Folytatódik az MTA és a T-Mobile mobilkommunikációs kutatása
Az eltelt évek során a nemzetközi hírnévnek örvendő program keretében hét nagy nemzetközi konferencián több száz rangos szakember vitatta meg a témával kapcsolatos kutatási eredményeket, amely eredményekről magyar, angol és német nyelven összesen tizenegy tanulmánykötet számolt be.
Időközben készül egy újabb angol nyelvű kötet, ennek fő témája a telekommunikációs konvergencia problematikája társadalomtudományi nézőpontból. Azaz a tanulmánykötet elsősorban napjaink egyik legfontosabb jelenségére, a mobil, a vonalas telefon, az internetszolgáltatás és a digitális szórakoztatás technológiai és kulturális összefonódására koncentrál.
Ezen felül már szerveződik a következő, 2008 szeptemberében megrendezésre kerülő nemzetközi konferencia is. Ennek középpontjában a mobilkommunikáció és a közösségépítő hálózatok etikájának kérdései állnak majd. A 2008-ra tervezett kutatások témái között hangsúlyosan szerepel a mobilművelődés (m-learning) és a hálózott tudás problematikája.
Az MTA és a T-Mobile közös kutatásának eredményeiről a www.mobilkutatas.t-mobile.hu webhelyen tájékozódhatnak az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkek
- Hi-tech: az export a régióban Magyarországon nő legjobban
- IDC: lassuló IT kiadás-növekedés 2008-ban
- Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások
- Közel 17,5 millió szilveszteri SMS a T-Mobile-nál
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Technológiai áttörések 2008-ban?
- Az amerikai háztartások felében már digitális TV van
- December 24-én óránként átlagosan 500 ezer SMS-t küldtek a T-Mobile-osok
- Az otthoni gépek 93 százalékán van vírusirtó
- A CES soha nem volt még erősebb! - Interjú Shawn DuBravackal, a CES gazdasági szakértőjével
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.