A Samsung Electronics első negyedéve: 15 százalékkal csökkent a profit
A forgalom, 14,39 billió von, 3 százalékkal több a tavalyi első negyedévi 13,96 billiónál, de 8 százalékkal kevesebb a tavalyi utolsó negyedévi 15,69 billiónál.
A mostani második negyedévben némi javulást várnak az árak stabilizálódása miatt, de komolyabb sikerekben csak a második félévben reménykednek. A cégnél arra számítanak, hogy a DRAM lapkák piaci ára a mostani negyedévben további 5-10 százalékkal csökken, miközben a NAND lapkák átlagosan 20-25 százalékkal drágulhatnak. Az első negyedévben a DRAM lapkák több mint 20 százalékkal, a NAND lapkák több mint 40 százalékkal olcsóbbodtak.
Az első negyedévben a félvezető ágazat üzemi eredménye 52 százalékkal, a folyadékkristályos képernyőket gyártó részlegé 32 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, illetve 68 százalékkal és 76 százalékkal esett vissza a tavalyi utolsó negyedhez képest. Ezt nem ellensúlyozta, hogy a távközlési részleg üzemi eredménye 29 százalékkal javult az egy évvel korábbihoz képest, és 72 százalékkal több volt, mint a tavalyi utolsó negyedben. A 34,8 millió eladott mobilkészülék vállalati rekord, ezt főleg a kínai piac segítette.
Előzőleg, kedden, a dél-koreai LG.Philips, a folyadékkristályos képernyők második számú gyártója a világon, szintén veszteséget jelentett az első negyedévről, egymás után negyedik negyedéve volt veszteséges a képernyők árának csökkenése miatt. Most 169 milliárd von (181 millió dollár) volt a vesztesége, a tavalyi első negyedben még 48 milliárd von adózott eredményt könyvelt el.
A Samsung Electronics adózott eredménye tavaly 3,8 százalékkal 7,93 billió vonra nőtt a 2005-ös 7,64 billióról.
Az üzemi eredménye 14 százalékkal 6,93 billió vonra csökkent 8,06 billióról.
A forgalma 2,6 százalékkal 58,97 billió vonra gyarapodott 57,46 billióról.
Az egész évet nyomták a csökkenő lapka- és képernyőárak.
A Samsung SDI Co. 72 millió eurós beruházással új plazmatelevízió-modult gyártó üzemet épít Magyarországon. A Samsung gödi gyárában tavaly nyáron kezdték meg a beruházást.
A hamarosan elkészülő új, 20 ezer négyzetméteres csarnokban a 104-106 centiméteres plazmatévék legnagyobb és legértékesebb alkatrészét, az úgynevezett modult gyártják majd. A termékek 30-40 százalékát Samsung-végtermékben használják majd fel, a többit más televíziógyártóknak szállítják, főleg az Európai Unióba.
A Samsung SDI Magyarország tavaly 300 millió eurós forgalmat és 16 millió eurós adózott eredményt tervezett. A forgalom mintegy 30 százaléka a jászfényszarui Samsung gyár felhasználása, a többi termék külpiacokon talál vevőre. 2005-ben a társaság árbevétele 252 millió euró volt, és szerény nyereséget könyvelt el a hagyományos televíziók keresletének visszaesése miatt. Egy évvel korábban, 2004-ben a forgalom elérte a 350 millió eurót, az adózott eredményt pedig a 34 millió eurót.
A Samsung az idén megkezdett fejlesztésekkel együtt összesen 20 milliárd forint értékű bővítő beruházást valósít meg a következő másfél évben jászfényszarui gyárában, az új egység 2010-től dolgozik teljes kapacitással. Tavaly összesen 3,2 millió tévékészülék hagyta el az üzemet. A jászfényszarui gyár magyarországi forgalma 41,5 milliárd forint volt 2005-ben, az export
elérte a 136 milliárd forintot.
A dél-koreai Samsung csoportnak négy cége van Magyarországon: a gödi Samsung SDI mellett a Samsung Electronics kereskedelmi cég, a jászfényszarui Samsung Electronics televíziógyár és az alkatrészeket
gyártó szigetszentmiklósi Samsung Elektromechanik.
Kapcsolódó cikkek
- Szlovákia 600 millió dollárost szerződést írt alá a Samsunggal
- Akár egymilliárd dolláros pénzbüntetést is kaphatnak a kartellgyanúba keveredett LCD-gyártók
- Kartellgyanúba keveredett az LG és a Samsung is
- A Samsung az első a tv-piacon
- Indulhat a Sony tv-beruházása Nyitrán - a Samsung is érdeklődik
- Samsung: 16 százalékkal nőtt a profit
- A Samsung 100 millió dollárt ruház be Gödön
- A Samsung 400 millió euró befektetést tervez Szlovákiában
- Samsung - az idén 18 milliárd forint feletti bevétel a mobilüzletágból
- További memóriaáramkör-gyártó beruházásokat tervez a Samsung
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.