Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést

MTI Sajtóadatbank, 2010. április 21. 10:41

Az EU-Bizottság új trösztellenes kiskereskedelmi szabályokat léptetett életbe az online értékesítések elősegítése érdekében.

Az EU-Bizottság felülvizsgált szabályai úgynevezett "megengedő" értékesítési szerződési keretrendszert fektetnek le a gyártók és a forgalmazók között, figyelembe véve az eredeti szabályok 10 évvel ezelőtti megalkotása óta megnövekedett online értékesítési forgalmat.

 Az online értékesítések megkönnyítését a Bizottság kulcsfontosságúnak tekinti a határokat átszelő kereskedelmi forgalom növelése és ezzel párhuzamosan a vásárlók választási szabadságának bővítése, és az árverseny fokozása szempontjából.

 Az új szabályok továbbra is igazodnak ahhoz az alapelvhez, hogy a gyártók szabadon megválaszthatják kik és hogyan értékesíthetik termékeiket Európa szerte, mindaddig, amíg mind a gyártó, mind az értékesítő fél piaci részesedése kevesebb mint 30 százalék.

 Az értékesítési szerződések viszont nem tartalmazhatnak semmiféle verseny korlátozó kitételt, mint például a kiskereskedelmi ár megszabását, illetve a határokon átnyúló értékesítések korlátozását.

 Az online értékesítésekre vonatkozóan az EU-Bizottság kikötötte, hogy a gyártótól kapott értékesítési jog birtokában bármely kereskedőnek ugyanúgy korlátlanul jogában áll interneten értékesíteni az árucikkeket, mint üzletben. A gyártók nem korlátozhatják sem az interneten értékesített mennyiséget, és nem szabhatnak meg felárat az interneten értékesített termékek után. Tilos lesz leállítani az adásvételi tranzakciót, illetve tilos lesz területileg átirányítani a vásárlót másik online üzlethez, amint a megadott hitelkártya adatok alapján a vásárló külföldinek bizonyul.

 A luxuscikk forgalmazó vállalatok érdekeit szem előtt tartva a Bizottság kikötötte azonban azt is, hogy amennyiben a gyártók azt megkövetelik, az internetes értékesítőnek rendelkeznie kell hagyományos üzlethelyiséggel is. A rendelkezés célja megnehezíteni a kizárólag internetes forgalmazással foglalkozó vállalatok (eBay, Amazon) részvételét a luxuscikkek forgalmazásában.
 

Kulcsszavak: EU jog e-commerce

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tovább szárnyal az AutoWallis: 353 milliárd forintra nőtt az árbevétel

Az AutoWallis a harmadik negyedévben is erős teljesítményt nyújtott: a vállalatcsoport árbevétele 21 százalékkal nőtt, így elérte a 353 milliárd forintot a régió 17 országában. A bevétel 67 százaléka külföldi piacokról származott, amit az akvizíciók és az organikus növekedés egyaránt támogatott. Mindhárom üzletág pozitív eredményt ért el: a Kiskereskedelmi Üzletág forgalma 43 százalékkal emelkedett, a Mobilitási Szolgáltatásoké 21, a Nagykereskedelmi Üzletágé pedig 4 százalékkal bővült. A társaság 12,6 milliárd forintos EBITDA-ja megfelel az elvárásoknak, és stabil alapot teremt a növekedési stratégia folytatásához.

2025. november 17. 09:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A hackerek már nem betörnek – egyszerűen belépnek

2025. november 17. 15:36

Az Ericsson Budapesten építi a jövő hálózatait

2025. november 12. 16:37

Újra a csúcson: MagyarBrands díjat kapott a Magyar Logisztikai Egyesület

2025. november 10. 09:59

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

2025. november 4. 13:35