A Synergon 1,1 milliárd forintos veszteséggel zárt tavaly
A Synergon csoport 1,1 milliárd forint adózott veszteséggel zárta a 2008-as évet, szemben az előző évi 24,1 millió forintos nyereséggel - közölte az informatikai társaság a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti tőzsdei gyorsjelentésében pénteken.
A konszolidált árbevétel tavaly 17,86 millió forintot ért el, ami 5 százalékkal haladja meg a 2007-ben elért értéket. A bővülésben a magyarországi leányvállalatok növekvő bevétele volt meghatározó, ami 2008-ban mintegy 8 százalékkal haladta meg az előző év értékét. Az árbevételen belül a szolgáltatástartalom 45 százalékot ért el.
A 4. negyedévben a csoport árbevétele 6,24 milliárd forint volt, ami 2 százalékkal magasabb az előző évi bázisnál, a negyedévi adózott eredmény pedig 305,6 millió forint nyereség volt, ami viszont 44 százalékkal kisebb, mint egy évvel korábban.
A csoport konszolidáltan 65 millió forint üzemi eredményt ért el 2008-ban, ami 74 százalékos csökkenés az előző évi eredményhez képest. A negyedik negyedévi 648 millió forintos üzemi eredmény azonban 61 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakát.
A pénzügyi műveletek nettó vesztesége tavaly meghaladta az egymilliárd forintot, amely tükrözi a negyedik negyedévben lezárt határidős ügyletek 923 millió forintos veszteségét.
A Synergon részvényei a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában forognak, a pénteki kereskedést 20 forintos emelkedéssel, 385 forinton zárták. Az elmúlt egy évben a papírok legmagasabb árfolyama 1375 forint, a legalacsonyabb 335 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Naprakész tudatosítás a Datacenter Napon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.