A recesszió ellenére is bővülő online értékesítést várnak 2009-re az USA-ban
A most közzétett jóslatok több szempontból is érdekesek. Egyrészt a válság miatt alig létezik olyan előrejelzés, melyet vagy nem mínuszban lenne a korábbi évekhez képest, vagy ne lefelé módosították volna. Az USA mindig is előremutató volt a jövőbeli trendek szempontjából, így érdemes odafigyelni online szférájára, másrészt egyben itt érezhetőek a leggyorsabban és a legmélyrehatóbban a recesszió hatásai, általános fogyasztás-visszaeséssel és napi szinten 10 ezres elbocsátásokkal.
Éppen ezért igen kedvező hír az online szektor számára, hogy nem kevesebb, mint 11 százalékos bővülést várnak az online kiskereskedelemben, mellyel akár a 156 milliárd dolláros forgalom is megvalósulhat. Ez a növekedés mértékében is jónak mondható, hiszen a 2008-as bővülés 13 százalékos volt az egy évvel korábbi számokhoz képest, végül 141 milliárd dolláros forgalmat generálva.
A növekedés hátterében az elemzők szerint egyértelműen az internet által biztosított előnyök állnak. Nem csupán a házhoz szállításról van szó, hiszen számos termék a közelben is megvásárolható, sokkal gyorsabban, még az egynapos szállítási garanciák mellett is, melyek természetesen felárral járnak. Inkább arról van szó, hogy az internet lehetőséget nyújt az árak gyors és kiterjedt összehasonlítására, és míg a korábban az online felderítés után jellemző volt a személyes vásárlás, ez kezd visszaszorulni. A szállítási árak sem okoznak már meglepetéseket, hiszen több internetes árgép ezeket már automatikusan belekalkulálja a fizetendő végösszegbe, nem véletlen, hogy az egyik legnagyobb forgalmazó, az eBay is több mint egy éve bevezette az ár plusz szállítási költség alapú szűrést rendszerében.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- Internet kontra hagyományos műszaki áruházak: éleződő verseny?
- Az online kiskereskedelmet elkerülte a válság
- Felhasználóbarátságtalanok az e-kereskedelmi oldalak
- Naponta kétmillióan keresik fel a világhálót
- Kína életében az internet kulcsfontosságú szerepet játszik
- "A Mikulás és a Jézuska idén már az interneten jön"
- A legtudatosabb vásárlók a 30 év feletti, világhálón tájékozódó városi nők
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- 857 millió vásárló az interneten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.