GVH: 100 milliós bírság a Magyar Telekomnak
![](/download/viewattach/54661/1/40/preview-973380350.jpg)
A T-Mobile többféle reklámeszközt (rádió és televízió reklámok, a nyomtatott sajtóban elhelyezett hirdetések, szórólapok, kültéri és beltéri kommunikációs eszközökből, buszmatrica, kirakati plakát, óriás plakát, valamint Interneten elhelyezett tájékoztatások) vett igénybe a 2005. augusztus 22-től szeptember 30-ig, illetve a 2006. március 1-től április 14-ig tartó kampányok során. Mindkét kampány fő üzenete a Dominó Aktív díjcsomag 15 Ft/perc hívásdíja, illetve a 15 Ft/darab SMS-díja volt. Mindkét díj esetében fennállt azonban az a körülmény, hogy meghatározott hívás-, illetve SMS-küldés irányokra ennél magasabb díjak vonatkoztak. A 15 Ft/perc hívásdíj csak csúcsidőn kívül, csak hálózaton belül és vezetékes irányban volt érvényes, az SMS-díj pedig csak belföldi előfizetőknek történő üzenetküldésnél érvényesült. A GVH határozatában megállapította, a reklámozott SMS-díj érvényesülésének e korlátozását a T-Mobile egyik reklámeszközén keresztül sem közölte, míg a hívásdíj érvényesülésének feltételeiről a fogyasztó számára nehezen észlelhető (*-gal jelzett, igen kisméretű, illetve rövid ideig látható) módon adott információt.
A GVH nem fogadta el a T-Mobile azon álláspontját, hogy a fő üzenetben foglalt díjak érvényesíthetőségének feltételeit a fogyasztó, a reklám észlelését követően, több forrásból is megtudhatja, mielőtt előfizetne a díjcsomagra. A Versenytanács szerint a T-Mobile tájékoztatása akkor felelt volna meg a versenytörvény rendelkezéseinek, ha a díjcsomag kedvező árai érvényesíthetőségének feltételeit vagy korlátait (időszaki díjak megfizetése, percdíjaknál a csúcsidőn kívüliségre, valamint a korlátozott hívásirányokra történő utalás, az SMS-kedvezménynél a belföldi előfizetőkre történő utalás) az alkalmazott kommunikációs eszközökben minden esetben jól láthatóan és/vagy érzékelhetően jelenítette volna meg az eljárás alá vont vállalkozás. Ez nem jelenti azt, hogy a reklámoknak az áru valamennyi lényeges tulajdonságáról egyszerre, egy időben, ugyanazon kommunikációs eszközön keresztül és ugyanolyan formában kell tájékoztatást adni. A reklámokban kiemelt előnyös tulajdonságokhoz szorosan kapcsolódó, azt korlátozó vagy kiegészítő lényeges információk megjelenítése azonban jogos elvárása a fogyasztóknak, amelynek hiánya megtévesztésre alkalmassá teszi a mégoly hatékony és egyebekben igaz információkat közzé tevő tájékoztatást.
A 100 milliós bírság meghatározása során a GVH azt is súlyosító tényezőként vette figyelembe, hogy a T-Mobile-t hasonló jogsértés miatt egyszer már elmarasztalták. .
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Megsemmisített iratok - megszüntetett GVH-eljárás
- Amerikai vizsgálat a Magyar Telekom ellen
- Gyakran tévesztik meg fogyasztóikat a mobilszolgáltatók
- Egymillió forintos bírsággal sújtotta a tőzsde az MTelekomot
- GVH 2006: 11,4 milliárd forint összegű bírságot szabott ki a hivatal
- Karácsonyi "GVH-ajándék": a Magyar Telekomnak 30 millió, a Pannonnak 7 millió forint bírság
- GVH: 16 milliós bírság a Pannonnak
- Újabb elmarasztalás, ezúttal bírság nélkül
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.
Itthon is elérhetőek a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai, okosórái és fülhallgatói
Magyarországon is elérhetőek a Samsung legújabb, Galaxy AI erejével támogatott készülékei: a hajlítható Galaxy Z Fold6 és Galaxy Z Flip6 okostelefonok, a Galaxy Watch Ultra és Galaxy Watch7 okosórák, valamint a Galaxy Buds3 széria modelljei.
Közel négymillióra nőtt az 5G bázisok száma Kínában
Kínában mintegy 3,92 millióra nőtt az 5G bázisállomások száma idén június végére – olvasható a kínai ipari és informatikai minisztérium kedden közzétett kimutatásában.
Párizs 2024: A sportolók már a Galaxy Z Flip6 olimpiai kiadásával szerezhetnek életre szóló élményeket a játékokon
A 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok mintegy 17 000 versenyzője, valamint az Olympic family (olimpiai család) képviselői vehették át a Samsung Galaxy Z Flip6 olimpiai kiadását. A sportolók – napokkal a nagyszabású sportesemény kezdete előtt – a párizsi olimpiai és paralimpiai faluban, az Olympic rendezvous (Olimpiai találkozó) elnevezésű Samsung-kiállítótérben kapták meg készüléküket.
A Xiaomi bemutatta a MIX Fold 4 és a Xiaomi MIX Flip készülékeket
A pekingi ShouGang Stadion adott otthont a Xiaomi rendezvényének, amelyen Lei Jun, a társaság alapító-vezérigazgatója megtartotta 2024-es beszédét, bemutatva az új Xiaomi MIX termékcsaládot. A Xiaomi újabb innovációt valósított meg az összehajtható telefonok terén, köszönhetően a felhasznált anyagokra, a szerkezetre és a hálózati funkcionalitásra is kiterjedő technológiai fejlesztéseknek.