Dolgozói egyharmadát elküldi a MySpace

Kiss Ádám Zoltán, 2009. június 17. 13:15

Az utóbbi időben már nem is olyan nagyon jól menő közösségi oldal kénytelen alkalmazottjai legalább 30 százalékát kirúgni, a háttérben a piac radikális átrendeződése húzódik meg.

A gyakorlatban ez főként amerikai munkahelyek megszűnését jelenti, méghozzá országszerte, mintegy 1000 főről van szó. A felhasználóknak azonban talán ennél érdekesebb, hogy a háttérben a MySpace körüli világ átrendeződése áll. Mint ismertes, a közösségi oldal az ilyen webhelyek archetípusa, nem csak az egyik legelső, de története is jellemző. A néhányszemélyes alulról épülő vállalkozás legnagyobb kincse ötletei és frissessége volt, majd amikor gyorsan hihetetlenül népszerűek lettek, azonnal felvásárolták őket. A MySpace generációs és IT fogalommá vált, százmilliós tábora megingathatatlannak tűnt, a jövő pedig rózsásnak. Azonban, mint ahogy az lenni szokott, lassan megjelentek a versenytársak, és kiderült, hogy a közösségi oldalak kiválasztásánál is nagy szerepet játszik a divat, ami egyben azt is jelenti, hogy nem csak gyorsan lehet befutni, de egyben gyorsan átpártolhatnak a felhasználók a legújabb divatos oldalra. Ez a jelenség, ha nem is kényszerítette térdre a MySpace-t, de azt eredményezte, hogy az egyre több világhálóra csatlakozó felhasználó mellett is csak szinten tudta tartani látogatottságát, ami arányaiban már visszaesést jelet. Mindeközben a Facebook amerikai látogatóinak száma szédületes sebességgel egy év alatt 36 millióról 61,2 millióra duzzadt. Globálisan nézve a Facebook nemrég jelentette be, hogy átlépte a 200 milliós határt, míg a MySpace 130 millió felhasználóval bír. Azonban talán ennél is fontosabb a bevételt jelentő reklámok szempontjából, hogy a legtöbb időt a Facebookon töltik az emberek, felhasználónként átlagosan 3 óra 10 percet.

Kulcsszavak: MySpace +céginfo

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51