A CapGemini első féléve: közel két és félszeresére nőtt a profit
Az információs technológiai és vezetői tanácsadás területén Európában piacvezető francia CapGemini pénteken168 millió eurós adózott eredményt jelentett az első félévről, 136,6 százalékkal többet a tavalyi első félévi 71 milliónál.
Az üzemi eredmény 64,7 százalékkal 229 millió euróra emelkedett 139 millióhoz képest.
A bevétel, 4,397 milliárd euró, 16,2 százalékkal meghaladta a tavalyi első félévi 3,784 milliárdot. Szervesen, azaz változatlan valutaárfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva, 11,5 százalékkal nőtt a bevétel.
Jól fejlődött a kiszervezések szerzése - vállalatok részére funkcionális feladatok végzése állandó jelleggel -, ebből származott 1,203 milliárd eurónyi bevétel, szervesen 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A technológiai szolgáltatásokból szervesen 15,4 százalékkal nőtt a bevétel.
Erre az évre 9 százalékos szerves bevétel-növekedést várnak a cégnél.
Tavaly a CapGemini 293 millió euróra növelte az adózott eredményét a 2005-ös 141 millióról. Az üzletmenet a második félévben jelentősen felgyorsult, az adózott eredmény 222 millió euróra ugrott az első félévi 71 millióról.
Az üzemi eredmény 334 millió euróra nőtt a 2005-ös 214 millióról, az aránya 6,8 százalékra javult 3,2 százalékról.
A bevétel 7,7 milliárd euróra gyarapodott 6,954 milliárdról.
A cég 2004-ben még 359 millió eurós veszteséget szenvedett adó után, a 2003-as, 197 millió eurós hiány után.
A 2005-re elért fordulathoz átalakították a veszteséges észak-amerikai tevékenységet, és szorgalmasabban keresték a világ nagy vállalatainak kiszervezési megbízásait, informatikai feladatok folyamatos végzésére. A CapGemini tevékenységének egyharmada zajlik az Egyesült Államokban, mióta 2000-ben megvette az Ernst & Young megfelelő részlegét.
A CapGemini Magyarországon 1994. májusban kezdte meg működését, a T-Com (akkor még Matáv) ügyfélszolgálati és számlázási rendszerét alakította újjá, majd a rendszert kiterjesztették a regionális igazgatóságokra is. Ügyfélköre később a Pannon GSM-mel bővült.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
- A Telekom Austria tavalyi éve: 37,4 százalékkal nőtt a profit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.