WebSphere

Generáció-váltás az e-businessben

Guttray László Guttray László, 2000. február 24. 16:02
Az IDC becslése szerint az elektronikus kereskedelmi forgalom az 1999-es 111 milliárd dollárról 2003-ra 1,3 billió dollárra növekszik, a prognosztizált forgalom 86 százalékát a gyors ütemben bővülő vállalatközi (business-to-business) szegmens adja majd, de arányosan növekszik a többi két szektor is.
Az elektronikus kereskedelmet már ma is valóságban alkalmazó, illetve az e-commerce iránt elkötelezett vállalkozások számára ismert és kedvelt megoldás volt az IBM Net.Commerce csomagja, amelynek továbbfejlesztett változatával jelentkezett a "Kék Óriás" a közelmúltban.

A januári Lotusphere-n olyan elektronikus kereskedelmi szoftvert mutatott be az IBM, amellyel az e-businessben érdekelt vállalatok növelhetik web-oldaluk forgalmát és vásárlóik hűségét - végeredményben pedig emelhetik bevételeiket. Az új szoftvercsomag része a WebSphere Commerce Suite 4.1-es verziója (ami a korábban megismert Net.Commerce folytatása) valamint a helyi fejlesztésekhez kiadott WebSphere Commerce Studio.

A WebSphere Commerce Suite 4.1 olyan új szolgáltatásokat biztosít, amelyre az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vállalatok új generációjának szüksége van. Ezek a funkciók lehetővé teszik a vásárlók célirányos kezelését, és a kapcsolatmarketing-programok megvalósítását. A szolgáltatások közül érdemes kiemelni például a testreszabást, az értékesítést, az üzleti elemzéseket és az azokhoz kapcsolódó jelentéskészítés, a megrendelések kezelését, az egyre népszerűbb aukciós lehetőségeket, valamint a már meglévő rendszerekkel és folyamatokkal kialakítható integrációt.

A WebSphere Commerce Suite lehetővé teszi, hogy a vállalatok bizonyos funkciókkal (például az említett testreszabás révén) magukhoz kössék vásárlóikat. Ez a funkció az egyes vásárlók profiljai alapján elemzi a vásárlók igényeit, és arra vonzó, a partner elvárásaihoz igazított ajánlatokkal reagál. A katalóguskezelés továbbfejlesztése révén elősegíthető a nagyobb értékű áruk eladása és a keresztértékesítés is.

Az IBM WebSphere Commerce Suite kihasználja a Blaze Advisor technológiát, amely egy szabály alapú testre szabási keretrendszer, mellyel meghatározott vásárlói adatok alapján elektronikus katalógus készíthető. E technológia felhasználásával a vállalkozások a marketing- és az értékesítési programok megvalósítása közben interaktívabb lehetőségeket nyújtanak a vásárlóknak.

Az egyre növekvő számú, a vállalatközi (business-to-business) piacra koncentráló vállalkozás számára létrehozható egy új, dinamikus elektronikus piac. A kötegelt felhasználó-regisztráció, az aukciókód, a valós idejű megrendelés állapot- és raktárfrissítés és az automatizált üzleti folyamatok révén növelhető a működés hatékonysága, és csökkenthető az értékesítés költsége. A létfontosságú, háttérbeli rendszerekkel való integráció javítja a megrendelés-feldolgozást, mivel a most kialakuló szabványokkal, például az XML protokollal jobb adatcsere valósítható meg.

A csomag egyik sajátossága, hogy a szoftver egyszerre képes kielégíteni az elektronikus kereskedelmi piac mindhárom szegmensének fő igényeit, nevezetesen: a vállalatközi piac (business-to-busieness), vállalat-fogyasztó közötti, valamint a klasszikus elektronikus piac elvárásait.

Fontos megjegyezni, hogy az új verzió együttműködik az IBM WebSphere webes alkalmazás-kiszolgáló fejlesztő- és tervezőeszközeivel, valamint a WebSphere alaptechnológiájával, így a már meglévő elektronikus kereskedelmi webhelyek, valamint az együttműködést és a nagy volumenű tranzakciók kezelését biztosító alaptechnológiák ötvözésével minden korábbinál gyorsabban készíthetnek e-business alkalmazásokat a vállalatok.

A másik újdonság a Websphere Commerce Studio megjelenése, amely egyszerűen kezelhető eszközeivel tűnik ki a versenytársak által kínált fejlesztő-eszközök közül, így segítségével csökkenthető a fejlesztés ideje és költsége. Az eszközök rugalmas és nagy teljesítményű környezetet nyújtanak a gyors és egyszerű webes alkalmazásfejlesztéshez, az integrációhoz, az üzembe állításhoz, a használathoz és a későbbi felügyelethez.

Kulcsszavak: trend IBM e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36