2,5 millió dollárt veszthet az eBay hamis parfümökön
Az online óriásportál és európai leányvállalat azért állt bíróság elé, mert az egyik nagyobb parfümgyártó már évek óta hiába követelte a hamisítványok hatékony visszaszorítását. A kezdeményező az elsőre nem sokat mondó LVMH volt, mely valójában a többek között a Christian Dior és Givenchy márkát is birtokló LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton. A mostani összeg azonban elenyésző a 2008 júniusában kilátásba helyezett 61 millió dollárhoz képest. Akkor a bíróság elrendelte az LVMH termékeinek kivonását az eBayről, hiszen nem hivatalos kereskedőktől származtak a kétes eredetű árúk. Az aukciós oldal akkor azzal vágott vissza, hogy eleget tesz a kérésnek, de ezzel valójában a parfümcég magas árakat erőltető, piacszűkítő hozzáállását segíti, és nem a fogyasztók érdekeit. Az LVMH azóta figyelte a portál forgalmát, és most előállt 1341 aukcióval, melyek megsértették a korábbi ítéletet. Ezek közül 1091 csak képpel írt le az övékhez hasonló terméket, vagy egyetlen betű különbséggel használt megtévesztő nevet. Az eBay tagadja, hogy hibás lenne, szerinte figyelembe kellene venni, hogy 200 millió listázás közül választottak ki alig ezeket a parfümgyártó jogászai. Sőt a portál odáig is elment, hogy ezeket az aukciókat az LVMH megbízottjai szándékosan helyezték el a beépített automatikus szűrők megkerülésére, hogy további piacszűkítő lépéseket tehessen a márkatulajdonos. Az euróban 1,7 milliót kitevő bírság sorsa még kérdéses, hiszen a felek kapcsolata enyhén szólva is elmérgesedett, így az eBay fellebbez, míg az LVMH további terhelő bizonyítékokat gyűjt.
Kapcsolódó cikkek
- Jön az orosz eBay
- Peren kívül kiegyeztek az eBay és a Skype alapítói
- Összefogás a sávszélesség egyenlőségéért
- Az eBay eladta a Skype kétharmadát
- Eladó a Skype
- Hétfőn több mint egy óráig nem működött a PayPal
- eBay: a vártnál kevésbé csökkent a negyedéves profit
- Az eBay-en árul a GM
- eBay: negyedéves adózott eredménye felülmúlta a vártat
- 3 ezer eurós büntetés a jogvédett fotó eBay-en való használatáért
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.