyjából „csupán” ennyiben különbözik a 2G-től, vagyis az előző generációs mobilrendszerektől. A nagyobb sebesség azonban minőségi változást hoz a mobilkommunikációban: a 3G-vel például nem csak arra nyílik lehetőség, hogy mobilkészülékünkre videotartalmakat töltsünk le, hanem többek között arra is, hogy letöltés nélkül, valós időben nézzünk televízióműsorokat – akár a Világbajnokság mérkőzéseit, akár a Megasztár selejtezőit.
„Magyarországon mindhárom mobilszolgáltatónál működnek 3G szolgáltatások, elérhetőek 3G készülékek, a tartalmak előállítása pedig óriási ütemben folyik” – mondta Tus Tamás, az MFactory Kft. ügyvezető igazgatója. „Mindenkinek az az érdeke, hogy elterjedjen a 3G: a szolgáltatók és készülékgyártók növelhetik bevételeiket, a felhasználók pedig soha nem látott szolgáltatásokat érhetnek el a mobiltelefonjukkal. Nem csupán arról van szó, hogy megnézhetünk egy-egy gólösszefoglalót, hanem mondjuk az egész VB-t is élőben követhetjük a készülékünkön” – tette hozzá Tus Tamás.
A Wireless intelligence piackutató adatai szerint januárban a harmadik generációs hálózatok felhasználóinak száma meghaladta a 72 milliót. 3G hálózatokból már több mint száz létezik a világon: egy részük kizárólag harmadik generációs szolgáltatásokat nyújt, másik részük a „hagyományos” 2G után jelentkezett 3G szolgáltatásokkal – ahogy a hazai operátorok is tették. Magyarországon az elmúlt félévben mindhárom mobiltelefon szolgáltatónál megjelentek a 3G szolgáltatások, és ez alatt a néhány hónap alatt néhány tízezerre nőtt az új generációs szolgáltatásokat használók száma.
„A mi dolgunk az, hogy élettel töltsük meg a 3G-t” – mondta el Tus Tamás, az MFactory Kft. ügyvezető igazgatója. „Olyan tartalmakat fejlesztünk, amelyek kifejezetten erre a médiumra készülnek. Például egy mozifilmben központi szerepet kaphat az égen elszálló sirály, de ha a filmet egy mobilkészülék képernyőjén nézzük, talán meg sem látjuk a madarat. Tehát a mobiltelefonokra készült mozgóképeknél először is figyelembe kell vennünk a fizikai adottságokat. Másrészt a felhasználói szokásokra is figyelnünk kell: a mobiltelefonokra készülő filmsorozatok akkor lehetnek igazán sikeresek, ha elég rövidek ahhoz, hogy kitöltsék például azt az időt, amíg a piros lámpánál várakozunk. Az ilyen sorozatok, az úgynevezett mobizódok nagyon népszerűek lesznek a közeljövőben. Az MFactory erre a gyártási szerepkörre készülve egy teljes kreatív és gyártó stábot hozott létre, amelyben a rajzfilmesektől kezdve a geg írókig mindenki megtalálható” – tette hozzá Tus Tamás.
Magyarország a közép-kelet-európai régió országaihoz képest a tartalomszolgáltatás terén van lépéselőnyben. A szolgáltatások, az árak, a hálózatok fejlettsége körülbelül azonos szinten van a környező országokban tapasztalhatóhoz, a mobil, illetve Call Media fejlesztésben viszont hazánk lényegesen előnyösebb helyzetben van: rövidtávon is Magyarország válhat a mobiltartalomfejlesztés, illetve a Call Media szolgáltatások regionális éllovasává.
Kapcsolódó cikkek
- Használt mobilért jelentős kedvezmény 3G-képes készülékre a Pannonnál
- Közösségi portál a Pannontól
- Internet szabadon és könnyedén a Pannon új csomagjaival
- Az Antenna Hungária és a T-Mobile mobiltelevíziós kísérletet indított
- Ingyenes postafiók a Pannontól
- T-Mobile mobilinternet: kétszer annyi változatlan áron
- Mobilszolgáltatók szövetkeznek a Google ellen
- Mobil-internet és e-mail napijeggyel a Pannonnál
- Karácsonyi árcsökkenés a Pannonnál: mobil internet laptoppal kezdőrészlet nélkül
- WAP-on is hódít a Honfoglaló
Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában
Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat.
Használni már sokan tudják, de az adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz
Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor.
Az ABB az elektromos buszokhoz készült, energiahatékony motor- és invertercsomagot vezet be a piacra
Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén.
K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz
Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor.