A Nintendo piaci tőkeértékben megelőzte a Sonyt
![](/download/viewattach/61795/1/40/preview-783843547.jpg)
A Nintendo részvény árfolyama hétfőn 46.350 jenes csúcsot érintett, ami 6,566 ezer milliárd jen (39,4 milliárd euró) piaci tőkeértékhez juttatta a céget, megelőzve a Sony 6,543 ezer milliárd jenes (39,2 milliárd euró) piaci tőkeértékét. Tőzsdezárásra azonban a Nintendo részvénye kissé visszaesett, a Sony így megőrizhette vezető szerepét.
Az Enterbrain piackutató szerint a Nintendo decemberi bevezetése óta csak Japánban 2,49 millió darabot adott el Wii konzoljából. A Sony PlayStation 3 konzoljából azonban mindössze 928 ezer kelt el. A Wii az Egyesült Államokban is messze maga mögé utasította a PlayStation és XBox (Microsoft) konzolokat.
A Nintendo új játék vezérlési elvet vezetett be Wii konzoljával. A játékosok valós mozdulatokkal irányíthatják a játék menetét, azaz például teniszjátéknál valós mozdulatokkal lehet szimulálni a játékot. A konzol ennek a tulajdonságának köszönhetően új vásárlói rétegek körében is kedvező fogadtatásra lelt.
Kapcsolódó cikkek
- A Nintendo piaci értéke megközelíti a Sony-ét
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- Dél-Koreában debütál a 80 GB-os PlayStation 3
- Sony: vártnál nagyobb veszteség, pozitív kilátások
- Kiemelkedően sikeres év a Nintendo-nál
- Visszavonul a PlayStation atyja
- Márciusban is a Wii vezet Amerikában
- Letölthető a teljes Wii böngésző
- A nevető harmadik: a Wii a legkelendőbb konzol
- A Nintendo Wii volt a legkeresettebb januárban a tengerentúlon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.