Az IBM-nek fontos a Second Life

Kovács Attila, 2007. február 12. 18:04
"Mit keresnek a a nagy cégek a Second Life (SL) internet alapú virtuális közösségben?" címmel tartott sajtóbeszélgetést ma az IBM Magyarország.
Az eseményen Anton Fricko, az IBM európai programmenedzsere, az IBM Second Life szakértője adott áttekintést,  hogyan látja az IBM, miért perspektivikus számára is az egyik legnagyobb és legnépszerűbb virtuális közösség jelene és jövője. Az előadás során a jelenlevők látogatást tettek az IBM virtuális székházában, betekintettek IBM-es projektekbe a virtuális világban, az előadó sorra vette az IBM tevékenységeit és beruházásait a Second Life-ban, továbbá Anton Fricko azt elemezte, milyen előnyöket rejt a jövőben a virtuális gazdaság.

A virtuális világi üzleteket generáló, 64 millió dolláros GDP-vel rendelkező, ingyenesen előfizethető Second Life 3D multiplay fantázia weboldalt a Linden Labs magáncég hozta létre. Mára 1,7 millióan tagjai, akik naponta átlag 650 ezer dollárt költenek (2006. novemberi adat) erőforrásaira és havonta ez a website mintegy 30%-kal (!) növekszik. Egy bármikori időpontban az SL online "hallgatósága" 10-15 ezer között van, a múlt év folyamán számítások szerint mintegy 100 millió dollár csérélt gazdát a site-on. Az SL népszerűsége egyre jobban vonzza a nagy üzleti cégeket (Microsoft, Sun, IBM, Coca-Cola stb.) is.

Anton Fricko így magyarázta az IBM növekvő érdeklődését az SL iránt. "Liginkább azért vagyunk ott, mert legtöbb ügyfelünk tagja az SL-nek. A Second Life-ot úgy kell tekinteni, mint a virtuális világ olyan helyét, amelynek megvan az a potenciálja, hogy "megmondja", "megmutassa", az internet a jövőben milyen tapasztalatokat, kihívásokat nyújt a társadalom számára. Az IBM ereje több területen is a digitális társadalmak jelenség sikeréhez járulhat a jövőben hozzá. Ilyenek: az integráció - vagyis a valós világ és virtuális világ adatainak összekapcsolásában; a hardvertechnológia terén, vagyis a játékterminálokban használt IBM szerverektől a cellaprocesszorokig; a szoftver terén - mégpedig a virtuális környezetben objektumok manipulálását segítő programok terén.
Kulcsszavak: e-commerce IBM

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01