100 millió dolláros kampányba kezd a Yahoo

Kiss Ádám Zoltán, 2009. szeptember 23. 07:00

A nemrég még beolvadását vizionáló vállalat most rekord összegű kampányt indít saját nevének és imázsának erősítésére.

A Yahoo először az eredeti formájában, majd később részleges változatban sem működő Microsoft felvásárlás után került pszichésen nehéz helyzetbe. A jövőképet vesztett vállalat ezután végül egy hosszú távú reklámbevétel megosztáson alapuló megállapodást kötött a szoftveróriással, és most éppen ez okozza a gondot imázs szempontból. A Yahoo eredeti csillogása először akkor tört meg, amikor kerek-perec kijelentették, hogy feladják a harcot a feljövőben levő Google ellen a keresőpiacon. Mindezeket a gondokat szeretné egyetlen hatalmas, évekig tartó reklámkampánnyal megoldani a vállalat. A 100 millió dolláros rekord büdzsé az elemzők szerint több célt is szolgál. Egyrészt a cég nevét  újra bedobná a köztudatba, és divatos márkát csinálna belőle a legifjabb internetező korosztály számára is, akiknek esetleg nincsenek személyes élményeik a vállalattal kapcsolatban. A másik cél azonban, ha kimondatlanul is, inkább befelé szól. Az új vezetésnek, melyet Carol Bartz neve fémjelez, elege lehet a Jerry Yang-féle nosztalgiából, a lecsúszott, örök második szerepből, és egy teljesen új lendületet, önképet szeretnének teremteni befelé is. Az önmagát újradefiniáló Yahoo a jövő héten indítja meg kampányát az Egyesült Államokban, majd nem sokkal később, októberben az Egyesült Királyságban. A központi elem a cég nevének ikonikus „Y” kezdőbetűje lesz, illetve az ezzel kapcsolatos szójátékok, rögtön a You-val kezdve.
 

Kulcsszavak: Yahoo marketing +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55