Cisco TelePresence, a virtuális tárgyaló
A Cisco TelePresence megoldása az informatikai hálózatok intelligenciáját és megbízhatóságát egyesíti a hagyományos telefonok egyszerű kezelőfelületével. A teljesen új, többek között 25 folyamatban lévő szabadalomból építkező rendszer 1080 soros, progresszív HD-képfelbontással, kiváló minőségű, a teljes hallható frekvenciatartományt lefedő térhatású hangzással, valamint észrevétlenül alacsony késleltetésével tökéletesen valósághű környezetet biztosít. A korábban nem látott felbontású képnek és a szélessávú, térhatású hangnak köszönhetően a felhasználók a legfinomabb részleteket is kivehetik a partnereikkel folytatott beszélgetés során.
„Korábban erőtlen próbálkozásoknak tűntek a személyes találkozók légkörét visszaadni próbáló technológiák” – nyilatkozta Marthin De Beer, a Cisco új technológiákért felelős alelnöke. „Az ügyfelek már régóta várták azt az új módszert, amely személyes együttműködést valósít meg akár egymástól távol tartózkodó résztvevők között is. Egészen mostanáig többszöri utazás nélkül elképzelhetetlen volt a minőségi kapcsolattartás. A Cisco erre az igényre egy teljesen új koncepciót dolgozott ki. A Cisco TelePresence megoldása az IP-hálózat kapacitását, intelligenciáját és egységes kommunikációs rendszerének képességeit kihasználva valós idejű, szemtől szembeni párbeszédet valósít meg, javítva a hatékonyságot, és felgyorsítva a döntéshozatalt. A 90-es években a hálózatokra mint információs szupersztrádákra tekintettünk. Mára a hálózat a különböző kommunikációs formák – adat, hang, video – egységes platformjává vált, és korábban ismeretlen üzleti modelleket tesz lehetővé.”- tette hozzá De Beer.
A Cisco TelePresence alkalmazási területei
A Cisco TelePresence Meeting a Cisco TelePresence technológiájára elsőként kifejlesztett alkalmazás. A „telepresence” kategória bővülésével a Cisco további ágazatspecifikus alkalmazások kifejlesztését tervezi többek között az egészségügy, a kiskereskedelem, a bankszektor, a szórakoztatóipar és a kormányzat területén. Az alkalmazási területek sora az orvosi konzultációtól a bolti szaktanácsadókon, távoli interjúkon vagy bírósági tanúvallomásokon keresztül az utazást nem igénylő családi látogatásokig tart. A most bejelentett első alkalmazás, a Cisco TelePresence Meeting célja a vállalatok közötti együttműködés elősegítése és a hatékonyság növelése.
Két változatban
A Cisco a TelePresence Meeting megoldását jelenleg két modell formájában kínálja. A Cisco TelePresence 1000 négyszemközti, illetve kisebb csoportos megbeszélésekhez ideális, továbbá a „virtuális asszisztens”-hez hasonló új alkalmazásként is funkcionálhat. Tökéletes megoldást kínál igazgatói irodákban, hotelek előcsarnokában, bankfiókokban és orvosi szobákban. A Cisco TelePresence 3000 modell tizenkét vagy több résztvevőt helyez el egy virtuális asztal körül. Elsősorban kerekasztal-konferenciákhoz, munkahelyi megbeszélésekhez, illetve ügyfél- és partnertalálkozókhoz alkalmazható.
A Cisco TelePresence néhány főbb ismérve:
- Egyszerűség: a virtuális találkozók egyeztetése egy egyszerű naptárbejegyzéshez hasonló (pl. Microsoft Outlook és Cisco Unified CallManager 5.1 igénybevételével). A felhasználók ezután a Cisco IP-telefonon egyetlen gombnyomással elindíthatnak egy Cisco TelePresence hívást, illetve közvetlenül, egyszerű telefonhívásként felhívhatnak bármilyen Cisco TelePresence szobát.
- Minőség: életnagyságú, 1080 soros progresszív HD-képfelbontás, ami a hagyományos televízióknál hatszor, az eddigi HD-készülékeknél pedig több mint kétszer nagyobb felbontást jelent. A különleges, felhasználói beavatkozást nem igénylő HD-kamerák is hozzájárulnak a kiváló minőségű képhez. A teljes hallható frekvenciatartományt lefedő, térhatású, többcsatornás kétirányú hang tökéletes hangzásvilágával egyszerre több beszélgetést is jól elkülöníthetővé tesz, pontosan úgy, ahogy az a személyes találkozókon hallható. A különleges mikrofonok minden zajinterferenciát kiszűrnek.
- Megbízhatóság: a meglévő vállalati IP-hálózati platformra integrált megoldás minden hívásnál kiváló minőségű, teljesen biztonságos és bármikor igénybe vehető kapcsolata garantálja a tökéletes élményt.
Cisco Vállalati video megoldások
A hálózat mára a valós idejű, új generációs videokommunikáció platformjává vált. A Cisco TelePresence, a Cisco legújabb vállalati szintű videokommunikációs megoldása a korábban bejelentett videomegfigyelési, valamint a Cisco Digital Media System rendszere mellett. Ez utóbbi a digitális tartalmak előállítását és hálózati disztribúcióját szolgáló technológia. Mindhárom fejlesztés a Cisco Emerging Markets Technology Group elnevezésű belső fejlesztő csapatának terméke. A csoportot a Cisco a hagyományos hálózati portfolióján túlmutató új, izgalmas innovációk fejlesztésére hozta létre.
Kapcsolódó cikkek
- Új Linksys hálózati termékek kisvállalkozásoknak
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Analóg kamera felhasználói is élvezhetik a digitális technológia előnyeit
- Biztonságos üzleti szolgáltatások bárhol, bármikor, bármely hálózaton
- A Magyar Telekom elsőként épít ki új generációs IP-hálózatot Magyarországon
- Avaya: One-X Portal és vállalati üzleti folyamatokat segítő CEBC
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- Hungexpo: Cisco IP telefónia a kiállítóknak is
- Személyre szabható kommunikációs megoldás kis- és középvállalatoknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.