Szerverhasználat a vállalatoknál
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalónkban a vállalati szektor internetkapcsolatának jellemzőit mutatjuk be.
Számítógép-ellátottság
A legalább 5 főt foglalkoztató magyar vállalatok 91%-a használ számítógépet, amely kismértékben magasabb a 2004 novemberében mért 89%-os számítógép-penetrációnál. Az elmúlt 12 hónapban egyértelmű bővülés a 10-19 főt foglalkoztató cégek körében történt.
A felmérés eredményei szerint a foglalkoztatotti létszám és az ágazat egyaránt szoros kapcsolatot mutatnak a számítógép-használattal. A létszám esetében az összefüggést úgy fogalmazhatjuk meg, hogy minél nagyobb cégről van szó, annál nagyobb eséllyel rendelkeznek személyi számítógéppel. Az 50 főnél többet foglalkoztató vállalatok mindegyike rendelkezik PC-vel, míg a 20-50 fős cégeknél 96%, a 10-19 főseknél 94%, az 5-9 fős mikrovállalkozásoknál pedig 86% ez az arány. Az ágazatok közül a pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatásban átlag feletti, míg a vendéglátás, szálláshely-szolgáltatásban átlag alatti a számítógépet használó vállalkozások aránya.
Átlagos számítógépszám
A számítógéppel ellátott cégek átlagosan 9,6 személyi számítógéppel rendelkeznek, kevesebb mint egyötödük egyetlen gépet, 33%-uk 2-3 gépet, 23%-uk 4-6 gépet használ. Az ennél több személyi számítógéppel rendelkező vállalkozások kisebb arányt képviselnek: 7-15 közötti számú computert a cégek 18%-a, 15-nél több gépet pedig összesen 9%-uk tart használatban. A kizárólag egyetlen számítógépet használó cégek aránya csökkent az elmúlt egy év folyamán, hiszen 2004 októberében még 24% volt a mindössze egyetlen PC-vel rendelkező cégek aránya, 2005 szeptemberében pedig már csak 18%.
Szerverek használata
A számítógépet használó 5 fő feletti vállalatok 35%-ánál használnak szervert, ami országos viszonylatban 19,5-20 ezer vállalatot jelent. A szerverhasználat az ágazatokkal és a létszám-kategóriákkal egyaránt összefüggést mutat. A pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás, valamint a kereskedelem, járműjavítás ágazatokban működő cégek átlagosnál nagyobb hányada (49, illetve 42%-a) használ szervert, míg az építőiparban és a vendéglátás, szálláshely-szolgáltatásban átlag alatti (18%, illetve 17%) a szervert használó vállalatok aránya. A nagyobb vállalatok körében gyakoribb a szerverek használata, a 250 főnél többet foglalkoztató cégek közül csaknem mindegyik (93%) használ szervert.
Az 5 fő feletti vállalatok átlagosan 2,1 darab szervert üzemeltetnek, és az általuk összesen üzemben tartott szerverek számát a vállalatok száma, valamint az átlagos szerverszám alapján számítva 40-43 ezer darabra becsülhetjük.
A szerverrel rendelkező vállalatok 67%-a 1 darab szervert üzemeltet, 17%-uknál 2 szerver működik, 6%-uknak pedig 3 szervere van. A 4-6 darab szerverrel rendelkezők aránya szintén 6%, 7-nél több szervert pedig mindössze a szervert használó cégek 3%-a tart üzemben.
Kapcsolódó cikkek
- Környezetbarát vékonykliens rendszer a Fővárosi Bíróságon
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Sun: 9 kiszolgáló, 1 munkaállomás
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Sun: Galaxy4, Thumper, Andromeda - a közeljövő sikerkovácsai
- Bankügyletek - nőtt internetes ügyfelek száma
- Megújult a Sun Ray termékcsalád
- Egyre többen használják a mobilbankot
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.