SPSS: eredményes negyedév
A hazánkban is aktív amerikai SPSS Inc. közzétette harmadik negyedéves eredményeit, mely 72,3 millió dolláros bevételével 12 százalék növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Az új licencekből származó árbevétel 34,5 millió dollár volt, mely 15 százalékkal meghaladja az előző évit. Az operatív bevétel 12,5 millió dollár, ami 29 százalékos növekedést jelent. 2007 harmadik negyedévére vonatkozó operatív bevétel 1,2 millió dolláros K + F zárási és konszolidációs díjat tartalmaz. „A harmadik negyedévben minden fontosabb földrajzi területen növekedni tudtunk az új licencbevételeknek köszönhetően”- mondta Jack Noonan, az SPSS elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: „A fejlődés a statisztikai és adatbányászati termékek erős pozíciójának és a számos új prediktív elemzési megoldás értékesítésének köszönhető. A prediktív elemzési megoldásokban rejlő előnyök, melyet a piac egyre inkább felismer, valamint a méltán bizonyított SPSS termékek a jövőben is bizakodásra adnak okot.”
Magyarországon a Berzsenyi Dániel Főiskolával újabb felsőoktatási intézmény csatlakozott a Clementine adatbányászati szoftver felhasználói és oktatói közé. Az adatbányászat Magyarországon is egyre nagyobb teret hódít, ezért fontos, hogy már az egyetemi, főiskolai hallgatók is megismerjék a szoftvert, elsajátíthassák működését, ezáltal munkaerő-piaci pozíciójukat erősítsék. Az SPSS magyarországi képviselete ezért jelentősen támogatja a felsőoktatási felhasználást, ugyanis oktatási és kutatási célra, campus licenc keretében a felsőoktatási intézmények jelentős kedvezménnyel vásárolhatják meg az SPSS termékeit, így a Clementine-t is.
Újdonság az SPSS Predictive Call Center nevű terméke, amely az SPSS Predictive Analytics termékcsalád tagja. A Predictive CallCenter az előzetesen betáplált célcsoport- azonosító modellek alapján valós idejű javaslatokkal látja el a munkatársakat. Az egyes ajánlatokat személyre szabottan állítja sorba, pontosan meghatározva az azokra adott pozitív válasz valószínűségét. A programtermék további fontos tulajdonsága, hogy multikampány környezetben az ajánlatokat oly módon optimalizálja, hogy figyelembe veszi többek között az adott ügyfélnek adott időszakban maximálisan adható ajánlatok számát, valamint a promóciós költségek és a megtérülés figyelembevételével a cég számára a legjövedelmezőbb megoldást. Fenntartja továbbá a lehetőségét annak, hogy az értékesítési munkatárs a személyes beszélgetés függvényében maga döntsön a felkínált ajánlatokról.
Kapcsolódó cikkek
- Egekben a Google-részvények a mobilpiacra való belépés hírétől
- Adverticum: az idén is 40 százalék körüli árbevétel-növekedés
- A FreeSoft megvásárolta a HUMANsoftot
- Az Acer megelőzte a Lenovót és most a Dell helyére pályázik
- Rekordbevétel a Microsoftnál
- Symantec: szilárd második negyedév
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- E-útdíj tender: az Albacomp ajánlat mögött nagyvállalatok sorakoznak fel
- A HP felvásárolta az Atos Origin Middle East Groupot
- Sony - prognózis felemelése
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.