2006: piacvezető lett a Fujitsu Siemens
Poros Gábor kijelentette, a Fujitsu Siemens Computers Kft. nagyon büszke arra, hogy hat év alatt, mára negyvenfős, folyamatosan nyereséges, 16 milliárdot meghaladó forgalmú vállalattá nőtte ki magát. A kft. legnagyobb arányban a noteszgépek területén fokozta értékesítését, ami az előző év hasonló időszakához képest 110 százalékos növekedést jelent. 2006-ban minden negyedik Magyarországon vásárolt noteszgép Fujitsu Siemens márkájú volt, amelyek közül a legsikeresebbek az Amilo, illetve Amilo Pro modellek lettek.
A nemzetközi trendnek megfelelően a magyar piac egészére jellemző, hogy a teljes noteszgép értékesítés összesen több mint 55 százalékkal emelkedett, míg a desktop eladások mértéke folyamatos csökkenéssel mindössze 4,2 százalékos növekedést mutat.
A 2007-es naptári évre a hazai vállalat elsődleges célkitűzése a megszerzett piaci pozíciójának megőrzése, illetve elsősorban a szerver és tárolórendszerek területén még további erősítése. Idén a Fujitsu Siemens Computers továbbra is olyan kiemelt trendekre és igényekre fókuszál, mint amilyen például a felhasználói mobilitás vagy az adatközponti infrastruktúrák konszolidációja. A mobilitás területén kiemelte, hogy a Fujitsu Siemens Computers jelent meg először a noteszgépek piacán integrált UMTS funkcióval rendelkező eszközökkel, melyekre a piacon a 3G adatkommunikációs szolgáltatások elterjedésével egyre nagyobb lesz a kereslet. A komplex adatközponti rendszerek területén pedig a vállalat a virtualizációs megoldások fokozatos térnyerésére számít, amelyre válaszul a cég most már évek óta folyamatosan fejleszti és jelenti be egyedülálló Dinamikus Adatközponti megoldásait (ezzel az ún. "reagálókész" informatikát kívánják megteremteni). Felhasználói célpiacok tekintetében továbbra is a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre.
Poros Gábor a sajtótájékoztató végén kérdésekre válaszolt.
- a magyar vállalat fejleszti szolgáltatási üzletágát (ITPS), hiszen óriási lehetőséget lát benne; cél itt a konzultációs, integrációs, outsourcing és menedzselt szolgáltatások erősítése,
- az új szervereket és notebook gépeket egyaránt két féle Linux alapszoftverre is minősítik;
- magyar nyelvű Misrosoft Vista rendszerszoftverrel felszerelt Fujitsu Siemens számítógépek ez év áprilisától érhetők el a kiskereskedelmi forgalomban;
Kapcsolódó cikkek
- Fujitsu Siemens tábla PC-k a Wizz Air pilótafülkéiben
- Új termékigazgató a Fujitsu Siemens Computers Kft.-nél
- Sebességre termett: új LIFEBOOK S6410
- Új Centrino Duo és Pro processzoros Fujitsu noteszek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.