Kettéválik a Motorola
A Motorola történetében nem ismeretlen a vállalatrészek leválasztása és összeolvasztása, mégis meglepetés, hogy a cég két külön vállalattá alakul át. Az egyik a mobiltelefonokkal foglalkozó részleg, a másik a maradék, vagyis főként szélessávval és hálózatokkal foglalkozó egység munkáját viszi tovább. Ez utóbbi vállalat lesz a nagyobb, mivel ide tartoznak az IP videó, vezetéknélküli hálózat, kábeltévés set-top berendezések és a szélessávú hálózati infrastruktúra területek. A Motorola már januárban célzott rá, hogy elkülöníti mobiltelefon részlegét, ám akkor még nem hozták meg az egyértelmű döntés, és időpont sem hangzott el, így csupán futó ötletnek tűnt a felvetés. Tény, hogy a hálózati vállalatban sokkal nagyobb profitlehetőséget látnak az elemzők, így ennek fejlődését visszahúzta a mobilcsoport. A tervek szerint mindkét vállalat tőzsdei szereplő lesz, így átlátható működésük mellett jóval célzottabb befektetést tesznek lehetővé a pénzügyi szereplők számára, mondta Greg Brown, a Motorola vezérigazgatója. Bár erről nem beszélt a cég vezetése, de az elemzők ezt úgy fordítják le, hogy a Motorola lehetőséget ad magának arra, hogy megfelelő vételi ajánlat esetén értékesítse az egész telefonos részleget, és kiszálljon a mobiltelefon készülékek piacáról.
Kapcsolódó cikkek
- A Motorola felvásárolta a BitBand céget, Dan Moloney távozik
- A Motorola megválna nem-mobilos üzletágától?
- Ismét nyereséges a Motorola
- Új marketing vezető a Motorolánál
- Motorola: tovább a lejtőn, Android telefon csak az utolsó negyedévben
- Tetemes veszteség és vezetőváltás a Motorolánál
- További 4000 embert küld el, Nagy-Britanniából ki is vonul a Motorola?
- Tetemes veszteség, elhalasztott intézkedések a Motorolánál
- Elbocsátások, Android-fejlesztések a Motorolánál
- Csekély nyereséget termelt és megőrizte 3. helyét a mobilpiacon a Motorola
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.