Felszámolja európai mobilkészülékház-gyártását a Balda - eladja a veszprémi üzemet
A német Balda mobil telefonkészülék-alkatrész beszállító vállalat eladja európai mobilkészülékház-gyártó érdekeltségét.
A 800 alkalmazottat foglalkoztató részleg az év végével a KS Plastic tulajdonába kerül. Az ügylet értékéről nem hoztak nyilvánosságra részleteket. A jövőben a Balda érintőképernyőkre, valamint mobilkészülék-házak ázsiai gyártására koncentrálja tevékenységét.
A Balda az Apple iPhone beszállítóinak egyike.
A Balda készülékház-üzletágának értékesítése a Balda Solutions Deutschland GmbH és a Balda Werkzeugbau GmbH vállalatokat érinti Bad Oeynhausenben, valamint Balda Solutions Hungaria Kft.-t Veszprémben.
Az alkalmazottak jövőjéről Clas Röhl, a Balda szóvivője nem nyilatkozott: "a döntés a vevő kezében van" - mondta. A Balda összesen 7500 főt foglalkoztat.
A Balda már szeptemberben bejelentette, hogy az év végéig felszámolja Európában mobilkészülékház-üzletágát. Az idei év első három negyedévében a részleg vesztesége adófizetés után elérte a 26,1 millió eurót. A megtartandó üzletágak - az érintőképernyő-gyártás és az ázsiai készülékház-gyártás - forgalma az első kilenc hónapban 61,3 százalékkal 172,3 millió euróra emelkedett. Az adózás előtti nyereség 9,8 millió euróra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia Karácsony kánkánnal
- Az Interware-é az eTel Magyarország
- Synergon: opciós program módosítás, saját részvény vásárlás
- Az Econeté lesz a Vivanet
- Az egyenlő bánásmódot díjazták az IBM-nél
- A veszteségek ellenére emelkedik az AMD-vezér fizetése
- Bevásárlások
- Hewlett Packard: töretlen fejlődés és növekedés
- Magyar internetes holding terjeszkedik a Balkánon
- Externet: 22,4 millió forintos támogatás
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.