Az IBM-nek fontos a Second Life
A virtuális világi üzleteket generáló, 64 millió dolláros GDP-vel rendelkező, ingyenesen előfizethető Second Life 3D multiplay fantázia weboldalt a Linden Labs magáncég hozta létre. Mára 1,7 millióan tagjai, akik naponta átlag 650 ezer dollárt költenek (2006. novemberi adat) erőforrásaira és havonta ez a website mintegy 30%-kal (!) növekszik. Egy bármikori időpontban az SL online "hallgatósága" 10-15 ezer között van, a múlt év folyamán számítások szerint mintegy 100 millió dollár csérélt gazdát a site-on. Az SL népszerűsége egyre jobban vonzza a nagy üzleti cégeket (Microsoft, Sun, IBM, Coca-Cola stb.) is.
Anton Fricko így magyarázta az IBM növekvő érdeklődését az SL iránt. "Liginkább azért vagyunk ott, mert legtöbb ügyfelünk tagja az SL-nek. A Second Life-ot úgy kell tekinteni, mint a virtuális világ olyan helyét, amelynek megvan az a potenciálja, hogy "megmondja", "megmutassa", az internet a jövőben milyen tapasztalatokat, kihívásokat nyújt a társadalom számára. Az IBM ereje több területen is a digitális társadalmak jelenség sikeréhez járulhat a jövőben hozzá. Ilyenek: az integráció - vagyis a valós világ és virtuális világ adatainak összekapcsolásában; a hardvertechnológia terén, vagyis a játékterminálokban használt IBM szerverektől a cellaprocesszorokig; a szoftver terén - mégpedig a virtuális környezetben objektumok manipulálását segítő programok terén.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM megvásárolta a Think Dynamics társaságot
- IBM: új technológiák és források
- Négy nap az igényalapú e-business megismerésére
- Nemzetközileg is elismert hazai siker
- Egyesített konferencián az IBM teljes e-business szoftverválasztéka
- IBM: Tivoli portfolió-átstrukturálás
- Tommy Hilfiger e-business IBM-mel, Linuxszal
- .Net, vagy J2EE?
- BA-IBM: e-commerce alkalmazások a légiközlekedésben
- IBM e-business roadshow
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.