Elkészült a Bethesda Gyermekkórház világszínvonalú informatikai rendszere

forrás Prim Online, 2007. október 9. 14:44

2007. október 9-én a Cisco Magyarország és a T-Systems képviselői átadták a Bethesda Gyermekkórház számára azt a világszínvonalú kórházi informatikai rendszert, amelynek adományozásáról még ez év tavaszán határozott a két vállalat. A legmodernebb informatikai és kommunikációs megoldások bevezetése mellett a projekt megvalósításának egyik legfőbb eredménye a Fehér Könyv, amelyben egészségügyi szakértők bevonásával a kezdeti lépésektől egészen az átadásig részletesen dokumentálták a fejlesztés minden lépését. A Fehér Könyv a benne felhalmozott know-how átadása révén nagy segítségére lehet más intézményeknek is hasonló rendszerek kiépítéséhez.

Az elmúlt 7 hónapban a 135 aktív ággyal működő Bethesda Kórház két budapesti épületében bevezették a legmodernebb infokommunikációs eszközöket és szolgáltatásokat, többek között új vezetékes és vezeték nélküli hálózat, új számítógépek és nyomtatók kerültek az intézménybe, klinikai és kórházmenedzsment-szoftver, beteghívó és betegirányító rendszer, IP-telefónia és ehhez kapcsolódó dual-phone megoldás, rádiófrekvenciás helymeghatározó (RFID) rendszer, elektronikus aláírás, távoktatási megoldás és számos más újdonság készült el, amelyek mind a betegellátás színvonalának, a betegek komfortérzetének és a működés hatékonyságának növelését segítik. Az adomány keretében a T-Systems 3 évig biztosítja az eszközök üzemeltetését, háttértámogatását.

Az új rendszer komplett infokommunikációs eszközsorát a Cisco, zökkenőmentes bevezetését, üzemeltetését és a projektmenedzsmentet a T-Systems kompetenciája biztosította a projekt során.

"Az új infrastruktúra kedvező hatásait nap mint nap tapasztaljuk. Az orvosaink telekonzílium segítségével tarthatnak szakmai megbeszéléseket, a betegek vizsgálati eredményeihez és valós idejű adataihoz a kórház területén belül vezeték nélküli számítógéppel, a kórház területén kívül pedig biztonságos internetkapcsolaton keresztül férhetnek hozzá. A beteghívó és betegirányító rendszer révén csökkent a várakozási idő és gördülékenyebbé vált az orvosok munkája" - mondta dr. Velkey György, a Bethesda Kórház főigazgatója a rendszer újdonságait ismertetve. "A beruházás gazdasági szempontból is jelentős előrelépést jelent, hiszen például a korábbi párhuzamos (telefon és számítógépes) hálózatok helyett csupán egyetlen, az összes hang, adat és képi információ továbbítására alkalmas IP-hálózat üzemeltetésére van szükség, emellett az alkalmazottak ingyenesen telefonálhatnak házon belül vezetékes és egyes mobiltelefon-készülékeikkel, sőt, az RFID-rendszer a nagyértékű berendezések eltűnését is megakadályozza" - tette hozzá.

A Fehér Könyv


A projekt kapcsán létrehozott Fehér Könyv az új informatikai rendszerrel elért eredményeket tényszerűen, ezen belül a mérhető adatokat számszerűsítve tartalmazza, így rávilágít a fejlesztésekkel nyerhető előnyökre és az ilyen jellegű beruházások gyors megtérülési idejére. A Fehér Könyvből látható, hogy a járóbeteg-adminisztráció javulásával például évi 5,5 millió forintot, az integrált működésből adódó alacsonyabb üzemeltetési költségekkel évi 5,2 millió forintot takaríthat meg egy olyan "kicsinek" számító kórház is, mint amilyen a Bethesda. Az adatokból kiolvasható, hogy a kórház évi 712 munkaórát takaríthat meg az elektronikus röntgen-, ultrahang- és laborbeutalóknak köszönhetően, további évi 2000 adatrögzítési munkaórát szabadíthat fel a laborautomaták rendszerbe kapcsolásával, vagy hogy évi 1,7 millió Ft megtakarítást jelent a kazánház és a fűtési rendszer távoli felügyelete és vezérlése. Még néhány érdekes adat a Fehér Könyvből, a teljesség igénye nélkül:

  • Az ellátási esetszámra vetített informatikai költség 197-ről 164 Ft-ra csökkent.
  • Az eszközértékre vetített üzemeltetési költség 10-ről 0,3 Ft-ra csökkent.
  • A beteglogisztikai funkciók száma 2-ről 10-re nőtt.
  • Az egy évre eső rendszerleállás 120-ról 2 órára csökken.
  • Az informatikai eszközök átlagéletkora 5,5 évről 1,5 évre csökkent.
  • A vezeték nélküli berendezések aránya 0,7%-ról 22%-ra nőtt.
  • Az emelt szintű szolgáltatásokat nyújtó telefonkészülékek aránya 2%-ról 30%-ra nőtt.
  • A digitális aláírás aránya 1,6%-ról 9,6%-ra nőtt.
  • Az internetet elérő munkahelyek száma 70-ről 177-re emelkedett.


Az összesen 130 millió forintos beruházást a Cisco Magyarország 65 millió forint értékű eszközzel és 5 millió forint értékű szolgáltatással, míg a Magyar Telekom T-Systems 20 millió Ft értékű eszközzel és 30 millió forint értékű szolgáltatással támogatta. A kórház 10 millió forint önerővel járul hozzá a fejlesztéshez, és emellett további évi 10 millió forintot fordít a rendszer üzemeltetésére.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!

A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.

2024. július 25. 20:27

A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője

Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban. 

2024. július 25. 17:25

Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső

Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát. 

2024. július 25. 14:58

Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária

Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.

2024. július 25. 09:55

Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát

Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek. 

2024. július 23. 17:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55