Olasz bankok ellenajánlatra készülnek a Telecom Italia külföldi kézbe kerülésének megakadályozására
A legnagyobb olasz bank, az UniCredit, valamint a római Capitalia közölték, hogy nem folytatnak tárgyalásokat a Telecom Italia átvételéről. Hasonlóképpen nyilatkozott a legnagyobb biztosítótársaság a Generali is, amely egyébként egyike a távközlési konszern legnagyobb részvényeseinek.
Az America Movil, a milliárdos iparmágnás Carlos Slim érdekeltsége a világ legnagyobb távközlési csoportjával az amerikai AT&T-vel közösen április eleje óta folytat tárgyalásokat az Olimpia Holding többségi részesedésének megvásárlásáról. Már a tárgyalások kezdetekor felmerült a gyanú, hogy az America Movil valójában kizárólag az olasz társaság latin-amerikai érdekeltségeire pályázik. Carlos Garcia-Moreno a mexikói társaság pénzügyi igazgatója azonban ezt cáfolta az olasz "Il Sole 24 Ore" lapnak. "Rövidlátásra vallana a társaság feldarabolása" - mondta. Ilyen tervek nem léteznek.
Telecom Italia olasz társaság maradna, olasz vezetéssel és olasz alkalmazottakkal" - hangsúlyozta. A vezetékes távközlési hálózat is a Telecom Italia kezében maradna a szükséges beruházások kivitelezhetősége érdekében.
Egyes jól értesült körökből származó információk szerint az America Movil és az AT&T tárgyalásokat folytatnak lehetséges olasz befektetői partnerekkel is az átvételben való részvételről.
Kapcsolódó cikkek
- A Telecom Italia legújabb kérője a spanyol Telefónica
- Az olasz távközlőért többen készek harcolni
- Szemet vetett a Telecom Italiára a spanyol Telefónica
- Lemondott a Telecom Italia elnöke
- Félévi eredményei után irányt vált a Telecom Italia
- A Nokia Itáliában erősít
- A Telecom Italia eladta görög mobilszolgáltatóját
- A Telecom Italia felvásárolja a TIM-et
- A Telecom Italia megveszi mobilszolgáltató leányvállalatát
- Megállapodás a Nokia és a Telecom Italia között
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége
A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.
Ismét a legjobbak között a Schneider Electric
A Schneider Electric második alkalommal került be a Canalys „Global Sustainable Ecosystems Leadership Matrix” elemzésében a „Bajnokok” közé – azok közé a vállalatok közé, amelyek kiemelkedően teljesítenek a fenntarthatóság terén. A cég olyan neves vállalatokkal került egy kategóriába, mint a Lenovo, a HP és a Dell.
A DSV új szintre emeli az e-kereskedelmi logisztikát – már Magyarországon is
A digitális kereskedelem világszerte dinamikusan fejlődik, és ennek motorja a hatékony logisztika. A DSV globálisan már bizonyított ezen a területen: korszerű raktározási megoldásokat, automatizált rendelésfeldolgozást és teljes körű szállítási szolgáltatásokat kínál partnereinek, most pedig ezeket az előnyöket Magyarországon is elérhetővé teszi.