Fúzió a hazai mobil tartalomszolgáltatásban
A Gazdasági Versenyhivatal ma a hazai televíziós és mobil tartalomszolgáltatást érintő döntésről tájkoztatta szerkesztőségünket. Az IKO Production Media Kft. (IKO) és a Magyar Telekom Zrt. 2008 áprilisában együttműködési szerződést kötött. Ennek értelmében az IKO megveszi a Magyar Telekomtól az IKO Telekom Zrt. részvényeinek 50 százalékát, így annak kizárólagos tulajdonosává válik. AZ IKO Telekom néhány vagyoneleme, így az IKO-New Media Kft-t és az IKO Content& Rights Kft. viszont 100 százalékban a Magyar Telekom tulajdonába kerül.
A televíziós műsorok készítésével és értékesítésével, valamint azok reklámidejének értékesítésével foglalkozó IKO Rákosi Tamás érdekeltsége. Az IKO Telekom holdingcég, 31 százalékban tulajdonosa az RTL-Klub televíziós csatornát üzemeltető M-RTL Zrt-nek. Az IKO New Media és az IKO Content&Rights Kft. mobil tartalomszolgáltatással (letölthető csengőhangok, háttérképek, játékok készítése valamint interaktív televíziós játékokban való részvétel) és tartalomértékesítéssel foglalkozik. Ezen a piacon hét jelentős szereplő tevékenykedik, amelyek a bevételek 90 százalékát tudhatják magukénak. A legnagyobb szereplő az IKO, piaci részesedése 30 százalékos.
A GVH engedélyezte, hogy az IKO megszerezze az IKO Telekom Zrt-t. Az ügyletnek semmiféle versenyhatása nincs, hiszen a vállalkozás nem végez piaci tevékenységet. Annak, hogy az M-RTL tulajdonosai közül kiválik a Magyar Telekom, lehet ugyan hatása a piaci versenyre, ám káros hatásokat a GVH nem azonosított. A GVH engedélyezte azt is, hogy a Magyar Telekom megvásárolja a mobil tartalomszolgáltatással foglalkozó két vállalkozást. Ezzel ugyan az új cég piaci részesedése 37 százalékra nő, de ennek hatását ellensúlyozza, hogy több nem jelentéktelen vállalkozás is jelen van a piacon és könnyen új szereplők is megjelenhetnek. A fúzióval elvileg a Magyar Telekom érdekeltté válhatna abban, hogy a megszerzett szolgáltatók által készített tartalmat csak saját mobiltelefon szolgáltató cégének biztosítja, ám a GVH szerint ettől nem kell tartani. Egyrészt könnyen piacra léphet egy új szereplő, amely kiszolgálhatja a rivális társaságokat. Másrészt pedig az értéknövelt szolgáltatások a mobilszolgáltatók bevételének kevesebb mint 1 ezrelékét teszik ki, így ennek szolgáltatásnak csekély szerepe lehet a mobilszolgáltatók versenyében.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- GVH-bírságot kapott a FiberNet és a ViDaNet
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- Megtévesztő SMS játékért 40 milliós bírságot kapott a Vodafone
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- A Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója lett az év projektmenedzsere
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.