A britek és az e-business
Több mint háromnegyedük szerint az IT jelentősen átalakította cégük működését, és üzleti stratégiájuk kulcskérdésévé vált. Abban viszont nem bíznak, hogy saját vállalatuk képes a technológiai fejlesztésekre vagy új projektek finanszírozására, sőt sokan azt sem tudják, ezekhez honnan kaphatnak segítséget. A többség zavarban van, és a konkurencia lépéseire vár - csak akkor akar befektetni, ha "az utat mások már kitaposták". A KPMG szakértői épp ezért arra figyelmeztetnek, hogy az egyre gyorsabban terjedő e-business megköveteli a cégektől a fejlesztéssel kapcsolatos lépéseket, mert a kívülállók menthetetlenül lemaradnak, és akár el is tűnhetnek a piacról.
A felmérésből kiderült, hogy a vezetői tanácskozások 65%-án tárgyalnak az IT helyzetéről, az IT-fejlesztésre szánt költségvetések 70%-át emelték az utolsó két évben, és a megkérdezettek 51%-a szerint ez az idén is folytatódik. A cégvezetők 62%-a szerint az IT lehet a megfelelő válasz a növekvő fogyasztói elvárásokra, és meglepő, hogy a vezetők mindössze 3%-a bízza a kérdést teljesen a technikai személyzetre - többségük figyelemmel kíséri az IT-projektek alakulását.
Más eredmények azonban jól tükrözik, milyen nehézségekkel találják szembe magukat a cégvezetők, amikor cégük érdekében alkalmazniuk kellene a technológiákat: 28%-uk szerint az alkalmazás legfőbb hátráltatója az, hogy még nem kellően bizonyított az IT létjogosultsága, 27%-uk szerint nincs meg cégüknél az ehhez szükséges pénzügyi háttér, 21%-uk szerint pedig nem kellően képzettek a munkatársak a technológiák bevezetésére, illetve használatára.
A megkérdezettek 60%-a nyilatkozott úgy, hogy még vár a bevezetéssel, amíg mások be nem bizonyítják, hogy valóban sikeresek a szóban forgó technológiák, 40%-uk pedig egyenesen a vetélytársaktól várja a kezdeményezést.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Népszerű az e-kereskedelem
- A vállalati csaló profilja
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- Tudásmenedzsment (TM) a hazai vállalatoknál
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai