Folyamatosan fejleszti lakossági üzletágát a Magyar Telekom
Sikeresnek tartja a T-Home márka bevezetése óta eltelt egy évet Winkler János, a Magyar Telekom Nyrt. lakossági ügyfelekért felelős vezérigazgató-helyettese, amit elsősorban az előfizetők számának növekedésével és a folyamatos fejlesztésekkel támasztott alá.
A tőzsdei gyorsjelentés szerint az társaság az idén, konszolidált társasági szinten, a tavalyival megegyezően, 107,9 milliárd forintot fordít beruházásokra, ebből az első félében 49,2 milliárdot költött el, amiből 15 milliárd jutott a lakossági szolgáltatásokra.
A szerdán Budapesten tartott sajtótájékoztatón Winkler János kifejtette: a televíziós, szélessávú internet és telefon szolgáltatást is nyújtó márka tovább folytatja optikai hálózatának kiépítését, ami háztartásonként átlagosan 50 ezer forintba kerül.
Hozzátette: ez a beruházás nagyon drága, de az előfizetőkig kiépített, a legkorszerűbb szolgáltatásokat is lehetővé tevő optikai hálózat, az FTTH (fiber-to-the-home) napjainkban már több mint 100 ezer háztartást ér el, amelyeknek a száma év végére 165 ezer lesz. A vállalat korábban az év végére 200 ezer háztartásba tervezte eljuttatni az FTTH-t. A válság azonban némileg visszavetette a fejlesztéseket.
Kifejtette: az optikát nagyon nehéz eladni, mivel lakásonként egy, vagy két versenytársa is van a Magyar Telekomnak. Az eladáshoz új "harcmodor" kell: gyakorlatilag személyesen kell meggyőzni az embereket a szolgáltatás nyújtotta előnyökről. A tervek szerint az év végéig 17 ezer FTTH-alapú előfizetője lesz a T-Home-nak. Hozzátette: Nyugat-Európában is 8-10 százalékos az előfizetői arány.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a múlt év novemberében bevezetett műholdas SAT TV-előfizetőinek száma mára elérte a 120 ezret, miközben az internetes IPTV-szolgáltatást is egyre többen vásárolják. A T-Home márka bevezetése utáni első hat hónapban az IPTV-előfizetők száma megduplázódott, s mára elérte a 50 ezret.
A kábelhálózaton nyújtott széles sávú internet pedig már 350 ezer háztartásban elérhető.
A vezérigazgató-helyettes úgy vélte, az emberek kezdenek rákapni az új szolgáltatásokra, ez pedig arra készteti a a Magyar Telekomot, hogy folytassa a fejlesztéseket.
Kifejtette: 6 számlázási rendszer fut a Magyar Telekomnál, amit mintegy két év alatt konszolidálnak, s akkor például az egy háztartásban lévő előfizetők egy számlán fizethetnek ki több szolgáltatást is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.