Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
Az EU-Bizottság felülvizsgált szabályai úgynevezett "megengedő" értékesítési szerződési keretrendszert fektetnek le a gyártók és a forgalmazók között, figyelembe véve az eredeti szabályok 10 évvel ezelőtti megalkotása óta megnövekedett online értékesítési forgalmat.
Az online értékesítések megkönnyítését a Bizottság kulcsfontosságúnak tekinti a határokat átszelő kereskedelmi forgalom növelése és ezzel párhuzamosan a vásárlók választási szabadságának bővítése, és az árverseny fokozása szempontjából.
Az új szabályok továbbra is igazodnak ahhoz az alapelvhez, hogy a gyártók szabadon megválaszthatják kik és hogyan értékesíthetik termékeiket Európa szerte, mindaddig, amíg mind a gyártó, mind az értékesítő fél piaci részesedése kevesebb mint 30 százalék.
Az értékesítési szerződések viszont nem tartalmazhatnak semmiféle verseny korlátozó kitételt, mint például a kiskereskedelmi ár megszabását, illetve a határokon átnyúló értékesítések korlátozását.
Az online értékesítésekre vonatkozóan az EU-Bizottság kikötötte, hogy a gyártótól kapott értékesítési jog birtokában bármely kereskedőnek ugyanúgy korlátlanul jogában áll interneten értékesíteni az árucikkeket, mint üzletben. A gyártók nem korlátozhatják sem az interneten értékesített mennyiséget, és nem szabhatnak meg felárat az interneten értékesített termékek után. Tilos lesz leállítani az adásvételi tranzakciót, illetve tilos lesz területileg átirányítani a vásárlót másik online üzlethez, amint a megadott hitelkártya adatok alapján a vásárló külföldinek bizonyul.
A luxuscikk forgalmazó vállalatok érdekeit szem előtt tartva a Bizottság kikötötte azonban azt is, hogy amennyiben a gyártók azt megkövetelik, az internetes értékesítőnek rendelkeznie kell hagyományos üzlethelyiséggel is. A rendelkezés célja megnehezíteni a kizárólag internetes forgalmazással foglalkozó vállalatok (eBay, Amazon) részvételét a luxuscikkek forgalmazásában.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálatot indított az EU-bizottság a Deutsche Telekom ellen
- Trösztellenes vizsgálat az EU-ban a Google ellen
- Az uniós audiovizuális médiairányelv végrehajtását szorgalmazza Brüsszel
- EU: betilthatják a tagállamok az online szerencsejátékot
- Árkartell miatt 331 millió eurós bírság tíz memóriachip-gyártónak
- Súlyos pénzbüntetés vár Európában a flashmemória árkartell tagjaira
- Nyomoz a rendőrség az online vásárlásokkal kapcsolatban
- Nem engedélyköteles az elektronikus kereskedelem
- Üzlet-e az online bolt?
- Reuters: az EU a jövő héten lezárja a Microsoft-ügyet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a Boxy új megoldása, a kiszervezett depószolgáltatás
A Boxy, az egyik vezető fulfillment szolgáltató decemberben új robotizált depó szolgáltatást vezetett be stratégiai partnere, a DPD Hungary igényére reagálva. A vállalat robotizált automatizációs technológiának és az iparágvezető IT rendszereknek köszönhetően rendkívüli gyors adaptációt tesz lehetővé a csomaglogisztikai szereplők egyéni szortírozási igényeinek kiszolgálásában.
20 millió eurós kötvénykibocsátás támogatja az AutoWallis Csoport nemzetközi terjeszkedését
Kedvező feltételekkel bocsátott ki zárt körben 20 millió euró összegű kötvényt az AutoWallis Csoport, mely hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat tovább erősítse meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját. A forrásbevonás célja a 16 országban jelen lévő AutoWallis további nemzetközi terjeszkedésének, akvizícióinak finanszírozása.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.