HP - nyomtatás, képalkotás: erősebb piaci pozíció, stagnáló bevétel
berendezésekre.
A tavalyi eladásokra hatott az is, hogy júniustól a kormányzat jelentősen visszafogta vásárlásait.
Az igazgató elmondta: a kis- és közepes cégek körében tavaly sem növekedtek nagy mértékben a HP eladásai, mivel ezek a vállalatok még mindig inkább egy olcsóbb, de drágábban üzemeltethető nyomtatót vesznek, mint fordítva.
Az idei kilátásokról Czinege László közölte: eladásaik értékbeli növekedését 2007-ben sem várják, sem a lakossági sem az irodai piacon. Egyrészt a piaci helyzet miatt, másrészt pedig azért, mert az eszközök átlagára folyamatosan mérséklődik.
Hozzátette: a HP éppen ezért a szolgáltatásokra koncentrál, ahol már az idén is várható eladásaik bővülése.
Miskei Gábor, a fogyasztói üzletág vezetője az eseményen elmondta: tavaly a forgalmazók összesen 300 ezer digitális fényképezőgépet adtak el a magyar piacon, szemben az egy évvel korábbi 255 ezerrel. Az idén várhatóan nem nő tovább a piac, míg a HP szeretné megtartani az itt meglévő 5-7 százalékos részesedését.
Kapcsolódó cikkek
- Befejezte a fényképezőgép-gyártást a legendás Kodak
- Új irányzatok és nyomtatócsaládok a HP-tól
- MVH: a HP akadályozza a magyar gazdák pénzhez jutását
- Saját rekordjait döntögeti a HP
- Újdonságok a Panasonic-napon
- Fogyasztói terméközön a Canon bemutatóján
- A Canon elhalasztja a Nagasaki gyár építését
- HP Magyarország: 22 százalékkal nagyobb bevétel
- A világ első nyomtatóval egybeépített fényképezőgépe
- Videokamerák és fényképezők fillérekért
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.